Kas personaliseeritud sisuturundus võiks olla järgmine big thing?

Georgi Viies
Georgi Viies

Georgi Viies jagab Best Marketingi lugejatega oma Passwordil tekkinud mõtteid. “The key is not to be ON social, but to BE social” (“Asja võti ei seisne mitte sotsiaalmeedias olemises, vaid sotsiaalne olemises”) ütles Passwordi esimene esineja Huib van Bockel oma ettekandes. Seega liigume tagasi põhitõdede juurde.

Samal ajal, kui turundajaid vaevatakse AI tuleviku mõtetega ja hirmutatakse, et Voice is the next big thing (Häälkäsklused on järgmine suur asi), tundub, et oleme peamise unarusse jätnud: heade suhete hoidmise klientidega.

Nüüd, mil uuritakse ja kardetakse liigset andmekogumist Google’i ja Facebooki poolt (vt Maria Farrelli Passwordi ettekannet) on turundaja vaatenurgast ikkagi Facebook ja Google täna ainukesed platvormid, mis püüavad pakkuda segmenteerivat reklaamikanalit. Ehk tarbija poolt vaadates muudab see nendeni jõudva reklaamivoo huvitavamaks ja asjakohasemaks. Iseasi on see, kuidas ja kui targalt turundajad seda võimalust kasutavad. Hetkel tundub, et üldiselt mitte väga targalt, sest Facebooki ja Instagrami uudisvoog näeb välja nagu kuulutustetahvel.

Viimaste aastate üks popimaid turundussõnu on sisuturundus. Passwordi laval arutasid Ekspress Grupi juht Mari-Liis Rüütsalu ja Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel selle üle, mis on hea sisuturundus ja mis on reklaamtekst. Kas sisuturundus rikub ajakirjanduse erapooletust või mitte? Seda arutelu jätkub ilmselt aastateks, sest üksmeelt ja arusaama ei tundu olevat, eriti väheneva lugejaskonnaga silmitsi seisvatel paberlehtedel. Sellist muret ei tunne aga uue meedia tegijad, keda sedakorda esindasid Passwordi laval blogijad Mallukas ja Juhani Särglep, kelle jaoks kogu sisu on sisuturundus. Ja seda saab osta.

Nii on turundajad ujumas üha kirjumates vetes, kus majakaid, mille järgi navigeerida, on liiga palju. Mida siis teha, kui saab teha kõike - see võib tõesti segadusse ajada. Välja arvatud siis, kui teha kindel valik, valida oma asi ja tegeleda sellega fokusseeritult. Vanasti nimetati seda strateegiaks.

Marketing Automation is an Art built with Discipline and Strategy” ("Turunduse automatiseerimine on kunst, mida luuakse distsipliini ja strateegiaga") jäi mulle silma Ivano Fossati ettekande lipulausetest. Aga ma pole ammu kogenud, et e-mailiga tulevad sõnumid oleks mulle isiklikult huvitavad ja vajalikud.  Muljet kahjuks ei paranda ka cookie-põhjalised reklaamid Facebookis, Instagramis ja uudisportaalides. Mulle tundub, et tähelepanu on hajunud ja sotsiaalmeediale kulub liialt palju turundajate tähelepanust, tänu millele aga suhted oma klientidega pigem kannatavad. Tõenduseks võtsin ette viimase kuu turundussõnumid, mis on jõudnud minuni ettevõtetelt, kus ma olen püsiklient (eelkõige telekomid, jaekaubandus) ja need, kus ma olen olnud klient korra või paar (eelkõige reisikorraldajad, majutusasutused). Tundub, et elame ikka endiselt massturunduse ja spämmi ajastul. Saabuvates sõnumites ei ole ei personaalsust (peale minu nime e-maili päises) ega ka huvipakkuvat  sisu.

Mis oleks kui…

…ma saaks oma telekomilt huvitavat ja usutavat lugemist uute tehnoloogate ja seadmete kohta ning sellega koos pakkumise, mis tegelikult püüaks mu tarbijakäitumist mõjutada?

...või reisibüroo tuletaks meelde mu viimast ägedat reisi ja pakuks reisiblogija loo vahendusel mulle uut kogemust. Reisibürood peaks küll juba teadma, et mind ei huvita Türgi paketireisid.

Ma ei usu, et selleks oleks vaja AI-d, vanakooli CRM-ist peaks piisama. Kuigi oleks üliäge, kui AI mu soove ja huvisid paremini oskaks siduda ja seda isegi  paremini, kui mina ise. Muidu on nii, et kümneid aastaid kogutakse kliendi- ja kontaktibaasi, aga kasu pole sellest nagu midagi. Mõtlen, kas personaliseeritud sisuturundus võiks olla järgmine big thing? Ma arvan, et Facebook juba teab seda.

Tundub, et ka noored turundajad ja tarbijad on sellega nõus. Seda ilmestab ühe Passwordil osaleja küsimus Maria Farrellile:

Ja nii jääb veel paluda kaasturundajaid Passwordi avaesineja Huib van Bockel sõnadega: “Add value, not clutter” (“Lisage väärtust, mitte müra”).

Artikli autor Georgi Viies on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega. Hetkel elab ta perega Helsingis.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Marsaana Communications Baltic otsib PROJEKTIJUHTI

Marsaana Communications OÜ

30. aprill 2018