Adidase õppetund: kui tahad kasvada, ära keskendu efektiivsusmõõdikutele

Rooma
Rooma

Hando Sinisalu esimene kiri Roomast, kus on juttu meediakonverentsil Festival of Media Global räägitust. Näiteks et Adidase aktsia hind on kolme aastaga kerkinud 56 EUR pealt 200 EUR peale ning et suur osa edust on tulnud tänu oskuslikule turundusele.

Samal päeval, mil 27 meest ja 1 naine Eestis riigireformi initsiatiiviga välja tulid, toimus Roomas esinduslik meediakonverents Festival of Media Global. Kohal olid suurte meediaagentuuride, meediaomanike (Economist, Spotify jt) ning brändide (Adidas, Audi, Mars jt) tippotsustajad.

Festival of Media korraldajad oli uhked, et 55% esinejatest on naised ja konverentsi fookuses oli väga palju “pehmeid” teemasid – vaimne tervis, puuetega inimeste kaasamine jne. Igal juhul oli kevadises Roomas selgelt tunda, et maailm (ja äri) on muutunud ning et kasumlikkuse ja efektiivsuse asemel on hetkel trendikas rääkida kaasamisest ja nõrgemate toetamisest.

Naiselik vaatenurk teemadele pakkus ka mõningaid üllatavaid tõdemusi – näiteks vapruse- teemalises vestlusringis rääkis Marsi korporatsiooni marketing VP sellest, et tema jaoks on eneseületamine ja vapruse ilming minna lavale esinema tennistes ja mitte kõrge kontsaga kingades – tennised võtvat oluliselt enesekindlust maha.

Siin esineb Dr. Caroline Casey - pime ärikonsultant, kes jooksis mööda lava stilettodes ringi ja väitis, et pime olemine pole tal elus ühegi asja tegemist takistanud:

Palju oli juttu televisioonist ja selle tulevikust. Saksa suurkontsern RTL on mõiste “TV” ümber defineerinud. TV ei ole enam mitte TeleVision, vaid Total Video. RTL toodab programmi, mida võib vaadata mistahes ekraanilt – nii reaalajas kui järelvaadatavana.

TV tulevik on vähemalt RTLi arvates täpne sihtimine – kuna enamus Lääne-Euroopa majapidamisi näeb telepilti läbi IPTV seadmete (nagu meil on Telia või Elisa digiboks), siis tehniliselt oleks võimalik igale majapidamisele näidata ka erinevaid reklaame. Tänane TV reklaamiplaneering on ikka veel umbropsu kahuriga tulistamine – eriti kui võrrelda seda näiteks Facebooki või Google’i reklaami sihtimistäpsusega. Nüüd näevad TV firmad siis kõvasti vaeva, et muuta ka TV reklaami sihtimine täpsemaks.

Teine TV innovatsioon on seotud reklaami ostuprotsessi automatiseerimisega – ka siin on eeskujuks digireklaami standardiseeritud programmatic ostmine.

Minu jaoks vägagi silmi avav oli Adidase globaalse meedia direktori Somin Peeli esinemine. Adidas on praegu tõusuteel (aktsia hind on kolme aastaga kerkinud 56 EUR pealt 200 EUR peale) ja suur osa edust on tulnud tänu oskuslikule turundusele.

Näiteks mõõdikutest rääkides hoiatas Simon Peel erinevate efektiivsusmõõdikute (nagu näiteks CPM ehk kontakti hind) eest. Tema väitel keskenduvad selliseid mõõdikuid jumaldavad organisatsioonid efektiivsusele ja mitte kasvule. Wall Street aga armastab kasvu. Nii et kui firma tahab kasvada, siis tuleb turunduses keskenduda kasvu mõõdikutele (näiteks tuntuse kasv, ostukavatsuse kasv, müügikasv).

Järgmises kirjas veidi pikemalt küborgidest ja Spotifyst!

Tervitustega Roomast

Hando

ROOMA KURIOOSUM: Festival of Media toimumispaiga Cavalieri hotelli üks konverentsisaal kasutab seinakujunduses Tallinna raekoja siluetti:

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Sotsiaaldemokraatlik Erakond otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Sotsiaaldemokraatlik Erakond

21. mai 2018