Leedu kliendid nõuavad agentuuridelt järjest vähem loovust

Mindaugas Juozapavičius
Mindaugas Juozapavičius

„Vanad suured agentuurid MILK ja Not Perfect on juba mitmendat aastat hädas. Inimesed, kes 15-20 aastat tagasi agentuure asutasid, on väsinud ja jätavad agentuurielu, et luua 2-3 liikmelisi väikeettevõtteid. Samuti nõuavad Leedu turundajad agentuuridelt aina vähem loovust. Peamiselt tellitakse ainult promokampaaniaid,“ räägib Leedu agentuuri Clinic 221 loovjuht Mindaugas Juozapavičius.

Mis on praegune seis Leedu agentuuride maastikul?

Vanad suured agentuurid MILK ja Not Perfect on juba mitmendat aastat hädas. Inimesed, kes 15-20 aastat tagasi agentuure asutasid, on väsinud ja jätavad agentuurielu, et luua 2-3 liikmelisi väikeettevõtteid.

Samuti nõuavad Leedu turundajad agentuuridelt aina vähem loovust. Peamiselt tellitakse ainult promokampaaniaid, imidžikampaaniate loomine on vaid killuke meie tööst.

Kas see ehk tähendab, et brändingukampaaniaid pole klientidel tegelikult vaja?

Kui bränding ära jätta, on äkitselt kõik brändid täpselt samasugused ning konkureerivad üksteisega vaid hinna põhjal. Kaob emotsionaalne side tarbijaga. Aga praegu näib, et kliendid on olukorraga väga rahul, kuna promokampaaniad on kiired ja odavad.

Kuidas agentuurid selles olukorras raha teenivad, kui kliendid tahavad vaid odavaid ja kiireid lahendusi?

Sa kohaned, palkad teatud inimesi, muudad oma tööstiili. Ma arvan, et MILK on selle uue reaalsuse üks ohver. Algusest peale on nad olnud väga keskendunud loovusele. See aitas neil võita palju auhindu, aga kliendid ei tahtnud niivõrd palju loovust.

Kui vaadata reklaamiajaloo algusesse, siis reklaam oli mõeldud selleks, et aidata kliendil toodet müüa. Mulle tundub, et paljud loovinimesed on unustanud, miks nad siin äris on. Nad on hakanud tegema pööraseid asju, seletamata, miks see vajalik on. Ma arvan, et selles äris tuleb teha pööraseid asju teatud piirides, vastasel juhul oleks sa kunstnik, mitte reklaamiinimene.

Kus sa näed oma agentuurile kasuvpotentsiaali?

Suureneb nõudlus digilahenduste järgi. Aina suurem hulk kliente palub teha midagi Facebookis ja Instagramis. Meil oli kunagi selleks oma osakond, nüüd arenevad nad vaikselt omaette agentuuriks. Aga ma siiski arvan, et televisioon ei ole surnud, väga paljud inimesed endiselt vaatavad seda.

Kuidas hoida pikaajalisi suhteid kliendi ja agentuuri vahel?

Tuleb kuulata klienti. Tuleb briifi järgida, mitte mõelda auhindadele ja Cannes`i lõvidele.

Kuidas genereerida häid ideid?

Tuleb olla uudishimulik. On inimesi, kes ei huvitu üldse reklaamist, ja on inimesi, kes ainult sellele mõtlevadki. Agentuuris peab olema erinevat sorti inimesi. Praegu katsetame uut meetodit, kus meil pole pidevalt samad loovtiimid, inimesed vahetuvad. See vajab suuremat koordineerimist ja planeerimist, aga panna kaks erinevat inimest omavahel kokku töötama on alati parem kui kaks inimest, kes teevad kõike täpselt samamoodi.

Kuidas müüa julgeid ideid kliendile, kes kardab võtta riske?

Ma arvan, et tuleb olla kirglik selles, mida sa teed. Samal ajal tuleb olla kindel, et sa pole unustanud klienid ärilisi eesmärke ja briifi.

BALTICBEST 2018 OOTAB OSALEJAID JA TÖID

Paljud turundusprobleemid on väikeriikides sarnased – nii inimressursi kui raha nappus, väike koduturg, vajadus eksportida. 31. augustil Tallinnas Filmimuuseumis toimuva Balticbesti konverentsi teemade ja esinejate valikul pöörame tähelepanu väikeste riikide turundusprobleemidele. Kõik ettekanded räägivad sellest, kuidas väheste vahenditega (eelarve, tiim) teha suuri asju. Tutvu programmiga: balticbest.eu/program.

Seekordne Balticbesti loovkonkurss paneb omavahel võistlema väikeriigid. Kui varem oli konkurss avatud vaid Balti riikidele, siis nüüd ootame osalema ja omavahel võistlema Euroopa väikeriikide (alla 5-miljonilise elanikkonnaga) agentuure. Alla 5 miljoni elab inimesi Balti riikides, Sloveenias, Horvaatias, Iirimaal, Islandil, Küprosel, Maltal, Gruusias, Armeenias jm. Esita töö konkursile hiljemalt 17. augustildefol.io/balticbest/2018 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

ENESEKINDLUSVABRIK OÜ otsib TURUNDUSPROFFI

Enesekindlusvabrik OÜ

04. oktoober 2018