Lase noortel endale sisu luua

Forbesi veebilehel ilmus artikkel, kus kogemustega turundajad jagavad kokku 13 väärt soovitust, kuidas turundada noortele. Marika Juusu, YU Talent Media tegevjuht, kommenteerib, kas tema arvates need nõuanded ka Eesti noorte puhul kehtivad.

Vähem kui kahe aasta pärast moodustab uus põlvkond, Z-generatsioon, kogu tarbijaskonnast 40%. Need on noored, kes on sündinud ja kasvanud üles internetiajastul, kes suhtlevad läbi sotsiaalmeedia ja kasutavad suhtluskeeleks emotikone. Aastaks 2020 ennustatakse neid kokku olevat 2,56 miljardit. Ettevõte, kes juba täna neid kõnetab, kasvatab tõenäoliselt koos nendega ka oma ettevõtte käivet.
 
Kohtu nendega seal, kus nad asuvad
 
Z-generatsioon on kõige tehnoloogiateadlikum põlvkond. Nad veedavad väga palju aega sotsiaalmeedias. Ettevõtte müügistrateegia peaks põhinema sotsiaalmeedia kanalitel ning olema mobiiltelefonile kohandatud. Sõnum peaks olema lühike, otsekohene, selgesõnaline — ilma mingi keerutamiseta. Kasutada tuleks erinevaid formaate (video, foto, story jne) Varasemad tuntud müügitrikid nende puhul ei toimi. Selle asemel keskendu vahetule ja personaalsele sõnumile. Christopher Kingman, TransUnion
 
Marika Juusu: “Olen nõus. Noored on teadlikud tarbijad ning neile ei mõju üleliia ilustatud sõnum. Tegime hiljuti uuringu, kus noored vastasid vabas vormis küsimusele, milline reklaam neile kõige rohkem meeldib, ning enim kumas läbi soov, et reklaam oleks aus.”
 
Lase noortel endil sisu luua
 
Z-generatsioon on üles kasvanud Amazoni ajastul ning nad ei mõtlegi osta endale asju, millel puudub piisav hulk arvustusi või tagasisidet klientide poolt. Ja mitte mõni üksik arvustus, vaid paljud, sajad ja tuhanded arvustused ning reaalsed fotod klientidelt. See on uus standard — mitte “jah, võiks olla, kui me piisavalt suureks kasvame“, vaid kohustuslik. Ali Fazal, Yotpo
 
Marika Juusu: “Tõsi, et noored usaldavad eelkõige inimest mitte brändi. Eesti ettevõtted konkureerivad paratamatult Amazoni, eBay ja teiste gigantsete e-poodidega. Eesti kontekstis on ilmselt keeruline rääkida tuhandetest arvustustest, ometi peaksime ettevõtjatena mõtlema, mida saaksime teha selleks, et arvustusi oleks rohkem. Eesti noor eelistab enamasti osta füüsilisest kauplusest, küll aga teeb ta taustauuringu — ja tõenäoliselt ka ostuotsuse — internetis.”
 
Müü lõpptulemust!
 
Müü tulemust ja kasu, mida nad toote kasutamisest saavad, mitte lihtsalt toodet. Z-generatsioon on tulemustele orienteeritud põlvkond. Müü neile eduelamust, mida võib kogeda, kui kasutada sinu toodet. Müügimeetod, mis keskendub noorte harimisele ja annab head nõu, kuidas tootest maksimaalselt kasu saada, aitab kasvatada autoriteeti ja usaldusväärsust ettevõtte vastu. Julie Sokley, Autodesk
 
Marika Juusu: “Tõsi, noored on uudishimulikud. Soov õppida ja areneda on neile väga omane. Seega õpetades noori ja andes neile väärt informatsiooni, kasvab ka brändituntus noorte hulgas, sest nad jagavad väärt informatsiooni ka oma sõpradele. Noortel tekib usaldus ning tõenäoliselt soovitavad nad teie ettevõtet ka enda vanematele.” 
 
Asu kohe asja kallale!
 
Z-generatsioon on harjunud oma otsuseid tegema väga kiiresti. Edasta oma müügisõnum selgelt ja kiiresti või kaotad nii publiku kui ka müügi. Adam Mendler, Custom Tobacco
 
Marika Juusu: “On teada, et uue põlvkonna tähelepanulävi on vaid 8 sekundit. Nad on kiired infotarbijad ja seetõttu ka kannatamatud. Neile turundades on hea lähtuda põhimõttest “Kuidas elevant ära süüa? Amps korraga!” ja iga amps võimalikult selge, lihtsa ja visuaalsena hoida.”
 
