Vilnius on Euroopa G-punkt

Leedus läks käima rahvusvaheline Vilniust tutvustav reklaamikampaania, mis on ajanud kirikul ja valitsusel ihukarvad püsti (mitte mõnust) ja löönud ühiskonna kahte leeri - pooldajad ja tulised vastased.

Kampaanias nimetatakse Vilniust Euroopa G-punktiks ning reklaamplakatil on kujutatud naist, kes maakaardi pildiga voodipesul mõnuhoos Leedut krabab. Kampaania slogani analoogia on täitsa sobilik nii G-punkti kui Vilniuse kohta, sest suures plaanis ei tea paljud, kus üks ja teine asuvad - “Nobody knows where it is, but when you find it, it’s amazing”! Lisaks apelleerib sõnum sellele, et Vilnius on justkui avastamata aare.

Kampaania autoriteks on noored reklaamitudengid, kes said idee, kui vestlesid linna külastanud välisturistidega. “Vähesed inimesed teavad, kus Vilnius asub, aga siia saabudes armuvad nad sellesse linna,” kommenteeris kampaania üks loojatest, Jurgis Ramanauskas.

Kampaania on sotsiaalmeedias juba kiirelt levima läinud, kogudes tuliseid pooldajaid ja samas ka vastaseid. Igatahes tundub, et Leedu on oma eesmärki saavutamas. Varsti teavad kõik, kus Vilnius asub.

Kampaania veebilehel saab läbida kahemõtteliste väidetega testi ning valida Tinderi-stiilis endale meelepäraseid vaatamisväärsusi. Selle põhjal paneb kampaaniaveeb kokku just sulle sobiliku “naudingukaardi”, kus toodud sinu eelistustele sobivaimad Vilniuse huvipunktid, milleks võivad olla restoranid, pargid, muuseumid jne.

Endine Vilniuse linnapea Arturas Zuokas on kampaania suhtes väga kriitiline ja ütleb, et läänes ei kasuta keegi enam avaliku sektori turunduses seksi, et midagi müüa. Vilniuse peapiiskop Gintaras Grusase sõnul ekspluateerib kampaania naisi ja meelitab ligi seksituriste.

Kampaania lansseeriti rahvusvahelisel naisorgasmi päeval, vaid mõni nädal enne Rooma paavsti külaskäiku. Paavsti tuleku hirmus palus valitsus, et linn lükkaks kampaania edasi sügise peale, kuid sellega nõus ei oldud, sest kampaania pole üldse tema visiidiga seotud ning pealegi peaks see enne paavsti külastust lõppema.

Linna ametlik turismiteenus Go Vilnius ütles, et plakat on loodud inimestele vanuses 18-35 ning see on offline-kanalites üleval ühe nädala. Online'is on kampaania aktiivne ühe kuu.

Vaidas Matulaitis
Vaidas Matulaitis

Vaidas Matulaitis, agentuuri STEREO partner:

Mul ei tule viimasest kümnendist meelde ühtegi Leedus tehtud kampaaniat, mis sütitaks sellist sõnasõda. See on väga polariseeriv, tundub, et kahevahel ei ole keegi - kõigil on kindel arvamus, kas EI või JAH. Tundub, et kampaania pooldajate argumendiks on see, et kampaania on  julge ja silmapaistev lahendus muidu konkurentsitihedas ja klišeesid täis asukohaturunduses. Ei tohi unustada, et kampaania on suunatud Saksamaa ja Ühendkuningriigi noortele täiskasvanutele (18-35).

Kampaania vastased ütlevad, et tegu on avatult seksistliku ja vulgaarse sõnumiga, mis mõjub Vilniuse mainele negatiivselt (viidates seksiturismile). Kuna ees ootab paavsti visiit, on Vilniuse Turismikeskus kiriku turmtule all. Vaidlused kampaania ümber on väga intensiivsed ja kujunenud isegi poliitikas põhiliseks teemaks, millest rääkida. Vilniuse linnavalitsus nõuab lausa Vilniuse Turismikeskuse “Go Vilnius” juhi tagasiastumist.

Kampaania on üle maailma tohutut tähelepanu saanud ja vaid paar päeva pärast avapauku on sellel teemal ilmunud üle 1000 artikli. Siinkohal on hea meeles pidada Jack Trouti mantrat: “Eristu või sure.” Ja olgem ausad, Vilnius on äärmiselt võrgutav linn.

 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OKO RESTORANID OÜ otsib MÜÜGIJUHTI

OKO Restoranid OÜ

01. november 2018

DEKOOR otsib TURUNDAJAT - DISAINERIT

Dekoor

17. oktoober 2018