Marko Reikop: Turundaja, ära saada telesse rääkima head spetsialisti, vaid hea kõnemees

Marko Reikop
Marko Reikop

“Oma uudisega võib telesse pääseda igaüks. Kui sul on midagi huvitavat rääkida, võta ajakirjanikega ühendust,” julgustab Marko Reikop. Intervjuus tuleb juttu sellest, kuidas teles hästi esineda, milliseid vigu vältida ja milline on televisiooni tulevik.

Millised on tüüpilised vead, mida tehakse, kui soovitakse uudisega telekasse saada?

See, mis huvitab uudise pakkujat, ei pruugi köita ajakirjanikku. Need käärid on tegelikult tohutu suured. Paljudel on aga väga huvitavat infot, kuid pole selle peale tulnud, et telesse pöörduda. Inimesed tehku endale selgeks, kuidas ja millise infoga teleajakirjanikele ligineda, siis on ka tulemus hea.

Teine probleem on rääkimisoskus. Kui juba pääs telesse on olemas, siis ärge saatke rääkima kõige paremat asjatundjat, vaid kedagi, kes oskab hästi otse-eetris kõneleda. See on suur vahe. Inimene peab oskama ennast väljendada. Oma ala spetsialist ei pruugi olla kõige parem kõnemees. Kuigi see võib olla ka sama inimene.

Too välja mõni mõjufaktor, kuidas teles hästi esineda.

Suurt rolli mängib riietus. Minu käest küsitakse tihti, et mida selga panna. Ütlen, et sportlane ei pea olema dressides ega poliitik ülikonnas. Pane selga see, milles tunned end enesekindlalt. Eesmärk ei pea olema mitte ainult ilu, vaid mugavus. Kui paned korseti, millega ei saa hingata, siis enesekindlus kaamera ees kaob.

Mida sa arvad ütlusest, et isegi bad publicity is good publicity?

Arvan, et pikas perspektiivis on see tõesti nii. Inimestel lähevad sündmused väga kiiresti meelest. Mõne nädalaga on unustatud see põhjus, miks keegi silma paistis, kuid nimed ja firmad jäävad meelde… kui pole just tegemist väga suure jamaga.

Räägitakse, et noored ei vaata enam telekat ja televisiooni tulevik on üldse tume. Kuidas seda kommenteerid?

See on tugevalt ülevõimendatud probleem. Ilmselt mingi segment noori praegu eriti ei vaata, aga see läheb üle, seda on maailmas juba täheldatud. Inimesed naasevad tele juurde. Räägitakse ka sellest, et igaüks tahab ise oma programmi kokku panna ja järelvaatamine on tulevik, aga inimestel on niigi palju tegemist - pigem ollakse rahul sellega, et keegi paneb nende eest saatevaliku kokku. Lineaarne televisoon ei kao lähikümnenditel kuhugi.

Kui rääkida veel telesse pääsemisest, siis kas on vahet sellel kui ajakirjanikuga võtab ühendust ettevõte ise või vahendab neid kommunikatsioonibüroo?

Pole mingit vahet. Igaüks võib telesse pääseda, kui lugu kõnetab. Oma koolitusel ma räägingi sellest, et kuidas toimetus päriselt töötab, kuidas me otsuseid teeme, mis pakub huvi ja mis mitte. Kehtivad teatud kindlad kriteeriumid ja kui need on täidetud, siis on suhteliselt lihtne oma uudisega telepurki sattuda.

Kui suur tung televisooni pääsemiseks on? Kas sellest võimalusest teatakse piisavalt?

Ruumi on! Ajakirjandus teeb uudiseid iga päev ja kui keegi planeerib toredaid ettevõtmisi, siis võtku televisiooniga ühendust. Meedia ei välista iseenesest ühtegi teemat. Potentsiaal telesse pääsemiseks on tohutult suur. Ilmselt paljud turundajad sellele mõelnud pole.

Tule 23. Mail Marko Reikopi koolitusele “Telepurki ja elusalt tagasi

Saad teada:
• milline on televisiooni pääsemiseks atraktiivne sündmus ja uudis
• Kuidas oma teemat meediasse “maha müüa”
• Kuidas intervjuuks ette valmistada
• Millised on televisioonis esinemise olulisemad mõjufaktorid.

Vaata lähemalt ja registreeri kohe

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused