Online-ettevõtted domineerivad teles

Üleilmsed andmed näitavad, et mõnes riigis on online-ettevõtetest saanud suurimad telereklaami investeerijad.

The Global TV Group – mitteametlik rühm telesaadete edastajate ja reklaamivahendajate majandusorganisatsioonidest Euroopas, USAs, Kanadas, Austraalias ja Ladina-Ameerikas – on kogunud andmeid, mis näitavad, et brändid nagu Amazon, Zalando, Netflix, Expedia ja Airbnb kujundavad oma kuvandit, mainet ja müüki suuresti läbi televisiooni.

Selline investeerimine näitab televisiooni ja online’i tugevat seost, kuna internetti ühendatud seadmetega vaatajad saavad telereklaamidele kohe reageerida.

Austraalia
Mõned maailma suurimad tehnikahiiud kulutasid telereklaamile 2017. aastal Austraalias märkimisväärselt rohkem kui varem. Nielsen Adexi kohaselt kulutas Google telereklaamile kuus korda enam (kokku 11,3 miljonit Austraalia dollarit) ja Apple suurendas kulutusi reklaamile 17,4% (kokku 20,2 miljonit AUD). Amazon toetas turuletulekut Austraalias 3,2 miljoni AUD väärtuses telereklaamiga ning Uber investeeris telereklaami 3,4 miljonit AUD.

Belgia
2016. aastal tehti online-ettevõtete meediainvesteeringutest 62% telesse. Suuruselt teine kulutaja, Rocket Internet Group, kellele kuuluvad ettevõtted HelloFresh ja Home24, kulutas 2017. aastal telereklaamile kokku 6 072 463 eurot.

Brasiilia
Perioodil 2015–2017 kasvasid online-ettevõtete kulutused telereklaamile 17%. Kui sekka arvestada ka e-kaubanduse ettevõtted, kellel on lisaks füüsilised kauplused, on kulutused suurenenud peaaegu 20%.

Kanada
Online-ettevõtted on üks valdkondadest, kus telereklaam on kõige kiiremini kasvanud. Online-ettevõtted on viimase viie aasta jooksul kulutusi telereklaamile lausa kahekordistanud ning 2017. aastal ületasid investeeringud 105 miljoni dollari piiri.

Kolumbia
2017. aastal kulutasid online-ettevõtted, kellele kuuluvad füüsilised kauplused, telereklaamile 10 610 000 USA dollarit, mida on võrreldes 2015. aastaga 20% enam.

Tšehhi
Perioodil 2015–2017 kahekordistasid online-ettevõtted kogukulu telereklaamile ning nüüdseks ulatub see 47,4 miljoni euroni.

Saksamaa
Kolme aastaga (2015–2017) on Airbnb kulutused telereklaamile kasvanud 44%. Expedia ja Amazoni näitajad avaldavad veelgi enam muljet, kuna mõlema kulutused telereklaamile on suurenenud 65%.

Itaalia
Online-ettevõtted investeerisid 2017. aastal telesse kokku 95 653 000 eurot, mida on võrreldes 2015. aastaga 10,7% enam.

Holland
E-kaubanduse reklaamijad suurendasid perioodil 2015–2017 investeeringuid telesse 26%, mis tegi neist suuruselt neljandad teles reklaamijad. 200 e-kaubanduse reklaamijat investeerisid 2017. aastal telesse kokku 300 miljonit eurot. Suurim telesse investeerija oli sakslaste broneerimisleht Trivago 25 miljoni euroga.

Hispaania
Kui 2015. aastal kulutas Amazon telereklaamile 106 990 eurot, siis 2017. aastal juba 11 006 360 eurot ehk enam kui 100 korda rohkem. Google’i investeering telesse kasvas 40 250 eurolt 2015. aastal 603 620 euroni 2017. aastal ehk umbes 15 korda.

Rootsi
Kui 2015. aastal kulutas FurnitureBox telereklaamile 1 264 633 eurot, siis 2017. aastal juba 6 908 984 eurot, mida on ligikaudu viis korda enam.

Šveits
Kümne juhtiva e-kaubanduse reklaamija kogukulu telereklaamile perioodil 2015–2017 peaaegu kahekordistus, ulatudes kokku ligikaudu 84 878 635 euroni.

Ühendkuningriik
Online-ettevõtted, sealhulgas Amazon, Trivago, Google ja Purple Bricks, investeerisid 2017. aastal telereklaami kokku 682 miljonit naela, mida on rohkem, võrreldes 2015. aastal kulutatud 590 miljoni naelaga. Vaatamata majandusliku ebakindluse tõttu tehtud kärbetele teistes valdkondades, püsisid online-ettevõtete investeeringud telesse kindlad, tehes online-ettevõtetest 2016. aastal suurima telesse investeerija Ühendkuningriigis.

USA
2017. aastal kulutasid digiajastu ettevõtted, sealhulgas Amazon, Expedia, Wayfair ja eBay, telele üle 5,9 miljardi USA dollari, mida on võrreldes 2016. aastaga 10% enam. Nende sekka kuulub ka rühm ettevõtteid, kuhu kuulub 50 otsest trendiloojat, sealhulgas Gwynnie Bee, Peloton & Leesa, kes hakkasid telesse investeerima alles hiljuti, kuid kulutavad nüüdseks kokku üle 1,3 miljardi USA dollari aastas.

