7 olulist asja seoses GDPR-iga

25. mail jõustub uus EL andmekaitseseadus General Data Protection Regulation (GDPR), millest võib kujuneda konkurentsieelis nende jaoks, kes võtavad seda tõsiselt.

1. Mida GDPR tähendab?

Inglise keeles “General Data Protection Regulation”, eesti keeles “isikuandmete kaitse üldmäärus”, jõustub 25. mail 2018.

2. Keda see seadus puudutab?

Puudutab kõiki organisatsioone, mis tegutsevad Euroopa Liidus, samuti väljaspool EL-i tegutsevaid organisatsioone, mis pakuvad kaupu ja teenuseid EL-i kodanikele. Seadus kehtib Ühendkuningriigis ka pärast Brexitit.

3. Miks on GDPR vajalik?

Esimesed andmekaitseseadused jõustusid 30 aastat tagasi, siis ei olnud veel ei mobiiltelefone ega sotsiaalmeediat.

Kuigi reklaamijatelt nõuab oma tegevuse seadusega kooskõlla viimine omajagu vaeva, on sellel ka positiivne pool. Tarbijad on muutunud reklaami suhtes immuunseks, sest müra on lihtsalt nii palju. GDPR vähendab asjatut kommunikatsioonimüra.

4. GDPR lühidalt: kõige olulisem

Nõusolek: tarbija nõusolek peab olema selge ja proaktiivne. Igasugused eeltäidetud kastikesed, opt-out ja vaikimisi nõusolekud pole enam lubatud. Tarbija peab ise aktiivselt andma nõusoleku turundajalt infot saada ja oma andmeid töödelda.

Läbipaistvus: organisatsioonid peavad tarbijatele andma väga selget teavet selle kohta, miks nad andmeid koguvad, kes andmeid kasutavad ja milliste kolmandate osapooltega neid anmdeid jagatakse.
Kindlaksmääratud rollid: kõik osapooled, kes andmeid “puudutavad”, peavad olema kindlaksmääratud rollis. Kas siis “volitatud töötlejad” või “vastutavad töötlejad”.

5. Nõusolek, nõusolek, nõusolek

Et saada tarbijalt andmete töötlemiseks nõusolek, peavad reklaamijad selgelt teada andma (a) miks andmeid kogutakse (b) kes andmeid kasutab (c) kuidas andmeid kasutatakse.
Kui nõusolekut küsida, tasub reklaamijatel mõelda tarbija kasu peale ja selgelt teada anda, mis kasu (väärtust) tarbija sellest saab, et ta oma andmeid kasutada lubab.

6. Retargeting

Retargetingi kampaaniates kasuatakse kas nutiseadmete ID-sid või küpsiseid, et sobiva sihtrühmani jõuda. GDPR sätestab, et tarbijad peavad andma nõusoleku, et kolmandad osapooled võiksid nende andmeid kasutada. Ühest küljest tähendab see seda, et retargeting kampaaniate hulk väheneb olulselt. Teisalt aga (irooniliselt) ka seda, et tarbijad võivad hakata samu reklaame nägema tunduvalt sagedamini, sest reklaamide sihtimine muutub ebatäpsemaks.

7. GDPR-i võimalused turundajate jaoks

  • Andmete kvaliteet paraneb ja sellega seoses suureneb ka reklaamikampaaniate efektiivsus;
  • Reklaamijate ja tarbijate vahelised suhted muutuvad ausamaks, läbipaistvamaks, vastastikku kasulikumaks;
  • GDPR-ist võib kujuneda konkurentsieelis nende jaoks, kes võtavad seda tõsiselt;
  • Kõik suuremad tegijad turundusmaastikul peavad GDPR-iga seoses ennast paremini viima kurssi andekaitse teemadega, paljud võtavad tööle vastavaid spetsialiste. See parandab tervikuna tööstusharu mainet.

NB! Best Marketing pakub veel 22 päeva enne seaduse jõustumist viimast võimalust ennast teemaga kurssi viia! Tule 3. mail seminarile: Mida peab iga turundaja teadma uuest andmekaitseseadusest?

Allikad:

www.warc.com/content/article/warcexclusive/the_world_media_group_guide_to_gdpr_in_plain_english/118115 

eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679&from=ET 

gdpr-info.eu
 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018