Janno Siimar: Me mõtleme väikselt ja muretseme suurelt

Janno Siimar
Janno Siimar

Olles istunud kümmekond korda rahvusvahelistes ja ka Eesti žüriides ning ka ise nende žüriide lauale asju nühkinud nüüd juba 15 aastat, võin täie veendumusega väita, et hea idee ei ole sugugi kallim kui keskpärane või halb.

Probleem on ehk agentuuri võimes selgitada ja kliendi julguses aktsepteerida, et idee, mida varem pole teostatud, on hea.

Tüüpiline klišee-klient ei karda mitte raisata raha, vaid, nii imelik kui see ka ei tundu, pelgab tõmmata endale tähelepanu. Sest siis küsitakse, et „Noh, kas töötas?“ ja adekvaatse vastuse andmiseks peaks teadma igasugu asju, mida ei tea ei agentuur ega klient. Nii tulevadki pigem turundusteated kui reklaamid. Ja nende osakaal on peale masu masendavalt suureks paisunud.

Turu suurus mängib nii palju rolli, et väikesel turul on rohkem ah-mis-nüüd-mina mentaliteeti. Ei ole tunnet, et "See maailm on minu ja ma võtan selle nüüd ära!".

Aga samas. Tüüpilisi klišee-klinte ei ole mina oma silmaga näinud rohkem kui paar korda. Viimasel ajal üldse mitte. Turgu ja klienti on kerge süüdistada, agentuuri ka, aga mulle tundub, et me kõik - eraldi ja kollektiivselt - mõtleme väikselt ja muretseme suurelt.

Janno Siimar
Velveti disainijuht ja partner

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused