Qminderi turundust hakkas vedama Katariina Roosipuu

Katariina Roosipuu
Katariina Roosipuu

Katariina Roosipuu lahkus tarkvara- ja disainiettevõtte Proekspert turundusjuhi kohalt ning asus tööle Qminderi turunduse eestvedajana.

Katariina Roosipuu: “Tihti kirjutatakse “läksin uude töökohta” artikleid umbes nii: läksime lahku sõbralikult, otsin uusi väljakutseid ja olen rõõmus, et ettevõtte turundus jääb headesse kätesse. Sellist teksti lugedes on esimene mõte muidugi see, et “mis jama seal siis tegelikult on.” Kui ei oleks jama, kui ettevõte ongi nii suurepärane ja töö nii erakordne, siis ju ei läheks.

On pisut irooniline, et olen nüüd just täpselt sellises olukorras ja näen seestpoolt, et isegi siis, kui töötad suurepärases ettevõttes ja teed mitmel viisil rahuldustpakkuvat tööd - isegi siis on mõnikord mõistlik töökohta vahetada. Kuna aga seda juttu, et “läksin uusi väljakutseid otsima - oleme sõbrad edasi” on igav lugeda isegi siis, kui see tõele vastab, jagaksin sellise otsuse inimlikku poolt.

Õnnelikud on need, kellel on sellised probleemid

Jah, Maslow püramiidi teame me kõik, samuti teame, milliste tõsiste ja elukriitiliste muredega paljud kaasmaalased peavad iga päev silmitsi seisma. Probleemid, mis on seotud sellega, kui oled ühes väga heas töökohas töötanud juba ca 6 aastat ning elu on muutunud natuke liiga heaks ja ausalt öeldes ka veidi liiga mugavaks ning ettearvatavaks, on elitaarne luksus. Mul on lihtsalt väga vedanud, et mul on sellised probleemid. Proekspert on suurepärane tööandja nii erialaste võimaluste kui töökeskkonna poolest, nii et kui nad peaksid tulevikus turundusvaldkonna tegijaid otsima, soovitan kandideerida. Seal on võimalik luua ägedaid ja sisulisi asju ning töötada koos oma valdkonna parimatega.

Kas võib olla, et liiga hea ei ole hea?

Võiks ju küsida, et kui tervemõistuslik on lahkuda töökohast, millel on nii palju väärtuseid, mis on saanud ka “Unistuste Tööandja” tiitli - ja seda täiesti asja eest. Isegi siis, kui oled üle elanud selle valusa hetke peegli ees, kus tuleb tunnistada, et oled oma suuremad ideed ja ambitsioonid selle ettevõtte raames tegelikult teostanud ja mugav edasitiksumine ei ole aus ei isikliku ega ka ettevõtte arengu seisukohalt. Siin võib tekkida paradoksaalne olukord, kus tööandja on töötaja eest nii palju hoolitsenud, et liiga hea töökeskkond hoiab inimest kinni ka siis, kui see pole parim valik enam kummalegi. Muidugi on selline mugavustsooni murdmine üksjagu hirmutav, aga peale sellist tõehetke peegli ees pole tegelikult enam teist valikut.

Kus on parem töötada, agentuuris või “kliendi laua taga”, suurettevõttes või start-upis?

Minu kogemuse järgi, nii isikliku kui professionaalse arengu, silmaringi laiendamise ja mitmekülgsuse mõttes - parim variant on, et oled töötanud kõikides! Vähemalt mõnda aega. Turundus on nii kiiresti arenev ja paindlik valdkond, et liiga kauaks ühte vaatesse kinnijäämine on juba iseenesest selge oht erialaselt taandareneda. Võimalik, et see oli üks põhjus, miks mulle seekord just start-uppide töökuulutused silma jäid. Ka Qminder on nii oma potentsiaalilt kui mõtteviisilt start-up, kuigi kõige karmim faas on juba selja taga - Qminderil nimelt läheb juba väga hästi. Ettevõtte sihtturg on USA ning klientide nimekiri on üpriski muljetavaldav - Taxify, Lyft, Johns Hopkins, paljud riigiasutused, nagu näiteks linnavalitsused, kuid ka USA sõjavägi. Eestis Qminderit veel väga ei tunta, kuid tal on teiste #EstonianMafia edulugudega võrdväärne potentsiaal.

Nende tõeliselt hästi kirjutatud töökuulutus rääkis asjadest, mis on mulle hingelähedased: kliendikogemuse disain, parema kasutajakogemuse loomisele keskenduv tootearendus, klienditeeninduse andmete tark kasutus äriarenduses, start-upi mõtteviis, globaalne turg, digikanalid. Qminderi valdkond kõnetas mind samuti väga isiklikult - nende töö eesmärk teha ootejärjekorrad inimeste jaoks võimalikult meeldivaks kogemuseks. Kui tüüpilised tarkvaraettevõtted loovad kõigepealt lahenduse ja hakkavad alles siis otsima probleeme, mida sellega lahendada, siis Qminderis käivad asjad vastupidi. Nad ei keskendu mitte tarkvaralahendusele, vaid kliendikogemusele tervikuna, milles on palju muid aspekte alates füüsilise keskkonna disainist kuni klienditeeninduse andmete kasutamiseni teenuse kvaliteedi arendamiseni. Tulevikku vaadates on kasutajakogemuse disain kindlasti valdkond, millesse tasub igal ettevõttel süveneda.

Kokkuvõtteks. Soovitan olla julge ja natuke hull - turunduses tuleb nende külgede arendamine nagunii ainult kasuks. Kui oskad midagi juba liiga hästi ja kui tunned ennast kusagil juba liiga mugavalt, siis võibolla on on see õige hetk endalt küsida, kas oled ikka õiges kohas. Ja kui kõik muu on äärmiselt tore, siis annab parima vastuse küsimus: “kuidas ma järgmise aasta jooksul kõige enam areneksin - nii inimesena kui erialaselt?”

Isikliku kogemuse põhjal võin kinnitada, et mugavustsoonist väljatulek tasub vähemalt professionaalse arengu aspektist igal juhul ära, uue õppimiskurvi põnevus on nauditav vaimne seisund. Ja paistab, et sõnast “väljakutsed” mööda ei pääse: väike, kuid suure potentsiaaliga ettevõte on turundaja jaoks unistuste väljakutse oma oskuseid nö. otse tuleliinil proovile panna.

Katariina Roosipuu

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018