Uuring: Millised reklaamid noortele meeldivad?

Shutterstock.com
Shutterstock.com

YU Talent Media viis läbi uuringu ligi 300 noore hulgas, et välja selgitada, milline reklaam neile kõige enam meeldib. Loodetavasti annavad vastused hea ülevaate ja aitavad noortele suunatud järgmist kampaaniat paremini kavandada.

Uuringus osales kokku veidi üle 300 noore, enamik vastanutest olid noored neiud (88% vastanutest), kes jaotusid vanusegrupiti järgmiselt:

alla 14 aastased — 9%

14–16 aastased — 28,1%

17–19 aastased — 31,1%

20–24 aastased — 18,2%

25–30 aastased — 7,8%

31–40 aastased — 5,7%

Millises sotsiaalmeediakanalis noored kõige enam oma aega veedavad?

Palusime valida vaid ühe kanali. Vastus ei üllata ehk selgus, et rohkem kui pooled (52,3%) valisid oma lemmikkanaliks Instagrami. Facebooki valisid 20,4%, Snapchati 12,9% ja YouTube’i 11,5% vastanutest.

Ülejäänud valisid kas Pinteresti, Twitteri, LinkedIni või Redditi.

Kui palju kasutavad noored reklaamiblokeerijat?

Enamus kasutab vahepeal või ei kasuta üldse. Mõned selgitasid ka oma valikut nii, et kasutavad vaid arvutis, mitte mobiilis. Peamised, kes kasutasid, olid vanemad noored ehk siis üle kahekümne eluaasta. Kas põhjuseks võibolla see, et nooremad on reklaami suhtes nii immuunseks muutunud, et see enam neid ei häirigi?

Milline reklaam mõjutab kõige enam ostuotsuseid?

Kokku vastasid sellele küsimusele 282 inimest, kõigil oli võimalus valida mitu varianti. Pingerida on alljärgnev:

Soovitus sõbralt/tuttavalt (193 inimest)

Sotsiaalmeedias jälgitava blogija soovitus (115 inimest)

Informatiivne reklaam (100 inimest)

Toote või teenuse arvustus foorumis või sotsiaalmeedias (92 inimest)

Humoorikas reklaam (88 inimest)

Eksperdi soovitus (63 inimest)

Kui näen, et tuntud inimene (laulja, näitleja vms) kasutab ka seda toodet (51 inimest)

Blogija või vlogija sponsoreeritud postitus instagramis (60 inimest)

Facebookis nähtud reklaam (16 inimest)

Millised reklaamid on kõige tüütumad?

Pole ehk üllatav, et enamik märkis kõige häirivamaks pop-up bännerid. Teise koha Tüütute Reklaamide Top’is pälvis staatiline reklaambänner ning kolmanda koha omanikuks sai reklaam sotsiaalmeedia uudisvoos.

Milline reklaam kõige vähem tüütab?

Selles kategoorias tuli esimeseks hea väärtusega lugu, mis sisaldab muuhulgas ka linki tootele. Samuti ei häirinud noori blogijate sponsitud postitused ning toodet kirjeldavad reklaamartiklid.

Millist reklaami noored kindlasti sotsiaalmeedias ei jaga?

Vastusevariante andsime neli. Kõige enam kinnitasid noored, et nad ei jaga reklaami, mis ei lähe kokku nende väärtustega; kas sõnum on rassistlik või saastab reklaamitav toode loodust. Järgmisena märkisid noored, et nad ei jaga reklaami, millel puudub väärtus (kas olulise informatsiooni või näiteks humoorikuse näol). Kolmandana oli pingereas liiga plakatliku või pealetükkiva tekstiga reklaam (klišeed nagu “Osta kohe!” või “Pakkumine kehtib ainult täna!”. Kõige viimasena valiti mittejagatavaks reklaamiks igav reklaam.

Järgmine küsimus oli suhteliselt samast kategooriast, aga natuke teise lähenemisega. Andsime noortele ette valikuvõimalused, mille hulgast said nad valida mitu varianti.

Millist reklaami nad kõige enam sotsiaalmeedias jagaksid?