Veendu, et teie veebidisain on suurepärane
 
Automatiseerimine ja iseteenindus on tõusvad trendid. Ettevõtted võiksid enda tehnoloogialahendused lihvida nii heaks kui võimalik, et olla klientide ootuste kõrgusel. Vastasel juhul ei tunneta kliendid kvaliteeti ja nii kaotab bränd väärtust. Christian Valiulis, Automatic Payroll Systems
 
Marika Juusu: “ Z-generatsioon ei ole lojaalne, neil puuduvad nostalgilised brändikogemused ja ostmisel on nad ääretult ratsionaalsed. Mugavus on nende jaoks väga oluline.” 

Noortele ei meeldi sildistamine.
 
Tundub, et üks suuremaid vigu, mida vanemad põlvkonnad teha saavad, on Z-generatsiooni sildistamine. Neile ei meeldi kuuluda ühte suurde gruppi, millel on ühine nimetaja. Ainuke, mille osas neid ühise nimetaja järgi kutsuda võib, on tehnoteadlikkus. Nad teevad ja näevad asju erinevalt. Wayne Elsey, Elsey Enterprises
 
Marika Juusu: “Noored otsivad personaalsust, vähemasti nad räägivad sellest. Eks tegelikkus on ikka see, et keda järgid, selle sarnaseks muutud. Ja tihti võib noore välimuse, kõnepruugi või käitumise järgi öelda, keda ta Instagramis jälgib. Kõige rohkem aga vaidlen ma vastu sellele, kui uut põlvkonda nimetatakse lumehelbekeste põlvkonnaks. Esiteks on see väga paljude noorte puhul ebaõiglane ning teiseks vaatame parem otsa tõelisele põhjusele, miks mõned noored n-ö lumehelbekesed on. Ühiskond püüab neid suruda reeglitesse, mis toimisid aastaid tagasi, aga mitte enam täna. Pole siis ime, et noored on passiivsed ja segaduses.”
 
Paku neile meelelahutust
 
Z-generatsioon, elanud terve elu veebis, on kujundanud oma suhtlusstiili ka selle järgi. Nad otsivad autentsust, meelelahutust ja kogemusi. Selleks et võita Z-generatsiooni enda poole, on tarvis muuta senist turundusstrateegiat: pelk teavitamine tuleb muuta üllatavaks, kuulsused tuleb asendada autentsete eeskujudega ja üldine lähenemine tuleb muuta tulevikku vaatavaks.
Lisa Box, WP Engine, Inc.
 
Marika Juusu: “Võrreldes eelmise põlvkonnaga, kelle meelelahutus oli televisooni vahendusel vaid kindlatel kellaaegadel saadaval, on Z-generatsioon üles kasvanud teadmisega, et meelelahutus on vaid kliki kaugusel. Ja valida on iga päev tuhandete erinevate võimaluste vahel. Pole siis ime, et nad meelelahutusest sõltuvuses on.”
 
Kasutage suheldes videovormi
 
Z-generatsioon on Youtube’i-Netflixi-Redditi põlvkond, kes tarbib mobiilis kiireid, 1–3-minutilisi videoid. Soovides neid müügiprotsessis köita, ei pääse me sellest formaadist üle ega ümber. Edukad organisatsioonid varustavad enda müügimeeste tööriistakohvrid videotega.
Jim Ninivaggi, Brainshark
 
Marika Juusu: “Tänases infoküllusest pakatavas maailmas muutub aina olulisemaks infotöötluse kiirus. Kui pilt ütleb 1000 sõna, kui palju ütleb siis 1-minutiline videoklipp? Samuti, arvestades asjaolu, et noored kasutavad enamasti nutitelefoni, on video ilmselgelt kõige mugavam formaat.”
 
Teadvusta mobiiltelefoni osatähtsust noorte elus
 
Z-generatsiooni puhul tuleb turundus, tooted ja teenused häälestada mobiilseks. Hüvasti, lauaarvuti ja e-mailid! Tere tulemast, kohalikud äpid, Instagram, Facebook ja Snapchat!  Adam Livesay, Elevat Inc
 
Marika Juusu: “Arvestades asjaolu, et 98% Z-generatsiooni esindajatest omavad nutitelefoni ja peavad seda kõige olulisemaks esemeks, millega saab kogu maailmaga ühenduses olla, siis ilmselgelt eelistavad nad kõik oma toimingud teha mobiiliga. Tundub, et nad arvavad selle enda sünniõiguseks ...”
 
