Eestisse tuli White Square reklaamifestivalilt 5 auhinda

Ionel Lehari, White Square peakorraldaja Aljona Ustinovich ja Laima Lisauskienë Leedust
Ionel Lehari, White Square peakorraldaja Aljona Ustinovich ja Laima Lisauskienë ...

Auhindadega tulid koju agentuurid Division, Tabasco (lausa 2 auhinda!), KOOR ja Identity. Tegemist on Ida-Euroopa suurima reklaamifestivaliga, mida peeti tänavu kümnendat korda.

Auhinnasaajate seas domineerisid Venemaa agentuurid, kelle seast kuulutati aasta agentuuriks sama tiitli ka varem võitnud Voskhod.

Võidukad olid tööd, mis baseerusid julgel ideel, puudutasid sotsiaalset närvi ja olid tehnoloogiliselt kaasaegsed ja digitaalseid võimalusi maksimaalselt ära kasutavad.

Eestisse tuli 5 auhinda:
Division, vitamiinide "Rõõm" lansseerimiskampaania "Sisemine rõõm", hõbe
Tabasco, Farewell Statue, outdoor ja ambient media kategooria, 2 hõbedat
KOOR, Säde napsude pakend, pronks
Identity, EV100 identiteet, pronks

Festivali raames toimus ka AKMA ehk Valgevene Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu korraldatud teine erikongress "Territooriumi bränd. Best practice”, kus EV100 võitis esikoha visuaalse identiteedi kategoorias, seda Venemaa turismibrändi ees, mis omakorda võitis esikoha logo kategoorias. Need olid ka ainukesed esikohad seal konkursil.

Disainiþürii liige Kristjan Oden (Tank AD): “Disainitööde üldine tase oli võrdlemisi tagasihoidlik, kuid need vähesed väga head tööd tõstsid auhindade väärtust. Brändingu þürii hindas kokku päris mitut kategooriat, millest kõige veidram oli eraldi kategooria kalendrite jaoks. Kalendrid pidavat olema osade Ida-Euroopa agentuuride leib. Tooksin välja Ukraina agentuuri Tough Slate Design’i poolt esitatud Bukowski Glitch raamatu, mis noppis kulla ning kandideeris ka Grand Prix’le. Väga tugev töö oli ka Voskhod’i poolt tehtud Corpus IT kooli identiteet, mis võitis ka Grand Prix.
Eesti töid disainis oli kaks, mis mõlemad said ka pronksi. Identity EV100 eest ja KOOR Säde Schnapps’i eest. Ütleks, et Eesti näitas ennast disaini koha pealt väga heast küljest, sest shortlisti saadi probleemideta, kuid esitatud töid oleks võinud julgelt rohkem olla."

Kuidas sai White Square reklaamifestivalil võita töö, mis Eestis plagiaadisüüdistusega oma võidumunad tagasi andis?

Þüriis olnud Ionel Lehari (Identity) ja Kristjan Odeni (Tank Ad) sõnul kandideeris töö brändi lansseerimise kategoorias, mitte pakendidisaini omas. "Vaatamata sellele on teema tundlik," ütles Ionel.

Kommenteerib Divisioni esindaja Aigi Sool:

"White Square konkursile saatsime reklaamikampaania “Sisemine rõõm”, mitte Rõõmu vitamiinide pakendid. Turuletoomise kampaania “Sisemine rõõm” koos loovidee, TV ja välireklaamidega põhjamaise inimese rõõmust on 100% Divisioni originaaltöö. Division on konkursi toimkonnale andnud olukorrast kahe pakendiga teada ja lõpliku otsuse teeb konkursi toimkond.

Rõhutan veel, et reklaamikategooria hindamistingimuste juures pakendikujundusel eraldi rolli ei ole. Lisan juurde, et töö reklaamikonkursile sai esitatud ajal, kui ei olnud veel teada, et Rõõmu vitamiinide 20-tootelise pakendisarja kahe pakendi puhul on kahtlus, et kasutatud on teise kunstniku tööd, kui seda agentuur teadis.

 

Voskhod Corpus IT kooli identiteet, Grand Prix

Eesti võidutööd:

Division vitamiinide “Rõõm” lansseerimiskampaania, hõbe
Kategooria: Product / brand launch campaign

 

Identity Estonia 100, pronks
Kategooria: Corporate identity

 

Tabasco Farewell Statue, hõbe
(kategooriad: outdoor ja ambient media)

 

KOOR Säde napsude pakend, pronks
Kategooria: Packaging

Eestist osalesid þüriitöös Rivo Räim (Social advertising), Kristjan Oden (Branding) ja Ionel Lehari (Young creators)

Vaata kõiki võidutöid

Kokkuvõtte tegid Kristjan Oden ja Ionel Lehari

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Sotsiaaldemokraatlik Erakond otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Sotsiaaldemokraatlik Erakond

21. mai 2018