Ingvar Villido: Ole oma kliendile lojaalne

Ingvar Villido
Ingvar Villido

Kui hoolid oma kliendist ja püüad tema elu paremaks muuta, siis soovib ta seda ka ise ja tuleb su juurde tagasi, rääkis Lilleoru keskuse rajaja ja teadlikkuse õpetaja Ingvar Villido Passwordi konverentsil.

Sama soovitas ka Passwordil esinenud Red Bulli pikkaaegne turundusdirektor Huib van Bockel: ära mõtle, kuidas panna tarbijaid oma brändi rohkem armastama, mõtle, kuidas saab bränd ise tarbijaid rohkem armastada – ja kuidas seda välja näidata?

Kokkuvõte Ingvar Villido Password 2018 ettekandest:

Enese tutvustamist alustatakse tavaliselt sellest, mida sa teed. Minu arust ei anna rollikirjeldus inimesest edasi eriti midagi. Palju sisukam küsimus on “Millised on sinu väärtused? Millest sa hoolid?” Mina hoolin inimestest kui looduse osast ja just hoolimine paneb mõtlema tagajärgedele, mida me tekitame endale ja maailmale ületarbimisega.

Ka tarbijad tahavad brände, millel on sügavam mõte ja mis hoolivad maailmast.

Vaatame korraks kõiki asju, mida me tarbime – kaubana. Võib ju öelda, et kaup on iga asi, mida sa kasutad. Minu nägemuses pole asjad ainult need, mida käega katsuda saad. Jagan seetõttu kaubad kahte ossa: need, mida kasutame väliselt ja need, mida me kasutame sisemiselt.

Välimised ei ole ainult tavamõttes kaubad, mida müüakse kauplustes, vaid näiteks ka päikeseloojang, kevadised lilled, ilus maal, vanaema pannkoogid, YouTube’i video, Delfi kommentaarid, kohvilõhn, linnulaul, maitsev toit, meeldiv puudutus, mu jutu sisu jne. Ehk kõik asjad, millega me puutume kokku, on meie jaoks tarbitavaks muutudes kaup. Ta omab tarbimisväärtust. Iga väline kaup, mida tarbime aktiveerib “sisemise kauba” – ja seda me kasutame hoolega.

Turundajatele ei pea seletama, et ostes endale mingi hea asja ostab inimene tegelikult tunnet. Te ju toodategi igapäevaselt tundeid, et inimesed panna asju ostma. Ehk turundaja toodab sisemist kaupa, mis peaks muutma väärtuslikuks välise kauba.

Seega, ei tarbi me tegelikult neid väliseid asju, vaid hoopis sisemisi. Me oleme asjade kaudu kerkivatest sisemaailma protsessidest täielikult sõltuvad ehk emotsioonide aheltarbijad!

Iga sisemise kauba kasutamine avaldab kahtlemata kohest mõju. See mõju aga ei jää sinu sisse vaid laieneb kõigele, mida sa teed ja millega kokku puutud. Võiks lausa öelda, et selle mõju kaudu sa kas hoolid või ei hooli maailmast. Selline lähenemine avab suurema perspektiivi enda ja teiste mõistmisel.

Sisemise kauba tarbimine määrab alati ära välise kauba tarbimise. Ka kõik sulle olulised väärtused on samuti vaadeldavad kaubana – kestvuskaubana, mida sa absoluutselt kasutad ja tunned end seejuures hästi. Kõik su väärtused tekitavad sinu jaoks asjade paigas oleku tunde ehk heaolutunde. Muidu nad poleks ju sulle väärtuslikud ehk poleks väärtused, mida väärtustad püsivalt. Asjade kõrval, mil võib olla väärtus vaid mingis hetkes.

Elu poolt pakutavast kaubavalikust saad sa tarbida vaid väikese osa, sest ülejäänud läheb kõrvust mööda. Sisemise kauba filter ei lase tarbida isegi neid väliseid kaupu, mida ehk muidu sooviksid. Kui sa saaksid aru ja jätaksid arusaamatuse kauba tarbimata oleks sul ju võimalik hoopis avaramateks valikuteks.

Vaikimisi muutud sa esmalt alati sisemise kauba tarbijaks ja sagedasti seda ise märkamata. Suures osas ei ole sul valikuid – millist kaupa valida. Sa ju ei oska valida oma sisemuses tarbitavat. Sind pole õpetatud kuidas ilma välise kauba mõjutusteta oma sisemise kauba valikut muuta. Teha otsuseid mitte väljast mõjutatuna vaid iseenda tegelikest vajadustest lähtudes.

Surve sisemisele kaubandusele on läinud maailmas nii suureks, et inimesed otsivad sellest väljapääsu. See omab otsest mõju tarbimistrendidele. Kasvab teadlike tarbijate hulk, kes hindavad tõelisi väärtusi. Kaubanduses on seda juba märgata.

Teadlikkuse rakendamine igapäevases elus on minu peamine tegevus olnud juba üle 25 aasta.

Väärtuslikud asjad ei vaja turundamist. Kui inimesed kogevad kasu, soovivad nad et ka nende sõbrad ja lähedased väärtuslikust teadmisest osa saaks.

Püsiväärtusi ei saa nimetada kaubaks. Sa ei tarbi neid. Vastupidi, saad neid teades aluse kogu tarbimismaailmas toime tulekuks.

Mul on teile vaid üks nõuanne: Ole oma kliendile lojaalne. Kui hoolid temast ja püüad tema elu paremaks muuta, siis soovib ta seda ka ise ja tuleb su juurde tagasi.

Ingvar Villido on kriya jooga õpetaja, Lilleorus asuva kriya jooga keskuse asutaja ja nõukoja liige. Ta on arendanud ja õpetanud teadlikkuse rakendamist alates 1992. aastast ning selle töö tulemusena on ta ajakohastanud iidsed kriya jooga teadmised tasemele, mis on arusaadavad ja praktiliselt kasutatavad kõikide kaasaegsete inimeste poolt. Tema loengutel ja kursustel on osalenud kokku üle 15 000 inimese Eestist ja välismaalt, kelle hulgas on erinevate valdkondade esindajaid, alates üliõpilastest kuni ettevõtjate ja tippjuhtideni.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018

ENESEKINDLUSVABRIK OÜ otsib TURUNDUSPROFFI

Enesekindlusvabrik OÜ

04. oktoober 2018