Kohtle neid kui indiviide
 
Z-generatsioon sündis maailma, kus on võimalik vahetult suhelda läbi sotsiaalmeedia ja piiluda ka kuulsate ja tuntud inimeste argipäeva. Nende lemmik-kuulsused, keda nad Instagramis iga päev jälgivad, rõhutavad isikupära ning nad ootavad, et brändid pakuks ka neile isikupärast lähenemist. See tähendab, et kõige olulisem on omada andmeid, et pakkuda neile individuaalseid lahendusi. Jared Shaner, Trellis
 
Marika Juusu: “Isikupära väärtustatakse noorte hulgas kõrgelt, siiski võib tänavapildis märgata, kui kõik püüavad isikupärased olla, siis näevad kõik jälle suhteliselt sarnased välja. Aga tõesti, näiteks reklaami puhul on nad öelnud, et neid ajab närvi, kui vegantoitu propageerival lehel ilmuvad Rakvere lihakombinaadi bännerid.” 

Paku neile informatsiooni
 
Z-generatsioonile meeldib olla informeeritud klient, nad tahavad teada, kellega äri ajavad. Jaga nendega ettevõtte sõnumit, ole läbipaistev enda toodete ja teenuste osas ning ole täpne. Nende ostujõudlus ei ole eelmiste põlvkondadega võrreldes erinev, aga Z-generatsioon teeb oma kodutöö ära. Veendu, et informatsioon on veebis hästi saadaval ning ka mobiilis kättesaadav ja lihtsasti tarbitav. Emily Hauptvogel, H&H Products Company
 
Marika Juusu: “Noored on väga ratsionaalse mõtlemisega, kasvanud üles valikute ülekülluses ja nad õppinud, kuidas kiiresti enda jaoks parimaid lahendusi selekteerida. Ettevõtted, kes ei paku piisavalt informatsiooni, elimineeritakse nende vaateväljast kiiresti, arvan ma.”
 
Keskendu kliendikogemusele
 
Reklaamijad on rumalad, kui nad arvavad, et lihtne müük on võti. Praegu on oluline vaid veenmine ja viitamine. Aitab küll lihtlabastest müügisõnumitest “ühekordne pakkumine”, “välkmüük” ja teised sarnased proovitud-läbikukutud reklaamkampaaniad. Selle asemel turundame Z-generatsioonile, tuues nendeni kvaliteetse klienditeeninduse ja ilusad ning elegantsed kliendikogemused. Andrew J. Herkert, M.A., TruScribe
 
Marika Juusu: “See kehtib vist kõigi mitte ainult noorte puhul. Inimesed otsivad väärtust ja selleks, et silma torgata, on vaja midagi muud, kui lihtlabast soodusmüüki. Kuigi tuleb tunnistada, et noorte jaoks on hind oluline ning kui nad on otsustanud midagi osta, siis ootavad nad just soodustuste aega.”
 
Tõstke esile ettevõtte väärtused noorte eelistatud platvormil
 
Z-generatsioon kasvas üles, omades ligipääsu andmetele iga kell: selleks et neile edukalt turundada, ole silmapaistev ja nähtav enda firma väärtustes. Kujunda enda sõnum vastavalt igale sotsiaalmeedia platvormile, mida nad kasutavad, ning vii nendeni kiire, kuid tähendusrikas informatsioon, et tähelepanu köita. Joey Holt, Amerisleep

Marika Juusu: “Noored on maailmaparandajaliku suhtumisega. Nad peavad looduse hoidmist ja inimeste võrdsust elementaarseks. Küsisime noortelt uuringu käigus, millist reklaami nad kindlasti enda sõpradega ei jaga, ning 44% vastanutest väitis, et ei jaga reklaami, mis ei lähe kokku tema väärtushinnangutega.”

Autor: Marika Juusu

Marika Juusu tegeleb igapäevaselt noortega - ta juhib YU Talent Media tegemisi, mis on suunatud kuni 30-aastastele loomevaldkonnast huvitatud noortele.

 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICKMAN TRADE OÜ is looking for a JURA PRODUCT MANAGER

Rickman Trade OÜ

26. oktoober 2018