Open rate 90% - kuidas?

Mu 16-aastane poeg küsis alles hiljuti, et mis asi see faks on? Ta nägi mitmete ettevõtete kontaktandmete hulgas faksi numbrit. Aga mitte kellelgi ei näinud ta Messengeri URLi. Kas paneb mõtlema?

Läheks sõbraga lõunale! Mis Sa selleks teed? Kas helistad, kirjutad e-kirja või saadad Messengeris paar lauset? Eelistused on kindlasti erinevad, kuid tänaseks on tšättimine ületanud e-mailide kasutamise. Lisaks on Facebook välja toonud mõned kõnekad numbrid:

  • 80% täiskasvanutest ja 9% teismelistest kasutavad vestluse rakendusi iga päev
  • 63% inimestest messivad rohkem, kui nad tegid seda 2 aastat tagasi
  • 53% inimestest ostavad tõenäolisemalt ettevõtetest, kellega nad saavad chatis ühendust
  • 56% inimestest eelistavad klienditoega chatis suhelda, mitte helistada

Ja siia kõrvale subjektiivne ülevaade Eestist. Olen viimastel kuudel väga paljude erinevate sektori äridega proovinud suhtlust alustada Messengeri kaudu. Kusjuures paljud neist on olnud väga suure (40K+) Facebooki fännibaasiga. Üksikud on selle kanali läbi mõelnud ja suudavad kiiret reageerimist pakkuda. Aga just seda see kanal nõuabki. Pigem on tavaline reageerimine mõne tunniga või halvemal juhul jäetakse vastamata. Ilmselgelt on aeg muutusteks!

Mu 16-aastane poeg küsis alles hiljuti, et mis asi see faks on? Ta nägi mitmete ettevõtete kontaktandmete hulgas faksi numbrit. Aga mitte kellelgi ei näinud ta Messengeri URLi. Kas paneb mõtlema?

Hästi - chati kasutamine on tulevik, kuid mida see turundajatele tähendab? Esiteks on selge see, et “tagatuba” peab olema valmis vastama sissetulevatele sõnumitele isegi siis, kui veebilehele pole paigaldatud vastavat vidinat. FB leht on praktiliselt kõigil äridel. Kuid 24/7 tuge ei suuda ilmselt paljud pakkuda.

Teiseks, kui e-maile ei kasutata ja sotsmeedia postituste näitamist reguleerib Facebook, siis kuidas jõuda oma sõnumitega inimesteni?

Just nende probleemide lahendamise vajadust on tunnetatud ning “suure ukse” tegi lahti Facebook ise aastal 2016, kui lubas Messegeri külge hakata roboteid tegema. Ja sealt edasi on ehitatud palju turundajatele mõeldud platvorme, mille abiga saab ilma IT tiimita lahendada nii klienditoe koormuse kui ka väljasaadetavate sõnumite ärilisi probleeme. Näiteks sellised platvormid: ManyChat, Chatfuel, Octane AI ja Recart.

Pole mõtet pikalt rääkida sissetulevat sõnumite voogu teenindavast robotist. See on valdavalt levinud arusaam roboti funktsionaalsusest. Vaid kaks asjaolu on olulisem rõhutada. Esiteks, robot võib olla lihtsam ja vaid valikvastustega või tehisintellektiga ka Eesti keeles. Teiseks, automaatvastused ei pea olema tingimata vaid KKK lahendamiseks, vaid ka müügiprotsessi esimeseks filtriks.

Nüüd aga see magusam osa! Jah, chat botiga saab inimestele ka sõnumeid saata ja open rate on 90% kanti. WOW! Kuidas see võimalik on? Esiteks võimaldab boti rakendamine hakata Messengeri kasutama nagu e-maili turundust. See tähendab, et kasvatad oma listi, segmenteerid seda ning saadad välja sõnumeid. Teiseks, kuna inimesed on harjunud Messengeris suhtlema ning infokillud on väga väikesed, siis pea kõik sõnumid tehakse lahti ja Sinu sõnum jõuab lugejani.

Ei, chat ei asenda e-maili. Mõlemal kanalil jääb kindlasti oma roll, sest inimeste eelistused on erinevad - kes soovib infot tarbida väikeste kildudena või kes tervikliku tekstina. Seega ei tasu oma e-maili listi prügikasti visata, vaid alustada paralleelselt uue turunduskanali ülesehitamist.

Facebook on ühe asja ka juba algusest alates selgeks teinud - nad ei taha, et Messenger muutuks totaalseks reklaamikanaliks. See tähendab, et automatiseeritud sõnumitega ei saa ega tohi pommitada ainult müügipakkumisi. Kandev loogika on selles, et enamus väljasaadetavast infost peab olema lugejat abistava ja hariva iseloomuga. Seda selleks, et ta oleks valmis Sinu sõnumeid üldse vastu võtma - ta võib ka väga lihtsalt unsubscribe teha.

Siit järeldused, mida pead arvestama Messengeri kasutusele võtul:

  • Milleks Messengeri kasutad - klienditugi, müügimees, turundaja?
  • Kes on roboti alternatiiv? Keegi peab olema valmis roboti alustatud vestlusi üle võtma “tagatoas”
  • Kes tegeleb robotiga? Kes loob sõnumeid, kohendab seadistusi, jälgib statistikat jne.

Nüüd oled juba ilmselt õhinat täis ja tahaks midagi oma käega katsuda. Aga palun, Best Marketing teeb otsa lahti. Eduliiga tegi Best Marketingile Messengeri roboti. Tule ja vaata seda siit: m.me/best.marketing.eesti 

... või alusta vestlust kodulehel chati nupust. Kutsun Sind üles liituma chatis meie uudiste vooga, sest nii saad kõige kiiremini Best Marketingi põnevate artiklitega kursis olla.

#EDULIIGA on digiturunduse ja ärikonsultatsiooni ettevõte, mis keskendub eelkõige automatiseeritud lahendustele. Andres Nael ja Raul Järve on oma turunduse, ettevõtluse ja juhtimise kogemusega dünaamiline duo, kes omavad head äritunnetust ning teavad, kuidas digimaailmas orienteeruda. Nende abiga võid ka endale Messengeri juturoboti seadistada ja see üllatab Sind kui kiiresti see kõik käib! Suhtle nendega Messenegeris m.me/eduliiga või kodulehe kaudu eduliiga.ee.

Autor: Raul Järve, Eduliiga

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018

ENESEKINDLUSVABRIK OÜ otsib TURUNDUSPROFFI

Enesekindlusvabrik OÜ

04. oktoober 2018