Loovagentuurid peavad õppima, kuidas võita firmajuhtide usaldus

Rimantas Stanevicius
Rimantas Stanevicius

Küsimustele vastab Leedu agentuuri MILK juht Rimantas Stanevicius.
MILK on saanud Baltikumi Aasta Agentuuri tiitli aastatel 2017, 2016 ja 2015.

Mis on hetkel Leedu reklaamituru kuumimad trendid?

Räägitakse, et ärikonsultandid võtavad meie töö ära ja tuleb transformeeruda, aga keegi ei tea, kuidas ja milleks, proovitakse uusi trikke. Leedus on viimasel ajal kombeks, et sinu kliendil on samal ajal ka 6-7 teist agentuuri. Suured kliendid jagavad oma tööd ja oma eelarved väga väikesteks tükkideks.

Selle, mille pealt sina teenid, annavad teised tasuta. Näiteks meediaagentuurid pakuvad tasuta loovlahendusi, et müüa oma teenust. See ei pruugi olla väga kõrge kvaliteediga, aga keda see huvitab, see on ikkagi tasuta!

Kuidas sellise olukorraga toime tulla?

Esimene mõte on see, et me peaks samuti proovima loovust numbritesse panna ja seda mõõta. Nii nagu teevad PR- või meediafirmad, kes suudavad kõike numbritega tõestada ja kes saavad seetõttu klientidelt rohkem raha küsida.
Loovagentuuride tugevateks külgedeks on loo jutustamine ja loovus, see ainuke asi, mis meid teistest agentuuridest või ka konsultantidest eristab.

Muutustega toimetulekuks on kolm võimalust: õppimine, uute kompetentside palkamine või partnerlus. Me oleme kõike proovinud, aga tundub, et partnerlus teiste, spetsialiseeritud agentuuridega töötab kõige paremini.

Üks lahendus võib olla ka spetsialiseerumine ühele kitsale valdkonnale. Oleme ainuke agentuur Baltikumis, kes võib end nimetada telekomi spetsialistiks. Meil on hetkel 3 erinevat telekomi klienti, üks neist on Telia Eesti.

See oli üpriski murranguline hetk, kui te hakkasite Eesti Teliaga koos töötama, kuna enne seda polnud keegi Eestis töötanud Baltikumi agentuuridega. Kuidas teie koostöö on sujunud?

Alguses olid mesinädalad, kõik sujus. Kui Telia hakkas oma eelarveid piirama, siis tegime palju ümberkorraldusi ja taaskasutasime vanu kampaaniaid. Meie koostöö on väga professionaalne.

Aga endiselt on killustatuse probleem. Kui sa vaatad meie klientide listi, siis võiks arvata, et me peame olema väga suur firma, et jõuame kõikide suurklientidega koos töötada.

Aga me pole suur, sest kliendid jaotavad tööd eri agentuuride vahel ära ja igale agentuurile jääb pisku.

Mis toimub Leedu majanduses? Kas on kliente, kes on valmis riskima, et turuosa suurendada?

Kõik mängivad turvaliselt, mõndade eranditega. Pigem proovitakse kaitsta oma positisiooni kui teistega võistelda. Ainukesed, kes võistlevad, on idufirmad, kuna neil pole midagi, mida kaotada. Seetõttu suured firmad natuke kardavad neid ja muutuvad seetõttu veel kaitsvamaks. Aga idufirmad ja uued ärimudelid nagu Airbnb, Taxify, Uber jne on tulevik. Nad on samuti väga head kliendid agentuuride jaoks.

Konsultante tajutakse kulude kärpijatena ja äri kasvatajana, samas kui agentuuritööd nähakse tihti ainult kuluna. Kuidas reklaamiagentuurid saaks ennast ümber positsioneerida, et näida siiski tulutoojana?

Loovagentuurid peavad õppima, kuidas võita firmajuhtide usaldus. Me mõistame inimesi mitte numbrite abil, vaid sügavamal tasandil. Aga tuleb õppida, kuidas seda kvantifitseerida ja müüa. Siiski, mäng pole meie jaoks läbi, kuna reklaam ei kao endiselt kuhugi.

Mida te tahate sel aastal saavutada? Mis on teie unistused?

Me tahame muutuda paindlikumaks ja efektiivsemaks - selliseks nagu ka meie kliendid on  muutunud. Me peame näitama, et agentuurid ei ole aeglasemad. Peaksime muutma seda imagot, et loovinimesed on nõus funktsionaalsuse nimel ohverdama hea idee. Me peame õppima, kuidas end esitleda ja müüa. Ma tahaks rohkem spetsialiseeruda, näiteks telekomi valdkonnale.

Proovime teha rohkem koostööd teiste agentuuridega ja pakkuda neile loovkonsultandi rolli. Alati ei saa teenuseid müüa otse kliendile, proovime seda teha koostöös partneragentuuridega.

 

Baltikumi Aasta Agentuuri tiitel antakse välja loovusfestivalil Balticbest 2018, mis toimub 31. augustil Tallinnas Eesti Filmimuuseumis.

Seekordne Balticbest paneb omavahel võistlema väikeriigid. Kui varem oli konkurss avatud vaid Balti riikidele, siis nüüd ootame osalema ja omavahel võistlema Euroopa väikeriikide (alla 5-miljonilise elanikkonnaga) agentuure. Alla 5 miljoni elab inimesi Balti riikides, Sloveenias, Horvaatias, Iirimaal, Islandil, Küprosel, Maltal, Gruusias, Armeenias jm.

Balticbesti konverentsi teemade ja esinejate valikul pöörame tähelepanu väikeste riikide turundusprobleemidele.

 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018

ENESEKINDLUSVABRIK OÜ otsib TURUNDUSPROFFI

Enesekindlusvabrik OÜ

04. oktoober 2018