Globaliseerumine puksib kohalikud brändid lemmikute esikümnest

Kõigi kolme Balti riigi elanike meeldivaimate brändide esikümnesse kuuluvad globaalsed kaubamärgid YouTube, Google ja Swedbank, aga sinna mahub ka kaubanduskett Maxima. Kodumaised brändid kipuvad esikümnest kaduma, erandiks on siin Eesti.

Lätis ei mahu esikümnesse ainsatki kohalikku kaubamärki, Leedus aga üksnes Maxima. Seevastu Eestis on esikohal Kalev, millele järgneb globaalne YouTube, ent seejärel kohe ERR, Selver ja seitsmendal kohal Farmi.

Kõigis kolmes Balti riigis annab erinevaid tulemusi ka kolme globaalse kaubamärgi – Facebooki, YouTube´i ja Google´i - mõõduvõtt. Eestis on Facebook kümnes, Leedus number üks, aga Lätis jääb esikümnest üldse välja. Google seevastu on nii Eestis kui Leedus viies, Lätis aga kolmas, sellal kui tütarettevõte YouTube on Eestis teine, Leedus kolmas ja Lätis seitsmes. Niisiis on Google ja YouTube meeldivaimate seas kõigis kolmes Balti riigis, sellal kui Facebooki osas ollakse eriarvamusel. Põhjuseks saab vaevalt olla Facebooki vähene tuntus, vaid pigem ettevõttega seotud skandaalid, sest Kantar Emor küsis justnimelt meeldivuse kohta.

„Eestis on globaalseid brände esikümnes neli, Lätis kuus ja Leedus koguni seitse, kui lugeda ka Lidl üleilmseks kaubamärgiks,“ lausus Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog. „Viisime esimese võrreldava metoodikaga uuringu läbi 2009. aastal ja siis jõudis siin esikümnesse vaid kaks globaalset kaubamärki, Nokia ja Nike, ülekaalus olid kohalikud brändid. Käesoleva kümnendi algusest on aga kohalikel kaubamärkidel rahvusvahelistega üha raskem konkureerida, vaid Eesti turundajad on olnud selles konkurentsis edukad.“

Lätis on juba viimased neli aastat esikohal Swedbank. Pikalt teine või kolmas olnud Laima langes aga seekord esikümnest välja. Läti eristub teistest riikidest ka suurema tehnikabrändide hulgaga esikümnes, olgu see siis Samsung, Apple või Audi.

Leedus on viimase nelja aasta eelistatuim bränd kas Google või Facebook. Alles paari aasta eest Leedu turule sisenenud Lidl kerkis tänavu juba eelistatuimaks brändiks number kaks, edestades kohalikku päritolu Maximat. Eelmisel aastal oli Lidl vaid aastase tegutsemise järel seitsmendal kohal, mis näitab väga edukat algust.

 

Tänavu aprillis läbi viidud uuring toimus Eesti, Läti ja Leedu 15–74-aastase elanikkonna seas. Valim koostati proportsionaalselt, lähtudes kolme riigi elanikkondade erinevast suurusest. Igas riigis küsitleti vähemalt tuhandet inimest, uuringusse kaasati kõigis riikides üle 150 kaubamärgi. 

Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja ja kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HORTES AS otsib TURUNDUSJUHTI

Hortes AS

25. juuni 2018