Pingerida on järgmine:

Kasulikku ja informatiivset (179 inimest)

Hästi naljakat (152 inimest)

Professionaalselt, maitsekalt ja kvaliteetselt teostatud (150 inimest)

Ausat tootearvustust, mis ei kõla üldse reklaamilikult (141 inimest)

Reklaam, mille pealt teenid ise boonust, raha või kingitusi (113 inimest)

Maailmaparandajaliku sõnumiga (101 inimest)

Nunnude loomade ja beebidega (86 inimest)

Emotsionaalset (73 inimest)

Lemmikblogija sponsoreeritud postitust (56 inimest)

Palusime uuringus osalejatel meenutada, mis mõjutas nende viimast ostuotsust kõige enam.

Andsime ka seal vastusevariandid ette. Kõige enam märgiti ostuotsuse mõjutamise põhjuseks soodne hind, järgmisena valiti vastuseks pragmaatiline põhjus, et oli väga vaja ning kolmanda koha sai tuntud ja usaldusväärne kaubamärk.

Kas noored teevad ostud pigem e-poest või reaalselt eksisteerivast kauplusest?

Enamik vastas, et oleneb asjast. Kommenteeriti veel juurde, et kui tegemist on kallimat sorti tootega, siis uurivad internetist, aga ostu sooritavad kauplusest kohapealt. Alla 20% vastanutest väitis kohe, et nad uurivad enne internetist ja seejärel teevad ostu kauplusest.

Uuring läks eriti huvitavaks viimase küsimuse juures, kus palusime noortel ise kirjeldada, milline on nende meelest hea reklaam. Vastuseid saime 284, valisime välja kõige iseloomulikumad uuele põlvkonnale:

“Hea ja kasulik reklaam on reklaam, milles inimesed näevad, mida reklaamitakse, miks reklaamitakse ja kuidas reklaamitakse.”

“Reaalselt aus. Nagu sõber räägiks sulle.”

“Aus, humoorikas, tekitab äratundmist.”

“Aus, aga mitte liiga kuiva tekstiga. Alati võiks olla sees selline väikene kiiks. Praegu ühed lemmikud reklaamid, mida postkasti saan ja mida päriselt viitsin lugeda, on näiteks Joogivabrikult Nudist, La Muult ja Boostilt. Mõnusa vahetu suhtluse mulje jätavad, teevad toredasti oma asja ja see meeldibki. Isegi kui untsu läheb, siis nad on selle osas ausad — see on päris värskendav.”

“Reklaam, mis tutvustab lühidalt ja ausalt toodet ning ei ole “liiga reklaam”. Selline reklaam ei tüüta ostjat ning jätab hea mulje.”

“Reklaamis on toodud välja kõik vajalik, üleliigset infot on vähe, reklaam paistab silma, reklaam on aus.”

“See, mis on teostatud viisakas vormis ja on üdini aus! Vahet pole, kas see toode siis töötab kõige paremini, peamine on see, et on antud aus hinnang.”

“Reklaam mis tutvustab piisavalt toodet, aga pole üle kiidetud ja ebasiiras.”

“Näiteks näohooldustoodete puhul reaalsed pildid, nii enne kui ka pärast.”

“Reklaam, mis ei sisalda üleliigset informatsiooni ega solvamist, aga on vajalik informatsioon olemas ja oleks toodud välja tõsielulised näiteid ning oleks priima, kui oleks huumorit juures. Kõige tähtsam on aus jutt!”

“Kus räägitakse mõistlikku juttu ja ei reostata loodust ja liha reklaamid on täiesti kohutavad.”

Uuringu kokkuvõtteks võib öelda, et noored ihkavad autentsust üle kõige. Noored on väga teadlikud, kuidas asjad tegelikult käivad ning ilusate sõnadega liialdades, tekitame vastupidise efekti soovitule. Tundub, et noortele meeldib pigem selline otsekohene ja isegi veidi brutaalne lähenemine. Oma lemmikutest on nad toonud välja näiteks Mihkel Raua, kes ka sisuloojana on lugejaga aus ja otsekohene.

Autor: YU Talent Media

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • YU Talent Media

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

EAS otsib oma meeskonda RAHVUSVAHELISE SEKTORITURUNDUSE PROJEKTIJUHTI

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus

30. november 2018

EAS otsib välisinvesteeringute keskuse müügitoe meeskonda TURUNDUSSPETSIALISTI

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus

28. november 2018