Karl Pae: Iga ettevõte peaks Google AdWordsis reklaamimise ära proovima

Karl Pae
Karl Pae

Öeldakse, et kui soovid laipa peita, siis peida see Google´i otsingutulemuste teisele leheküljele. Kuidas Google AdWords töötab ja kuidas teha nii, et ettevõte ilmuks otsingutulemustes välja esimeste seas?

Räägitakse, et kui sind ei ole Google’is, siis ei ole sind olemas. Päris nii must-valge see maailm ikkagi ei ole. Paljuski oleneb Google’is reklaamimine valdkonnast. On ettevõtteid, kes elatuvadki ainult Google’i reklaamidest. Samas startupid ja ettevõtted, kes on turule tulnud tootega, mida ei osata otsida, ei vaja Google reklaami nii palju.  Kui inimene ei tea, et mingi uus toode või teenus eksisteerib, siis ei oska ta ka seda otsida.

Siin jõuame ka Google’is reklaamimise võlu juurde – klient otsib sind!  

Internetiturunduse tööriist Google AdWords on Google’i reklaamide platvorm. Nimi AdWords võib jätta mulje, et tegemist on ainult märksõnade põhise reklaamiga. Kuigi see on väga suur osa sellest, on tegelikkuses juba ammu mitu sammu edasi liigutud. Kui sa midagi googeldad, siis on üldiselt esimesed 2-4 tulemust reklaamid. Need on ettevõtted, kes on ära märkinud, et tahavad teatud otsingusõna peale oma reklaami näidata. Google’i otsingus ilmuvatele reklaamidele lisaks saab AdWordsi kaudu reklaamida ka Youtubes, erinevates portaalides, blogides ja nii edasi.

Ühel otsingutulemuste lehel kuvatakse kuni 7 reklaami, nendest maksimum 4 on esimeste seas. Kui tahad oma reklaamiga esimeste seas olla, pead arvestama kahe asjaga. Sa pead oma reklaami eest maksma rohkem kui allpool kuvatavad reklaamid või peab sul olema kvaliteetsem sisu kui teistel. Nimelt hindab Google sinu valmidust maksta ja klientide kasutajakogemust sinu reklaamiga. Kui see on kehvasti tehtud ja kliente ei kõneta või sinu leht ei avane piisavalt kiiresti, siis Google võtab seda arvesse ja n-ö karistab sind. Karistamine tähendab seda, et klikihind sinu jaoks tõuseb ja reklaami ei kuvata enam esimeste seas. See peaks olema väga tugev motivaator tegemaks kvaliteetseid reklaame.

Klikihinnad ja kuvamise positsioon pannakse paika oksjoni põhjal. Lehekülje esimese ja viimase koha hinnaerinevus võib olla vahel isegi sajakordne (näiteks esimesel kohal 90 eurot ja viimasel kohal ainult 0.90 senti). Kui Karl Pae oma agentuuriga turule tuli, tahtsid nad teha reklaami San Francisco piirkonnas. Selleks, et saada esimesele leheküljele, tuli maksta 3 eurot kliki eest, selleks, et saada esimesele kohale, tuli maksta lausa 90 eurot kliki eest. Silmas võiks pidada, et alati ei olegi esimene koht kõige parem. 2.-3. koht võib olla palju kuluefektiivsem ja tuua sulle võrdväärselt klikke.

Eestis me veel õnneks selliseid hindu ei näe, kõige konkurentsitihedamas valdkonnas on klikihind 5 euro ringis, mujal võib see olla isegi sentides. Olgu öeldud, et Eestis on kõige konkurentsitihedam valdkond finantsvaldkond, eesotsas kiirlaenude ja muu säärasega.

Räägime natuke levinud vigadest ka. Kõigepealt tasuks mõelda, millised märksõnad on sinu jaoks kõige kasulikumad. Viga tuleb sisse sellest, et tulemusi ei mõõdeta – reklaam pannakse sõnade peale, mis endale tunduvad loogilised. Tegelikkuses tuleks AdWordsis teha vastavad seadistused, mis näitavad, kuidas need sõnad mõjuvad ja millised on tulemused nende taga on. Vahel näeb ka sellist nalja, kus oma toode poogitakse mingi väga populaarse otsingusõna taha nagu ilmateade. Seda ei soovitaks teha, kui Google selle avastab on jällegi omad tagajärjed, tõusevad klikihinnad ja nii edasi. Sageli tuntakse huvi, kuidas konkurentidest ette saada. See ei ole tegelikult kõige konstruktiivsem näitaja, sest ka nemad ei pruugi teada, mida nad täpselt teevad. Tulemuseks võib olla kamp ettevõtteid, kes ei optimeeri oma kampaaniad. Tuleks ise mõelda ja muidugi mõõta. Kindlasti tasub panustada ka oma brändile kui märksõnale. Sellel on odav klikihind ning tasuks silmas pidada, et isegi kui toode või teenus tuleb orgaaniliselt ehk tasuta välja, on seal ees ikkagi 2-4 reklaami, kes liikluse ära napsavad.

AdWordsi tööriistade kasutamine on Eestis tõusvas trendis ja paranemas. Arvestades, et konkurentsi on meie turul selles vallas vähe ja klikihinnad on madalad, ollakse natukene laisad. Praegu on täpselt õige hetk panustada Google AdWordsi kasutamise oskustesse ja tõusta seal platvormil turuliidriks.

Google’i ekspert Karl Pae, kes oli ühtlasi esimene eestlane Google Euroopa peakontoris, ütleb, et iga ettevõtte peaks enda jaoks Adwordsi kaudu reklaamimise ära proovima. Mõne jaoks võib see olla väike osa kogu turundusmiksist, teine võib aga avastada, et märkimisväärne osa käibest hakkab Google’i vahendusel tulema. Üsna kindlalt võib väita, et ettevõtete arv, kellele Google’il ei ole midagi pakkuda, on peaaegu olematu. Adwordsi konto saab igaüks endale 15 minutiga ise luua. Selle asemel, et pea ees vette hüpata, võiks enne natukene ujumist õppida. Adwordsi üks eeliseid on see, et sul ei ole vaja suuri turundusteadmisi, aga võiksid teada, milliseid võimalusi see platvorm pakub ja kuidas neid kasutada. Karl julgustab kõiki Adwordsi proovima! 

8. mail toimub Karl Pae koolitus „Google AdWordsis reklaamimine edasijõudnutele“. Koolitusele on oodatud Google AdWordsiga juba mõnda aega tegelenud ning AdWordsi kontosid hallanud kasutajad, kes soovivad säästa oma ettevõtte või kliendi aega ja raha ning laiendada kampaaniate mahtu. Algajate koolitus on tulemas sügisel.

Autor: Keit Ausner, Äripäeva Akadeemia

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused