DIY Marketing ei ole lihtne

Liisa Kivirähk
Liisa Kivirähk

„DIY Marketing võib tulla odavam, aga ei pruugi, kui arvesse võtta ka sisu tootmisele, uute programmide leidmisele ja katsetamisele kuluvat aega,“ tõdeb BFMi tudeng Liisa Kivirähk.

30. mail toimus Äripäevas Best Marketingi seminar “Do-It-Yourself Marketing ehk kuidas teha turundust ilma agentuuri abita”. See oli mu elu esimene seminar, mistõttu olid mu ootused ja lootused üsna ähmased. Lootsin, et sulandun massi ega tekita küsimusi, kes selle vaese esmakursuslase siia lasi. Õnneks polnud sellega suuri raskusi: mul õnnestus isegi ühe esinejaga, Scoro digiturunduse juhi Merily Leisiga, panna jalga samad roosad tennised. 

Loomulikult hakati kohe pihta ka nippide jagamisega - selleks kõik ju kohale tulnud olidki, et saada konkreetseid juhiseid, mida ja kuidas turundada. Nippe jagati hulgaliselt, nii et päeva lõpuks oli kõikidest nimetatud programmidest pea paks. Sellistel hetkedel tuleb endale meelde tuletada, et turundamine ei ole matemaatika ega eksisteeri üht valemit, mida pastakaga peopessa spikrina sodida. Kui, siis ehk võiks tätoveerida vabakutselise loovjuhi Uku Nurki moto “Bränd - see oled sina ise”.

Mõni ettekanne meenutas küll natuke matemaatikat, näiteks juba eelnevalt mainitud roosade tennistega Merily Leisi oma. Mulle meeldis, kuidas sisuturundusest räägiti numbrite ning statistikaga, koos konkreetsete programmidega. Sisuturundust käsitleti kui tõsiseltvõetavat tööriista, mis toob firmale ka reaalset tulu. Sellel hetkel sain aru, mis vahe on tasuta artiklil, mille leiad guugeldades “successful content marketing”, kus soovitatakse edu saavutamiseks positatada lihtsalt tihti ja hästi, võrreldes tasulise seminariettekandega. Viimane on asjalikum.

Mulle meeldis, kui pooletunnistes esitlustes, milles üldiselt räägiti, mida kõike vägevat on elu jooksul tehtud, jõuti mainida ka õppetunde ja juhtunud apsakaid. Just vigadest on ju teistel kõige lihtsam õppida. Meelde jäi Boost Yourself asutaja Sven Nuum, kes rääkis turundusvigadest, mis võivad kallilt kätte maksta.

Toredalt hoogsad olid Uku Nurk ja CV Online’i turundusjuht Rain Uusen, kes proovisid kuulajaid teistest veidi rohkem kaasata. Kõik läksid kohe elevust täis, kui Uusen palus telefonid välja võtta ja harjutada vlogimist. Nurk pakkus lausa võimalust, et mõtle tema ettekannet kuulates kaasa ja esitluse lõpuks on sul oma bränd käes. Sellel hetkel tundsin natuke puudust, et olin tulnud seminari lihtsalt tudengina kuulama, mistõttu polnud mul kindlat brändi, mille peal kõiki äsjaõpitud nippe katsetada ja kätt harjutada. Teistel kuulajatel tundus olevat eelis, kuna said kõik kuuldu panna oma brändi konteksti ja mõelda, millised võimalused on väärt rakendamist.

Mida aeg edasi (ja mida valusam oli tagumik istumisest), seda asjalikumaks esitlused läksid. Aina rohkem tutvustati programme (ja veel programme) ja aina rohkem üleküllastunud tunne tekkis. Kes kõiki neid võimalusi reaalselt jõuab järgi proovida? Olgu, Sven Nuumi Facebook Ad Manageri ehk jõuab selgeks teha, aga kas lihtsam ei oleks lõpuks palgata professionaal, kes teeks minu eest siiski kõik ära? Sest kui ma midagi seminarilt üldse õppisin, siis seda, et DIY Marketing ei ole lihtne. Võib tulla odavam, aga ei pruugi, kui arvesse võtta ka sisu tootmisele, uute programmide leidmisele ja katsetamisele kuluvat aega. Ja raske öelda, kas tulemus on kvaliteedilt üldse konkureeriv agentuuride tööga. Siiski kumas läbi kõikide esitluste sõnum, et DIY Marketingil on üks tugev eelis: kontroll oma brändi üle. Nii on lihtsam ka neid ülesandeid, millega ise hakkama ei saa, nt. kodulehe tegemist, suunata kellelegi kogenenumale, teades, mida on vaja teha, kui palju töötunde see nõuab ja kui palju tehtud töö eest maksta.

Pärast seminari olin natuke uimane. Tundsin, et minus on palju uut infot, mida seedida, loodetavasti ka meelde jätta ja tulevikus rakendada. Tänasin ennast, et olin ilusasti kogu konverentsi konspekteerinud (kohe näha, et otse koolipingist tulnud), sest kõik programminimetused jms sulasid ammu peas üheks massiks, paberil olid aga ilusasti alles. Olin oma esimese konverentsikogemusega rahul. Mis mul hädalda, targad inimesed jagasid oma teadmisi, süüa sai palju, päike paistis ning vahepeal kontakteeruti lausa New Yorgiga.

Autor: BFMi tudeng Liisa Kivirähk

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

CITY KLIIMA OÜ otsib KÜTTESEADMETE MÜÜGIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

24. august 2018