Sisuturundus on nagu lemmikloom – sa pead temaga aktiivselt tegelema

Sisuturundus on populaarsust koguv teema, tänaseks tegelevad sellega juba paljud ettevõtted, mistõttu joonistuvad ka selgemalt välja tüüpvead. Best Marketing Eesti juht ja rahvusvaheline koolitaja Hando Sinisalu rääkis, mis on sisuturunduses põhilised komistuskivid ja kuidas neid vältida.

Suurim viga on vundamendi puudumine. On hakatud kuskilt otsast tegutsema ja tõenäoliselt on mingil hetkel pandud mõne tegevusega ka täppi. Kahjuks ei vaadata enamjaolt suuremat pilti ning ei pöörata tähelepanu sellele, kuidas tegevused omavahel ühilduma peaksid. Sisuturundus peaks olema ühildatud äristrateegiaga.

Kas Sul on olemas oma lugu?

Sageli ei mõisteta, mida üldse tähendab, et ettevõttel on oma lugu. Võtame näiteks väikese pagarikoja. Sul on kaks võimalust, kas olla tavaline pagarikoda ja öelda: „Me küpsetame ka leiba nagu kõik teised“ või eristuda teistest ja öelda: “Minu vanaisa küpsetas Siberis leiba. Oleme taastanud tema Siberiaegse pagarikoja, sest tahame, et leib, mis aitas inimesi sel raskel ajal, elaks veel sajandeid“. Enda nimetamine turu kõige soodsamaks ei ole kindlasti lugu, see on väga lihtsasti kopeeritav ja alati tuleb keegi, kes teeb veel odavamalt. Kui sa oled aga ainuke, kes küpsetab oma leiba Osmussaare kaerast, siis on sind juba raske kopeerida. Lugude olulisusest saab hästi aru kui mõelda T-särkidele, üks on tavaline T-särk ja teine Nike T-särk. Viimane on kordades kallim, sest sellega käib kaasas lugu. Muud objektiivset vahet seal ei ole, sest mõlemad tulevad samast vabrikust.

Mis kasu on kliendil lugudest?

Loo keskmes peab olema ostja kasu, mitte enese kiitmine. Sageli näeme lugusid stiilis „Minu firma sai 20“. Aga mis kasu kliendil sellest on? Alusta iga oma tegevuse juures sellest küsimusest. Kui tahad seda infot jagada, siis peaksid selle pöörama nii, et mitte meie ei saanud 20-aastaseks, vaid täname kliente, kes on meid juba 20 aastat usaldanud. Nii on loo keskmes sünnipäeva asemel usaldusväärsus ja see on kliendi jaoks väärtus.

Kui vanasti pöörduti küsimustega müügiinimese poole, siis tänapäeval teeb 2/3 tööst ära ostja ise. Ta googeldab, tutvub tootega ja otsib kõikvõimalikku lisainfot. Ostuotsus tehakse üldiselt enne hinnapakkumise küsimist iseseisvalt, brändi loodud sisu alusel. Seetõttu peab sinu sisu olema tarbija jaoks huvitav. Kindlasti tasub hoida silma peal ka konkurentide loodud sisul. Ära ei tohiks unustada seda, et klient peab suutma ka sind ja sinu sisu võimalikult lihtsalt üles leida. Kõige tõhusam kanal on selleks Google, aga ka seal pead sa teadma, mida ja mis sõnadega sinu klient otsib.  

On näha, et sisuturunduse suurim häda on sellest, et asja vaadatakse üldiselt enda mätta otsast. Sageli puudub suurem pilt ja arusaam, kuidas näeb sama asja klient. Peaksid leidma oma toote juures üles need punktid, mis huvitavad sinu klienti ja looma sisu selle ümber. Oma koolitustel on Hando pannud osalejad täitma nii öelda test-tarbija rolli. Koos arutatakse, mis on iga osaleja toote või teenuse juures kõige huvitavam. Osalejate ehk test-tarbijate arutelust sünnivad teemad, millest edaspidi lugude kirjutamisel lähtuda. Hando ise nimetab oma koolitusi ärikonsultatsioonideks, sest pika loengu asemel toimub praktiline nõustamine.

Iga kanal on nagu lemmikloom

Probleem on selles, et ainuüksi ühelt tegevuselt oodatakse suurt mõju. Paratamatult on sisuturunduse mõju pikaajalisem ja sihile viib järjepidevus. Seda võib võrrelda füüsiliselt heasse vormi saamisega. Ei piisa sellest, kui käid korra trennis. Selleks, et näha tulemusi, pead tegema trenni järjepidevalt. Ka sisuturundust tuleks vaadata kui pikaajalist, läbimõeldud ja järjepidevat tegevust. Kui oled otsustanud teha oma toote kuskil kanalis nähtavaks, siis pead seda kanalit aktiivselt kasutama. See on nagu koera võtmine - arvesta, et järgmised 15 aastat pead temaga igapäevaselt tegelema. Ei ole nii, et võtan, korra tegelen ja valmis. Kui avad uue kanali, pead igapäevaselt postitama, sisu looma ja oma kanaliga tegelema. Kas oled sattunud Facebookis ettevõtte otsa, kes viimati postitas 2016? Esimene küsimus on kohe, et kas nad üldse tegutsevad veel.

Hando meenutab üht seika, kui tema koolitusele sattus ettevõte, kes otsustas kasutada Instagrami tööandja brändingu eesmärgil. Nende eesmärk oli näidata kui lahe on nende töökeskkond ja kui mõnus oleks nende meeskonnas töötada. Koolitusel osalejatest moodustatud test-tarbijate grupp pani tähele, et igal Instagrami pildi oli koguaeg ainult üks inimene. Kui tahad näidata oma lahedat töökeskkonda, siis tuleks näita ka neid ägedaid inimesi, kes seal töötavad. See on väga ehe näide sellest, et sageli unustatakse panna end tarbija kingadesse.

Kas koolitusel osalejad liigset kriitikat ei karda?

Hando ütleb, et kui lähed arsti juurde, siis sa ei eelda, et ta hakkab sind kiitma. Pigem oled valmis, et ta näitab, kust annab sind parandada. Sama lugu on ka koolitusega, kui sa juba koolitusele tuled, siis võiksid olla avatud ja valmis saama paremaks.

Rohkem infot Hando Sinisalu koolitusest „Strateegiline sisuturundus“ vaata siit.

Keit Ausner

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICKMAN TRADE OÜ is looking for a JURA PRODUCT MANAGER

Rickman Trade OÜ

26. oktoober 2018

OKO RESTORANID OÜ otsib MÜÜGIJUHTI

OKO Restoranid OÜ

01. november 2018

DEKOOR otsib TURUNDAJAT - DISAINERIT

Dekoor

17. oktoober 2018