Kuidas kasvada Baltikumis aastal 2019

BalticBest 2018 arutelupaneelis osalesid Ranno Pajuri Teliast, Sven Nuutmann Eesti Meediast, Asta Margeviciene Swedbankist ja Anna Celmiņa DDB Latviast. Nad jagasid turundajatele nõuandeid ja nippe aastaks 2019.

Leia tasakaal lühiajaliste tegevuste ja strateegilise brändikommunikatsiooni vahel

Ranno Pajuri: “Surve tulemuslikkusele muudab lühiajalised tegevused, näiteks müügiedenduskampaaniad, palju atraktiivsemaks ja jätab strateegilise kommunikatsiooni tahaplaanile. Edu võti on leida tasakaal lühiajaliste tegevuste ja pikaajalise brändikommunikatsiooni vahel. Ei ole olemas universaalset valemit ehk 60% seda ja 40% teist, sest iga ettevõte on unikaalne. Aga vajadus mõlema järele on universaalne - sul peab olema strateegiline raamistik, et teha lühiajalisi kampaaniaid efektiivsemalt.”

Anna Celmiņa lisas: “Turundusinimesi hinnatakse tihti lühiajaliste eesmärkide põhjal ja seetõttu on neil keeruline hoida strateegilist mastaapi - tugevat brändiidentiteeti. Ma olen veendunud, et tugev bränd on edu võti. Kõik lühiajalised tegevused peaks põhinema just sellel.”

Keskendu kliendikogemusele

Asta Margeviciene: “Swedbanki turunduses on kliendikogemus esikohal. Moodne turundus ei ole vaid oma loo rääkimine meedias. Muidugi me investeerime ka meediasse ja üritustesse, need on kindlasti samuti olulised, aga põhiliselt töötame me koos oma klientidega, et neile parimat kogemust luua. Ja oluline on see, et kogu organisatsioon on protsessi kaasatud. Näiteks kliendi vaatenurgast võib hea klienditeenindus olla palju olulisem kui asjakohane meediakommunikatsioon.”

Skaleeri oma kohalikke tegevusi üle Baltikumi ja üle Euroopa

Ranno Pajuri: “Eesti turg on väga väike, aga see sunnib meid olema ka loomingulisemad, saavutama vähemaga rohkemat. Sa ei saa väga palju kordi eksida, sest sa ei ole siin anonüümne, inimestele jäävad su vead meelde. Sellest hoolimata on Eesti siiski hea koht, kus ideid testida, aga eesmärgid peaks olema kohalikust turust laiemad.”

Anna Celmiņa: “Me oleme kolmes Balti riigis sarnasemad kui me arvame, seetõttu peaksime rohkem piiriüleselt mõtlema. Edukad Baltikumi brändid peaks mõtlema vähemalt Baltimaade üleselt ja siis võtma järgmise sammu kogu Euroopa tasemele.” Asta lisas: “Keskendume sarnasusele, mitte erinevustele. Kliendi perspektiivist on Balti riikide trendid üsna sarnased: nii see, kuidas me kasutame meediat, kui see, kuidas me osutame teenuseid.”

Meedia- ja reklaamiagentuurid kasvavad järjest enam kokku

Meediaagentuurid loovad viimasel ajal enda ettevõtte sees loovagentuure ja traditsioonilised reklaamiagentuurid vahendavad ka meediapindu. Insourcing on hetkel trendikas ja ühendab eri tüüpi agentuure omavahel kokku mitte ainult meedia osas, vaid ka teistes reklaamiteenustes. Brändi seisukohalt tähendab see otsest sidet meediaga kampaaniate planeerimisel, ehk teisisõnu -  vähem vahemehi.

Asta Margeviciene Swedbankist kirjeldab oma meeskonnatööd: “Agentuuridevaheline konkurents seetõttu suureneb, aga meie jaoks ei ole oluline parima pakkumise leidmine läbi kõrgenenud konkurentsi, vaid kõige toimivama tiimi loomine. Kliendina ei mängi ma oma partneritega mingeid mänge, vaid käitun läbipaistvalt. Minu eesmärk on iga ülesande jaoks leida parim meeskond. Kokkukasvamise trend muudab järjest olulisemaks partneritevahelise usalduse, läbipaistvuse ja meeskonnatöö.”

Sven Nuutmann: “Tegelikult on see palju keerukam kui lihtsalt lisakonkurents läbi teenuseportfellide täiendamise. Igalühel on siiski omad tugevused, mida ei ole nii lihtne kopeerida. Minu sõnum on “olgem sõbrad edasi”, sest tulevikumeeskonnad on paindlikumad ja sobivad kombinatsioonid iga ülesande lahendamiseks varasemast veel mobiilsemad.”

Kokkuvõtte koostas Qminderi turundusjuht Katariina Roosipuu.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018