Vastuvoolu küll, aga mis suunas?

Argo Virkebau, Ekspress Meedia juhatuse esimees
Argo Virkebau, Ekspress Meedia juhatuse esimees

Ekspress Meedia juhatuse esimehe Argo Virkebau vastus Eesti Meedia juhatuse esimehele Sven Nuutmannile.

Sven Nuutmann Eesti Meediast andis hiljuti Äripäeva raadios igati huvitava ja põhjaliku intervjuu, milles kirjeldas oma nägemust täna Eesti meediamaastikul toimuva kohta. Kuivõrd hea kolleeg võttis vaevaks ka konkureeriva Ekspress Grupi kohta üht-teist ära mainida, siis pean õigeks õiendada mõned tema juttu ilmselt teadmatusest sisse lipsanud faktivead.

Esiteks, mul puudub teadmine, millel põhineb väide, et Eesti Meedia on online-reklaami mahtudes Ekspress Grupiga võrdsele tasemele jõudnud. Eelmise aasta majandusnumbrid räägivad selgelt teist keelt: kui Delfi online-reklaami maht oli kokku 7 miljonit eurot, siis Eesti Meediale kuuluva Postimehe vastav maht oli meie andmetel ligi kolmandiku võrra madalam. Kuna jälgime Eesti meediaturul toimuvat piisavalt tähelepanelikult ka jooksvalt, siis julgen kinnitada, et reklaamimüügi tulemuste põhjal pole Eesti Meedia ka tänavu esimese 7 kuuga oma turuosa suurendanud ega vahet turuliidriga vähendanud.

Kui müügimahud ja nende kasv kõrvale jätta, siis teiseks oluliseks äriettevõtte tegevuse tulemuslikkuse indikaatoriks on kindlasti jooksva majandustegevuse kasumlikkus. Ka siin pole näha nn. shift’i, millest kõneles hea kolleeg intervjuus. Kui Ekspress Grupi meediaäri on tugevas kasumis, siis Eesti Meedia meediaäri sipleb kasvavas kahjumis.

Kolmapäeval ilmus kahes Äripäeva väljaandes pea samaaegselt kaks erinevate pealkirjadega lugu: Best Marketingis “Vastuvoolu: Postimehe trükireklaami maht kasvab” ja Äripäeva põhilehes “Eesti Meedia meediaäri kahjum süvenes”. Neist esimene põhines Eesti Meedia pealiku sõnadel, teine aga grupi kuivade majandusnumbrite kokkuvõttel.

On selge, et meediamaastik on pidevas muutumises ja ellu jäävad ainult agiilsemad. Hea kolleeg nimetas Eesti Meedia kontserni sellel maastikul vastuvoolu ujujaks. Viimasele on raske vastu vaielda, kuid mulle pole teada, mis suunas voolamist ütleja silmas pidas.

Eesti meediamajade ühine huvi on globaalses konkurentsis eestikeelse ajakirjanduse positsiooni tugevdamise eest seismine ja tagamine, et Eesti firmade reklaamiraha jääks võimalikult suures mahus kohalikesse meediaväljaannetesse. Loodan, et aus konkurents ja kerge küünarnukitunne tulevad selle eesmärgi saavutamiseks ainult kasuks.

Argo Virkebau
Ekspress Meedia juhatuse esimees

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

ENESEKINDLUSVABRIK OÜ otsib TURUNDUSPROFFI

Enesekindlusvabrik OÜ

04. oktoober 2018

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018