Väike eelarve, võimas turundus. Mis on Wolti edu saladus?

Liis Ristal, Wolt
Liis Ristal, Wolt

Liis Ristal, Wolti tegevjuht Baltikumis, rääkis Balticbest 2018 konverentsil Wolti eduloost: kuidas toidukulleri teenus väikese turunduseelarvega turule toodi ning nüüdseks juba 28 linna laiendati. Wolti võluvärki võib nüüdsest kogeda juba nii Soomes, Rootsis, Taanis, Lätis ja Leedus, Gruusias ning veel õige mitmes riigis.

Oluline erinevus agentuuride ja startup’ide vahel on on see, et viimased seavad endale naeruväärselt kõrgeid eesmärke ja on valmis nende poole tõsimeeli püüdlema ka siis, kui tõenäosus selleks on peaaegu olematu. Ja see on ka põhjus, miks Liis startup-maailma armastab. Agentuurides ollakse eesmärkide seadmisel palju rohkem maa peal, näiteks plaanitakse, et saame selle ja sellega juurde nii umbes 2000 uut klienti. Startup´i mõtteviis on pigem “from zero to hero”.

Wolt kasvas mõnda aega mõistlikul määral ja stabiilselt, aga idufirmaliku mõttelaadiga meeskonda see ei rahuldanud. Ambitsioonid olid märksa suuremad. Seega küsisid nad endalt startup´iliku küsimuse: mida me peaksime tegema, et palju kiiremini kasvada? Kui kiirelt me üldse saaksime kasvada? Esialgu ei osanud keegi sellele vastata.

Kuidas Wolt kasvu häkkis

Liisi sõnul otsustasid nad alustada vastuse leidmisest küsimusele, mis nende kasvu takistas: kas nad on üldse õigel turul? Kas neil endil on midagi viga? Kas tootel on midagi viga?

 Avastati, et kasvu piiravaid väljakutseid oli mitmeid:

-   turul on liiga palju äppe, inimestel on tekkinud äpi-väsimus,

-   app-store’is on liiga tihe konkurents,

-   inimesed ei tundnud, et nad Wolti vajaks.

Probleemide lahendamiseks valiti õpikulik tee: muuta väljakutsed turundusstrateegiaks. Kui turul on liiga palju äppe, võiks Wolt olla enamat kui äpp – elustiiliteenus, mis keskendub kliendikogemuse parandamisele ning pakub mitmekülgsemat maitseelamust kui näiteks pitsataksod. Fookus seati premium-restoranide kaasamisele ja väga kvaliteetsele teenusele. Näiteks igas riigis, kus Wolt tegutseb, on neil ka kohalik klienditoeteenus - see on kallis, kuid võimaldab igal kliendil suhelda oma keeles ja see on hea kliendikogemuse loomiseks väga oluline.

Kuna eelarve oli piiratud, võeti oma kanalitest maksimum – kommunikatsioonis kasutati nii partnerrestorane kui kullerid, mõeldi sotsiaalmeedia ja äpisisestele võimalustele.

Peaaegu kogu eelarve oli kasvu nimel suunatud proovitellimuste tekitamiseks. Liis selgitas, et klient peab kõigepealt teenust proovima, et tekiks usaldus ja kogemuste jagamise soov. Rõhk oli soovitusturundusel ning sõnumeid võimendati läbi influencer´ite.

Wolti võimsa kasvu valem oli lihtsustatult järgmine: aktsepteeri väljakutset, võta see tükkideks ja lahenda need tükk-tüki haaval.

Kokkuvõtte koostas Qminderi turundusjuht Katariina Roosipuu.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

IDEA otsib AD-d

Idea Group

25. november 2018