Selline positiivne tendents peaks jätkuma ka 2018. aastal, kuna aina enam e-kaubanduse brände üle kogu maailma usaldavad oma kuvandi tugevdamiseks, külastatavuse suurendamiseks ja tulu teenimiseks just telereklaami. Viimased näited sellest on Snapchati (“A new kind of camera”), Amazoni („Bedtime Blitz“ või „Be Together More“),  Trivago („In the Mountains“) ja Airbnb („Expletive-filled Interest“) telekampaaniad.


Vic Walia – Expedia Groupi globaalse turunduse asepresident:
„Telereklaam toimib meie jaoks väga hästi. Kulutame sellele märkimisväärse osa bränditurunduseks mõeldud reklaamieelarvest.“

Katty Roberfroid – egta peadirektor:
„Televisioon muudab virtuaalse reaalsemaks. Telereklaam avaldab kohe tohutut mõju. Selle abil saab ehitada ja kasvatada kasumlikke ja usaldusväärseid brände pikemas perspektiivis. Kuna online-brändide füüsiline kohalolu on vähene või puudub sootuks, on televisiooni võime luua emotsionaalseid sidemeid suurte sihtrühmadega kogu maailmas ülioluline.“

Sean Cunningham – Video Advertising Bureau president ja tegevjuht:
„Olles digiajastu ettevõtteid analüüsinud alates 2014. aastast, oleme tuvastanud, et need, kes hakkasid televisiooni juba algusest peale usaldama, said märkimisväärset kasu. Telereklaami kasutavad digibrändid saavad sellest kohe positiivseid majandustulemusi, näiteks kasvab oluliselt nende veebilehe külastatavus ja otsingumaht ning, mis kõige tähtsam, kasvavad ka tulud. Televisioon on vahend, mida kasutavad tulemustele orienteeritud trendiloojad, kui nad tahavad ettevõtet suuremaks kasvatada.“

Kim Portrate – ThinkTV Australia tegevjuht:
„Tore on näha, kuidas maailmas kõige kiiremini kasvavad ja kõige innovaatilisemad ettevõtted investeerivad rohkem telereklaami, et oma brände edasi arendada. Meie aja ühed kõige tuntumad brändid kasutavad ära tänapäevase televisiooni mõjuvõimu, tuues tarbijateni parimad loomingulised teostused, mida on võimalik kogeda igal ajal ja mistahes ekraanil. Kõige targemad brändid teavad, et televisiooni kaudu jõuab rohkemate inimesteni kiiremini kui muu meedia kaudu. Samuti on televisioon brändi jaoks turvaline, see on suurima investeeringutasuvusega ning püüab kõige enam tähelepanu, mis väljendub otseselt müügitulemustes. Televisioon ja üksnes Internetis tegutsev meedia moodustavad suurepärase partnerluse.“

Aisling Finch – Google, Austraalia ja Uus-Meremaa piirkonna turundusjuht:
„Nagu enamik turundajaid, kasutame ka meie kampaaniaeesmärkide täitmiseks paljusid kanaleid. Teame, et inimesed tarbivad sisu eri vahenditest ja eri aegadel, sama teevad ka turundajad. Näiteks Google Home’i turule toomise kampaania käigus kombineerisime raadio-, tele-, kino-, trüki-, väli- ja online-reklaami (sealhulgas otsingud, YouTube ja sotsiaalmeedia). Selle kampaaniaga tuvastasime, et parimaid tulemusi andis kontekstipõhise meedia ja loovuse kombineerimine.“

Richard Basil-Jones – Ebiquity, Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna tegevdirektor:
„Ei ole olemas üht ja ainsat meediavormi, mis kõigi soove täidaks. Samuti on teada kõigi meediavahendite tugevused. Maailma suurimad e-kaubanduse ja online-ettevõtted teavad, mida televisioon saab pakkuda ning teleäris mõistetakse omakorda, et ka online tuleb omaks võtta. Suured digitegijad teavad, et televisiooni abil on võimalik jõuda kiiresti suurte inimhulkadeni, luua parimat investeeringutasuvust ja edendada müüki tänu 100% vaadatavusele.“

Uuringud üle kogu maailma on tõestanud, et telereklaamid mõjutavad online-tegevust. Näiteks:

• SNPTV uuringus Prantsusmaal leiti, et üksnes Internetis tegutseva ettevõtte veebilehe orgaaniline külastatavus kasvab telereklaamikampaania käigus 66%.

• Kasutades comScore andmeid USAs, tuvastas Video Advertising Bureau, et online-ettevõtete veebilehe külastatavus kasvab märkimisväärselt kohe pärast telekampaaniaga alustamist – 14 online-ettevõtte andmed näitavad, et kasv võib olla 11–1075%.

• Ühes värskemas uuringus, kus tehti ka mitmesuguseid juhtumiuuringuid, analüüsis VAB lähemalt seda, kuidas televisioon kiirendab trendi loovate brändide äritulemuste saavutamist. Näiteks kasvas tegevust laiendavate brändide otsingumaht pärast teleinvesteeringute suurendamist keskmiselt 188%. Intervjuusid Wayfairi ja Gwynnie Bee edulugudest saab lugeda VABi veebilehelt.

Loo autor: Alain Beerens, egta Marketing & Communication Manager

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

MUST MUNA OÜ otsib GOOGLE'I KONTOHALDURIT

Must Muna OÜ

14. detsember 2018

MUST MUNA OÜ otsib TURUNDUSASSISTENTI

Must Muna OÜ

12. detsember 2018