Case Study: Kuidas Eesti idufirma nulleelarvega 10 000 kasutajani jõudis

Promoty soovituslink
Promoty soovituslink

Eesti idufirma Promoty lansseeris detsembri alguses platvormi, mis toob kokku turundajad ja sisuloojad. Vähem kui poole aastaga oli soovitusprogrammi platvormiga liitunud üle 10 000 Eesti kasutaja, sealjuures ei ole turundusse investeeritud sentigi. Kuidas nad seda tegid?

Soovitusprogrammid on idufirmade seas end tõestanud turundusvõte: üks kuulsamaid näiteid edukast soovitusprogrammist on Dropbox, kes jagas kasutajatele uute kasutajate kutsumise eest tasuta hoiustusmahtu ning kaasas sellega 15 kuu jooksul 4 miljonit kasutajat.

Sellel on lihtne põhjus: inimesed usaldavad sõprade soovitusi. Eeldades, et sõbrad soovitavad tooteid, mille vastu neil huvi on, eelistavad enamik tarbijaid sõprade soovitusi kommertssõnumitele. See oli ka põhjus, mis Promoty puhul otsustati just soovitusprogrami abil esimesed kasutajad kaasata.

Soovitusprogrammi käivitamine

Promoty lansseerimisel loodi Instagrami konto, mille piltidele pandi üleskutse Promotyga liituda. Seejärel hakati Promoty konto alt jälgima potentsiaalseid kasutajaid: suurema jälgijaskonnaga mõjutajaid, tuntud inimesi ning teisi Instagrami algoritmi poolt soovitatud kasutajaid.

Registreerunud ja sisse loginud kasutajatele kuvati üleskutset Promotyt soovitada. Tasuks soovitamise eest eraldati kasutajale 20% iga tema poolt kutsutud kasutaja aasta vahendustasust. Ehkki summad ei ole suured, on rahaline tasu hea võimalus teenida passiivset tulu – Promoty puhul oli see üheks peamiseks motiiviks, miks soovituslinki jagati.

Kutsumise lihtsustamiseks loodi igale kasutajale personaalne soovituslink, mida kasutajad erinevates kanalites jagasid: oma sotsiaalmeedia kanalites, blogides, foorumites ja isegi meedias. Seeläbi tekitati kunstlik viiruslikkus, kus seniseid kasutajaid kutsusid platvormile uusi kasutajaid ning said selle eest osa Promoty vahendustasust.

Eelisjärjekord: defitsiidi tekitamine

Teine motiiv soovitamiseks oli eelisjärjekorda pääsemine: liitunud kasutajatele lubati, et esimesena saavad brändidelt pakkumisi just nn eelisjärjekorras olevad kasutajad. Üheks kuuks eelisjärjekorda pääsemiseks tuli enda personaalse soovituslingi kaudu Promotysse kutsuda üks uus kasutaja. Mida rohkem uusi liikmeid kasutaja kutsus, seda pikemaks perioodiks ta eelisjärjekorda pääses.

Lisaks kutsujale pääses ka soovituslingi kaudu liitunud uus kasutaja üheks kuuks eelisjärjekorda – see suurendas uute kasutajate motivatsiooni kellegi soovituslingi kaudu liituda.

Tulemused

Toode läks koheselt viiruslikuks: Esimesel päeval külastas Promoty kodulehekülge 7234 inimest. Teisel päeval 10 556, millega Promoty.eu jõudis Eesti enimkülastatud kodulehekülgede edetabelisse. Aktiivseimad soovitajad kutsusid Promotyga liituma sadu kasutajaid.

Kahe nädalaga liitus Promotyga üle 7000 kasutaja, aprillis täitus 10 000 kasutaja piir. Sealjuures piirdub idufirma turunduseelarve senini visiitkaartidesse investeeritud paarikümne euroga.

Järeldus: loo toode, mida kasutaja tahab

Kasv algab toote ja turu sobivusest. Lansseerimise järgselt sai Promoty hulgaliselt tulihingelisi fänne ja kümneid kirju küsimusega, millal juba brändidelt pakkumisi hakkab saama. Need kasutajad on need, tänu kellele soovitusmootor üldse tööle läks.

Ehkki soovituste arvu saab mõjutada erinevate tasude, defitsiidi tekitamise või personaliseeritud üleskutsega, on kõige olulisem just viimane aspekt: kui tootel ei ole esimesi tulihingelisi fänne, ei ole ka soovitusmootori edukat käivitumist oodata.

Näide Promoty postitusest
Näide Promoty postitusest

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018