Kuidas e-poes kliendi ostuotsust mõjutada?

Taavi Raidma
Taavi Raidma

Eestlaste seas on veebikaubandus kiirelt tõusmas – Eurostati andmetel ostis üle poolte eestlastest viimase aasta jooksul mingeid teenuseid või tooteid digikanalite kaudu. Eduka e-poe aluseks on korralik turundus, mis eeldab tulemuste mõõtmist ja analüüsimist. See on e-kaubanduse üks olulisi eeliseid tavakaubanduse ees - võimalus kõike väga täpselt ja reaalajas analüüsida ning andmete baasil poe efektiivsust ja tulusust pidevalt parandada. Kliendi tegevusi analüüsides saame nende ostuotsust e-poes mõjutada.

Mõned näitajad, mida iga veebipood peaks jälgima:
• Konversiooni- või ostumäär (ingl.k Conversion Rate) näitab, mis % sinu veebipoe külastajatest sooritab ostu, näiteks 2% konversioonimäära puhul jõuab ostuni 2 külastajat 100st.

• Kliendi püüdmise keskmine kulu (ingl.k Cost of Acquiring Customer) näitab, kui palju reklaamraha kulub keskmiselt ühe kliendi püüdmiseks tasulistes kanalites. Näiteks kui kulutad kokku €100 ja selle tulemusena saad 10 uut ostu sooritanud klienti, siis on kliendi püüdmise keskmiseks kuluks €10. See aitab otsustada, kuhu on mõttekas rohkem reklaamiraha ja aega investeerida.

• Keskmine ostu suurus (ingl.k Average Order Size) näitab täpselt seda, millele nimi viitab - milline on keskmine ostukorvi suurus. Teades keskmist ostu suurust saad otsustada, millistesse reklaamikanalitesse investeerida, pidades silmas, kust tulevad suurema ostujõuga külastajad.

• Ostukorvi hülgamise määr (ingl.k Shopping Cart Abandonment Rate) näitab seda, kui suur osakaal tooteid ostukorvi lisanud inimestest lahkub lehelt ilma ostmata. Selle info toel saad oma tellimisprotsessi lihtsustada ja usaldusväärsust parandada.

• Tagasipöörduvate klientide osakaal (ingl.k Repeat Customer Rate) näitab, kui suur osa müügitehingutest on korduvad, et kui paljud kliendid pöörduvad tagasi sinu e-poodi.

Jälgi kindlasti ka läbimüüki erinevate kanalite lõikes, see aitab jällegi hinnata, millistesse kanalitesse on mõtet rohkem aega ja raha investeerida.

Kuna e-kaubandus pakub olulisi ärivõimalusi nii kohalikul kui ka globaalsel turul, alustame septembris Taavi Raidma uue koolitusega „E-kaubanduse turunduse meistriklass“.

Koolituse eesmärk on anda oskused e-äri või e-poe turunduse ja müügitegevuse planeerimiseks, haldamiseks ja arendamiseks. Rohkem infot vaata SIIT.

Koolituse põhiteemad:
•  E-äri matemaatika - kuidas arvutada kampaaniate tulusust ja optimaalseid reklaamiinvesteeringuid?
•  Taasturundus ehk remarketing - kuidas turundada nendele, kes on Sinu lehel juba käinud?
•  Konkurentide „luure“ – kuidas koguda infot konkurentide sõnumite, kanalite ja pakkumiste kohta?
•  Tulemusmõõdikud – mida ja kuidas mõõta ning milliseid järeldusi nendest numbritest teha?

Keit Ausner

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused