Turunduses valitseb uue ja parema lootuse aeg

Hando Sinisalu
Hando Sinisalu

Seekordne Passwordi konverents kajastas päris hästi kogu maailmas valitsevat turundus- ja reklaamitööstuse kriisi ja lootust paremale homsele. Milles see kriis siis seisneb? Toon välja kolm suuremat teemat.

Oht privaatsusele

Vaimustus Facebooki ja Google’i suhtes hakkab vaikselt üle minema. Inimesed on aru saanud, et nende kohta kogutakse (sageli nende teadmata) ebavajalikult palju andmeid ja need andmed võivad pahasoovijate kätte sattudes muutuda ohtlikuks. Turunduslikus mõttes võimaldab kogutud andmehulk väga täpselt ja efektiivselt reklaami sihtida, kuid eetilised probleemid on samuti teravad. Passwordil esinenud Oxfordi Ülikooli teadlane Maria Farrell rääkis, et kõrgema ja madalama sissetulekuga inimesed on ebavõrdses olukorras otsuses, kas jagada oma andmeid või mitte. Madalama sissetulekuga inimesed vajavad rohkem neid väikeseid lisaväärtusi, mida firmad andmete vastu pakuvad. Nad müüvad oma privaatsust pigem paratamatusest.

Nüüd on kogu maailmas teema väga teravalt päevakorda tõusnud ning Facebooki ja Google’it sunnitakse olema ausamad ja läbipaistvamad.

Vastutustundetu tarbimine ja keskkonna reostamine

Üha rohkem tarbima kutsuvad turunduskampaaniad on suuresti süüdi maakera prügikastiks muutumisel. Tarbijad ei vaja tegelikult sellises koguses tooteid ja pakendeid, tootjad teevad meelega asju, mis kohe garantiiaja lõppedes katki lähevad, et tuleks ikka uus osta. Nüüd paistab, et asi on muutumas ja üha rohkem brände seob ennast kõrgemate eesmärkide või millegi maailma paremaks muutvaga.

Konverentsil esinenud hügieenisidemete brändi Always esindajad Iisraelist rääkisid, et “Alwaysi” kui turuliidri kohus on muuta noored naised enesekindlamaks ja võidelda kiusamise vastu. Kantar Emori tehtud uuringu andmetel eelistab 73% eestlastest brände, mis seisavad head millegi eest. 

Ajale jalgu jäänud stereotüübid reklaaminduses

Reklaamid mõjutavad inimeste, eriti laste käitumist ja arusaamist maailma asjadest väga suurel määral. Kui ikka imikueast peale näeme, et inimene peab olema ilus, noor ja sale, et ema peseb pesu, aga isa on lastega tegelemisel saamatu, siis sellised käitumismustrid ka juurduvad. Nüüd on reklaamitööstus ise hakanud olukorda muutma, on loodud iseregulatsiooni organisatsioonid, mis just selliste stereotüüpide vastu võitlevad ja on seadnud eesmärgiks, et reklaamid vastaksid rohkem tegelikule elule ja ei võimendaks stereotüüpe. Passwordil esinenud reklaamiguru Mark Tungate’i sõnul on muutusi  näha, kuid aeglaselt.

Inimesed nõuavad, et brändid muudaks maailma, oleks avatumad ja vähem stereotüüpsed. Reklaamiinimesed peavad sellega lihtsalt kaasa tulema.

Kõik need kolm suurt teemat on aktuaalsed ka Eestis ja Passwordil kuuldu pani meie turundajad nende teemade üle järgi mõtlema. Kevadele kohaselt oli õhus tunda lootust, et turundus- ja reklaamitööstus suudab paljuski enda tekitatud probleemid lahendada.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Marsaana Communications Baltic otsib PROJEKTIJUHTI

Marsaana Communications OÜ

30. aprill 2018