Andrus Kiisküla: Isegi kui oled sotsmeedias, ei pruugi sind tarbija jaoks olemas olla

Andrus Kiisküla
Andrus Kiisküla

Selline mõte jäi kõlama möödunud neljapäeval toimunud seminaril Sotsiaalmeedia tõehetk. Sotsiaalmeedia pole võluvits, vaid eeldab läbimõeldud tegutsemist ja tulemuste mõõtmist. Loe seminari kokkuvõtet.

Endiselt levib müüt, et kui sind ei ole sotsiaalmeedias, siis ei ole sind olemas. Pigem on olukord selline, et ollakse sotsiaalmeedias, aga ei jõuta oma sihtgrupini - keegi ei näe sind, või isegi, kui nähakse ja reageeritakse, ei tehta seda viimast sammu, mida turundajana tegelikult ootame. Kuhu jääb soovitud tehing?
 
Sotsiaalmeedias olek peaks olema ka kasumlik ning tulemused mõõdetavad!

Andrus Kiisküla (Äripäeva digitoodete analüütik ja turundaja) ettekanne rääkis sotsiaalmeedia mõõdikutest ja tulemuste mõõtmisest. Kõlama jäi naelapea pihta käiv mõte, et mida sa mõõdad, seda sa ka juhid. Mida sina mõõdad? Laike, reachi või oma lõplikku eesmärki (ostu, registreerimist, tagasisidet)?

Engagementi number on tähtis aga ei pruugi peegeldada tegelikkust ega kasu - ära lange selle lõksu.
 
Hästi palju räägitakse sotsiaalmeedia puhul endiselt fännide arvust ja engagement-näitajast.  See aga ei garanteeri kõrget soovitud tegevuste protsenti. Kõrge engagementiga postitused on olnud erinevad “jaga ja võida” mängud, mis viimaste Facebooki reeglitega vastuollu lähevad.
 
Loodus aga tühja kohta ei salli – täna torkavad silma postitused, kus on üleskutse jagada midagi oma isiklikust elust ja luua niimodi postituse alla diskussioon.

Reageeringuid ja laike võib neil meeletult olla, kuid milline on reaalne kasu? Kas sellest tõusis müük?
 
Reaalse äritulemuse mõõtmise aluseks on sotsiaalmeedia sidumine oma veebi või e-poega.
 
Kõige lihtsam - kasuta sooduskoode!

Instagramis aktiivseid linke orgaaniliste postituste juures ei ole, seega üks lihtne viis punktide ühendamiseks on kasutada kupongeid/koode.

Näide: blogija Paljas Porgand teeb koostööd ettevõttega Be More Supefoods. Kuidas see ettevõtte saab koostööd kõige paremini mõõta? Insatagramis jagab Paljas Porgand unikaalset koodi porgand20, mis tuleb sisestada Be More seal e-poes, mille alusel näeb ettevõte pärast väga täpselt, kui palju tuli oste blogijaga koostööst.

Teine võimalus on kasutada lühikest redirect urli, kus on trackerid küljes, mis jääb inimestele lihtsalt meelde. Näiteks Tim Ferriss reklaamib Audible teenust urliga: www.audible.com/tim - jääb hästi meelde ja selle taga on eraldi tracker, et mõõta tema koostöö tulemuslikkust Amazoniga. Sama mudelit saab kasutada kasvõi trükireklaamis.

Kas sul on Google Analytics ja Facebook Pixeli koodid oma veebisaidil küljes?

Õigesti seadistatutult (soovitavalt koos utm parameetritega) saab lihtsalt ja kiirelt mõõta erinevate sotsiaalmeedia kampaaniate tasuvust. Tehingute arvu, käivet, investeeringu tasuvust, minna demograafiliselt detailidesse jpm.

Seminaril tuli juttu ka sellest, kuidas olla LinkedInis B2B edukas

Olesja Saue (Goal Marketing) ja Tõnis Mutt (LinkedIni turunduse konsultant) andsid nõu ettevõtte LinkedIni konto kohta:

LinkedIn on su visiitkaart. Seal peaks olema sinust parim müügitekst. Kirjuta, kuidas lahendad kliendi muresid ja mida pakud. Vaata ka oma töötajate kontod üle, nad on su saadikud ja aitavad brändi tugevdada.

LinkedInis on unikaalne publik – kui seda eirad, oled 17% otsustavatele rahakatele inimestele joone peale tõmmanud. Sealt saab õigeid kontakte. Pane paika eesmärgid ja mõõdikud, postita, vaata, kas töötab. Katseta!

Kasuta LinkedInis video võimalust – ühe klikiga saad sinna video panna, mis teeb ka kogu analüütika sinu eest ära. Videoturundus on tõusu teel.

Su lehe kuvand peaks vastama tegelikkusele. Kui oled valdkonnaliider, peab see ka konto pealt välja paistma. Klient ei pruugi ju su profiililt kodulehele edasi liikuda – ta peaks LinkedInist kogu vajaliku info ja ülevaate kätte saama.

Kaasa ka töötajad ja nende võrgustikud. Loo väärtust ja ole järjepidev.

Töötajad saavad ettevõtte abiga end spetsialistina näidata, see on kasulik kõigile. Anna oma inimestele hääl ja usalda neid brändisaadikutena.  

Tallinna Ülikoolist on saanud juutuuber

YouTube on TLÜ jaoks täiesti arvestatav müügikanal. Doris Piho (TLÜ turunduse peaspetsialist) andis nõu YouTube’is turundamiseks:

• pane arusaadav peakiri, et vaataja saaks aru, millest sisu on.

• Korralik, hea kvaliteediga avapilt

• Kirjeldusse kirjuta, mis videoga tegemist on ja kust saab lisainfot

• YouTube’is on esmaseks monteerimiseks vajalik lahendus olemas – lihtlabased montaažiasjad saab ilusti ära teha. Seal saab lõigata, lisada heli ja valida tasuta taustamuusikat.

• Kasuta live stream võimalust – kajasta sündmusi, konverentse, räägi uuest tootest vms.

• Filmi kasvõi telefoniga

• YouTube’is on lihtne jälgida tulemusi, hea sihtida ja see kanal on suhteliselt kuluefektiivne. Analüütika abil saad näha, kui pikki videosid eelistatakse, kui palju ja kust vaadatakse.

• Tee video valmis, kuid ära jää käed rüpes ootama, millal keegi su “boksi” külastab. Jaga seda teistes kanalites.

Kokkuvõtvalt oli sotsiaalmeediale pühendatud seminari ettekannete läbivaks jooneks strateegia olemasolu rõhutamine. Olgu tegemist Facebooki, Instagrami, LinkedIni või YouTube’iga – strateegiline lähenemine aitab fokusseerida ja hinnata hiljem ka tulemusi. 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICKMAN TRADE OÜ is looking for a JURA PRODUCT MANAGER

Rickman Trade OÜ

26. oktoober 2018