Huib van Bockel: Turundus on nagu Tinder! Sul on 1 sekund, et võita tähelepanu...ja siis ta skrollib su minema.

Huib van Bockel
Huib van Bockel

Passwordi peaesineja Bockel on töötanud 8 aastat Red Bulli turundusdirektorina. Oma ettekandes rääkis ta sellest, kuidas bränd tänapäeval tähelepanu saaks.

Brändid ei tunne end enam turvaliselt. Ärimaailm on segajaid täis, nagu näiteks UBER või AirBnB, mis valdkonna normid peapeale lõid.

Miks on ettevõtetel raske? Sest nad ei tea, mis maailmas toimub, nad on liigselt süvenenud enda ninaesisse. Teiseks on brändid ülbed – peavad end kõige paremaks. Ja kolmandaks nad vihastavad kui uued tegijad turu hõivavad. Taksojuhid korraldasid üle maailma Uberi vastu streike. Mida see aga kaasa tõi? Uberit kasutati sel perioodil veelgi rohkem.

Miks on brändidel raske inimesteni jõuda? Sest ettevõtted kasutavad digimaailmas taktikat, mida nad kogu aeg on teles, raadios või prindis teinud. Vanad mõtted on lihtsalt istutatud uude vormi, kuid see ei tööta.

Üks näide on tavaline bänner. Igav! Ja mis veel hullem – bännerid ju saavad digis taasturundamise abil inimesi jälitada...need hüppavad igal võimalusel uuesti ekraanile. Ja mida teeb inimene, keda jälitatakse? Ta põgeneb. Selle brändi eest.

Me kõik põgeneme bännerite ja reklaamide eest (nt kasutame Spotfy Premium paketti, Netflixi jms), aga turundajana toodame ise neid reklaame. Kõlab ju ebaloogiliselt!? Nii ei peaks olema.

Kuidas bränd inimeste südamesse jõuab?

Turundus on nagu Tinder! Sul on 1 sekund, et võita vaataja tähelepanu...ja siis skrollib ta su minema.

Su sisu ei köida inimesi, sest see ei paku neile väärtust.

Fakt: noorem põlvkond skrollib kiiremini kui vanem.

Ära tee digis samu asju, mis offlines või teles. Bockel soovitas mõelda nii: Don’t be in social media, BE SOCIAL.  Kõik algab endalt õige küsimuse küsimisest: Kuidas mina kui bränd saan inimesi rohkem armastada (Stop asking please love me, start asking how can I love YOU more). PS! Töötab ka tavasuhete puhul.

Ehk aseta tarbija kogu oma ettevõtte missiooni südamikku.

Tesla teeb seda hästi: neil pole paid marketing tegevusi. Nad panustavad ainult tootesse ja tarbijad on ise brändisaadikud.

Tesla suudab oma toodet kirjeldada ühe lausega: an electric car that looks amazing.

Kõik Passwordi kuulajad said selle lause põhjal aru, millega on tegemist. Teistel autotootjatel on ka elektriautosid, aga miskipärast teavad kõik, et selle lause taga peitub Tesla.

Kuidas sinu tootega on? Kas suudad sama? Proovi ühe lausega oma toodet/teenust kirjeldada. Ja võta see kasutusse ehk istuta inimestele pähe.

Turul pole enam tühje auke, mida oma brändiga täita – eristumiseks peaks brändi missioon olema hoopis inimeste elude parandamine. Head ja tegijad brändid seda teevad. Ja asi pole selles, mida sa ütled, vaid mida sa teed.

Inimesi saab haarata sisu, sündmuste, mängude ja sotsiaalmeedia abil. Ülejäänud kanalid (tele, raadio, print) on sihitud tegevus ja nende eest tarbija põgeneb.

Hea sisu on see, mida tahetakse vaadata, mis lisab väärtust ja muudab maailma. Näiteks Heinekeni reklaam versus Pepsi reklaam. Heinekeni kommunikatsioon keskendub elude parandamisele, Pepsi on reklaamis pigem enesekeskne, näidates, et ühiskondlike probleeme saab lahendada karastusjoogiga. Pepsi põrus.

Heinekeni reklaam:

 

Pepsi reklaam:

 

PS! kirjutasime mõni aeg tagasi ka oma veebis Heinekeni ja Pepsi reklaamidest

Huib van Bockel
Huib van Bockel töötas 8 aastat Red Bulli Euroopa turundusdirektorna. Enne seda tegutses ta erivatel turunduse ja müügiga seotud ametikohtadel Unileveris ja MTV-s. Ta on raamatu „The Social Brand“ autor.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Marsaana Communications Baltic otsib PROJEKTIJUHTI

Marsaana Communications OÜ

30. aprill 2018