Turundus­automaatika eeldab loovust

Ivano Fossati
Ivano Fossati

Küsimus, kas robotid siis võtavad meie töö üle või mitte, on õhus ka turunduses, kuid õnneks on enamus väitlejaid jõudnud seisukohale, et robotid mitte ei asenda turundajaid, vaid lihtsalt muudavad nende töö sisu. Ka Ivano Fossati jagas Passwordil sama nägemust ning rõhutas, et isegi turundusautomaatika, milles tehisintellekt võiks inimesest teoreetiliselt tuhandetes kordades parem olla, vajab eduks loovust. Õnneks oleme selles siiani robotitest paremad.

SAP Hybrise EMEA regiooni juht ja turundusautomaatika (MA) visionäär Ivano Fossati jagas märtsis Tallinnas toimunud turunduskonverentsil Password 2018 oma kogemusi turundusautomaatikast ja soovitusi, mida iga turundaja peaks sellest teadma.

Ivano Fossati väitis, et kuigi MA ei ole üheselt defineeritav, vaid pigem väga kompleksne valdkond, mis võimaldab erinevaid tõlgendusi, on see siiski palju lihtsam kui arvatakse ning ei eelda sugugi mitte nii palju tehnilisi teadmisi, nagu kiputakse arvama. Suurandmed ja neid kasutavad andmeteaduslahendused, eriti ennustav analüütika, on lihtsalt järjekordsed tööriistad, mis automatiseerivad rutiinsemad osad tööst. Turundaja saab selle arvelt lisaaega, et keskenduda sisulistele küsimustele ja tegeleda loovate lahendustega.

Turundusautomaatika muudab turunduse tööd tõhusamaks kliendisuhte loomise ja arendamise  igas etapis. Fossati sõnul keskendutakse praegu aga liigselt ostule suunamisele ning jäetakse skoobist välja inimesed, kes lähemas tulevikus ostu ei soorita. Tegelikult annab turundusautomaatika ka sisuturundajatele väga väärtuslikku tagasisidet ja aitab mõista, mis sisu läheb inimestele päriselt korda - mis on strateegilises skoobis olulisemgi kui see, kas ost kohe sooritatakse või mitte. Seega soovitabki Fossati turundusautomaatikat kasutada senisest enam sisuturunduse kaasavuse mõistmiseks ja mõõtmiseks ja suunata seeläbi vähemalt osa tähelepanu brändiadvokaatide loomisele.

Tänapäeva kliendid hindavad suurepärast kliendikogemust väga kõrgelt, tihti kaalub see üles ka kõrgema hinna. Tark turundusautomaatika võimaldab kliendikogemust oluliselt sujuvamaks muuta, aga seda ainult siis, kui ta pakub võimalikult selgelt ja mugavalt asjakohast sisu. Kuigi lähematel aastatel võtavad kas lihtsamad turundusautomaatika lahendused või siis ka juba keerukamad masinõppe- ja tehisintellektipõhised programmid üle valdava enamuse suhtlusest klientidega, peab süsteem olema nii nutikas, et otsustada, millal on parim hetk kaasata inimesest klienditeenindaja.

Kokkuvõtteks väidab Fossati, et turundusautomaatika lahendused on tänapäevase turundaja jaoks strateegilise tähtsusega töövahendid, millesse tuleb suhtuda täie tõsidusega: seada lühi- ja pikaajalised eesmärgid, luua strateegia, jälgida pidevalt efektiivsust ja muuta tegevusi sellele vastavalt.

Kokkuvõtte tegi digitaalsete toodete ettevõtte Proekspert turundusjuht Katariina Roosipuu.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

CITY KLIIMA OÜ otsib KÜTTESEADMETE MÜÜGIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

24. august 2018