Väike eelarve on alati põnev väljakutse

Giorgi Avalani
Giorgi Avalani

Intervjuu Balticbesti žürii liikme, Gruusia agentuuri Leavingstone loovjuhi Giorgi Avalaniga. Giorgi on mitmekülgne inimene – reklaamiagentuuri loovjuht, käsitööviina tootva firma juht, ülikooli professor ja Elvise kostüümis esinev meelelahutaja. Ta on suutnud kasvatada oma agentuuri Leavingstone nullist üheks suurimaks Gruusia agentuuriks, mis on võitnud 89 rahvusvahelist reklaamiauhinda, sealhulgas mitu Cannesi Lõvi.

Millised on peamised turundustrendid Gruusias?

Gruusias toimub praegu kultuuriline renessanss, kunstnikele ja loojatele on antud võimalus end nähtavaks teha ja jagada oma loomingut kogu maailmaga. See kõik kandub üle ka reklaamivaldkonda, kus otsitakse uusi eneseväljenduse vorme. Viimase viie aastaga on näha töö kvaliteedi tõusu, mis väljendusb ka auhindades.

Praegune trend on luua videoid ja kogemusi, mis kaasavad tavalisi inimesi, mitte näitlejaid või staare. Me nimetame seda „tõe elemendiks”, sest näitame tõeliste inimeste emotsioone selle asemel, et näitlejaid kasutada. Tänavavimkad (street stunts) on meie jaoks olnud suur asi viimased 3 aastat ja need on toonud meile ka auhindu.

Kuidas suudate klienti veenda ostma julgeid uusi ideid?

See oli meie jaoks väga keeruline, alguses tegime julgeid eksperimente praktiliselt tasuta. Olid sellised väga väga madala eelarvega videod, mis saavutasid tähelepanu palju paremini kui traditsiooniline reklaam.

Väikese eelarvega tehtud asjad andsid meile kogemusi ja julgust juurde. Ka suuremad kliendid märkasid neid väikeseid asju ja hakkasid huvi tundma.

Me ehitasime usaldust sujuvalt aastaid ja see võttis meil 2-3 aastat enne kui võitsime esimese auhinna.

Väike eelarve võib ka eelis olla, sest see sunnib eksperimenteerima ja kastist väljas mõtlema.

Kui klient teab, et tal pole väga palju rahalisi võimalusi, siis tuleb julgemate ideedega kaasa. Väike eelarve on alati põnev väljakutse.

Väikeste eelarvete puhul peavad meil olema paremad ideed, et konkureerida suure eelarvega projektidega. Me isegi ei oska suurte eelarvetega midagi teha, meil on rohkem kogemust väikeste ressursside raames. Aga see on oskus, mis on väga väärtuslik ükskõik millise brändi või loomingulise töötaja jaoks, eriti kui sa tegutsed väikesel turul.

Ma ise tunnen, et parimad projektid, mis ellu on viidud, on olnud väga väikese eelarvega. Asi on lihtsalt idees ja selles kuidas sa selle publiku jaoks ellu viid. Parimad tööd, mis maailmas tehtud on, ei ole tehtud suurima eelarvega. Väike eelarve annab võimaluse oma loomingulisus tööle panna ja sellest parim välja tuua.

Sina kui loominguline töötaja, anna nõu, kuidas heade ideede peale tulla. Mõnel tekivad need duši all olles, rannas jalutades või joostes. Milline on sinu retsept?

Ma arvan, et see on tobedus ja huumor. Parimad ideed on saanud alguse naljast. Kui idee tundub jabur ja ajab naerma, siis tead, et sel ideel on jumet ja potentsiaali hämmastada. Isegi siis kui tegemist on tõsise toote või brändiga võib nalja teha, sest need ideed paistavad välja. Huumor, nali ja naer on peamised loomingu allikad. Have fun!

Vaata ka:

www.leavingstone.com 

www.balticbest.eu 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018