Ka negatiivsed uudised võivad brände kasvatada

Kirk Plangger
Kirk Plangger

Vastab Kommunikatsioonijuhtimise aastakonverentsi esineja, Londoni King’s College turundusprofessor Kirk Plangger.

Kas nõustud väitega, et igasugune reklaam on hea reklaam? Võtame näiteks Samsungi plahvatavad telefonid, Volkswageni heitgaaside skandaali ning Facebooki kohtuasja. Kõik need ettevõtted on väljunud kriisist tugevamatena. Paljud turundusgurud ütlevad, et see on selge märk sellest, et iga reklaam on hea reklaam ja kõige halvem, mis ühe brändiga saab juhtuda on see, et neist ei räägita üldse.

Osaliselt on see tõsi. Siiski, skandaal ei ole hea siis, kui see kahjustab tarbijaid või spetsiifilist sihtrühma. Näiteks Nike peab siiani tegelema eelmise sajandi lõpul puhkenud lapstööjõu skandaali tagajärgedega.

Sinu toodud näited on kõik sellised, kus toode küll ei toiminud ootuspäraselt või oli toiminud mingi majanduskuritegu nagu VW puhul, aga ettevõtted suutsid sellest kenasti toibuda. Nende aktsiad said algul löögi, sest investorid olid ehmunud, kuid üldiselt taastusid nad sellest väga kiiresti.

See on paljuski juhtumipõhine ja oleneb sellest, kui palju halba on juhtunud. Jah, VW valetas valitsustele kogu maailmas, et nende autod on puhtad, ent BP (end. British Petroleum) naftaleke Mehhiko lahes hukutas selle ettevõtte – nad on ka praegu olemas, kuid rahvas ei räägi neist enam, või kui räägitakse, siis ainult negatiivses valguses. BP puhul oli tegemist väga negatiivse visuaalse tagajärjega, kogu maailm nägi kaldale uhutud surnuid kalu ja linde.  Samas mürgitas VW õhku ja selle tagajärjed ei ole vahetult nii nähtavad.  

31. oktoobril toimub Tallinnas Kommunikatsiooni Aastakonverents 2018, kust saad ideid ja inspiratsiooni selle kohta, kuidas kommunikeerida nii, et Sind tähele pandaks.

Vaata lähemalt siit

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018