Nike influencer marketingi kolm printsiipi

Ronaldo
Ronaldo

„Inimesed kas ostavad või proovivad. Sotsiaalmeedia jagamised on kasutud,“ nentis Nike Kagu-Aasia ja India brändisuhete ja meediajuht J. Siva Shanker äsja toimunud eTail Asia konverentsil.

Juba järgmisel nädalal toimuval Passwordi konverentsil tuleb eraldi sessioonis juttu influencer marketingist. Enne seda on sobiv vaadata, kuidas kultusbränd Nike sellele teemale läheneb.

Tõlkisime lühendatult Low Lai Chow WARCi portaalis ilmunud artikli, kus J. Siva Shankar jagab soovitusi turundajatele influencer marketingi osas:

1. Tee oma klientidest mõjutajad

Brändide kliendibaas on influencer marketingi koha pealt kõige olulisem asi.
„Saladus seisneb oma klientide mõjutajateks muutmises,“ ütles Shankar. „Kui neile anda tööriistad ja ligipääs brändile, oledki muutnud oma kliendid mõjutajateks. Ma eelistaks, et pigem minu miljon klienti muutuks igaüks kümme jälgijaga mõjutajaks, kui et mul oleks üks suur mõjutaja, kellel on kümme miljonit jälgijat.“

Shankar kirjeldas ALS jää-ämbri väljakutset, mis levis neli aastat tagasi sotsiaalmeedia vahendusel kulutulena üle kogu maailma kui klassikalist näidet, kuidas lihtsatele inimestele anti juurdepääs ja võimalus luua sisu, muutudes seeläbi oma kogukonnas mõjutajateks: „Nad annetasid raha ning soovisid lugu jutustada. Nad lõid oma isiklikud väljakutsed.“

2. Eelista kirge egole

„Liiga edevaid sotsiaalmeediadiivasid mõjutajatena kasutada pole hea, sest see ei edenda brändi,“ oli üks Shankari soovitustest turundajatele.

Kui Nike tõi eelmisel aastal turule 720 dollarit maksvad ise paelu siduvad HyperAdapt jalanõud – tõsieluversioon ketsidest, mida kandis Michael J. Fox filmis „Tagasi tulevikku 2“ – kogeti valusalt läbikukkumist.

„See oli mängureegleid muutev tehnoloogia, kuid mitmed bloggerid lihtsalt lõbustasid ennast sellega, tegid paroodiavideoid ja loosisid tooteid oma klientidele välja.



Siiski, kõik mõjutajad ei ole ühesugused. Portugali jalgpallur Cristiano Ronaldo, kellega Nike’l on eluaegne leping, pani tossu jalga, astus sisse ja hakkas paelu siduma. Ta lihtsalt vaatas kaamerasse ja ütles „Whoa“.“

Ronaldo postitus oma ametlikul Instagrami lehel – milleks oli video, kuidas ta HyperAdapt tossu jalga proovib – on tänaseks kogunud neli miljonit vaatamist.

„Sellel oli rohkem mõju minu tootele, kui maksta populaatsele blogijale 20-minutilise ülevaate tegemiseks, kes sellest paroodia teeb,“ on Shankar veendunud.

See, kas mõjutaja on ka päriselt sinu brändi eestkostja, muudab väga palju. Näiteks tegi Nike hiljuti koostööd Tai rokkstaari Tooniga, et toetada tema püüdlust koguda raha 11 kohaliku haigla jaoks tema 55-päevase ja 2191 km pikkuse jooksuga Tai lõunaprovintsist Yala põhjaprovintsi Chiang Rai.
Ta kogus annetuste ning jooksul kantud Nike Zoom VaporFly 4% jalatsite oksjoniga 33 miljonit USA dollarit.

„Selle 55 päeva jooksul postitas ta pilte inimestest, kellega ta trassil kohtus – lapsed, vaesed inimesed, kes lausa teel olles raha andsid – ning kandis meie jalatseid. Me andsime talle kõik, mis tal selleks vaja oli,“ jutustab Shankar.

„Mis kõige olulisem, me ei sponsoreerinud tema postitusi. Me aitasime tal saavutada tema eesmärke. Sisu vaadates on kõik selge: „Ma mõistan. Ta teeb seda. Ta jookseb ja selleks on tal vaja häid jalanõusid.“ Kui sa puutud kokku suurte mõjutajatega, on sul vaja pakkuda seda, mille suhtes nad on kirglikud.“

3. Käsitle mõjutajaid meediana ning loo nendega koos

Shankari sõnul on mõjutusturunduse häda selles, et turundajad annavad mõjutajatele vale briifi, mis kuidagi ei aita brändi edendada: „Praegu pöördume (tööstusena) nende poole nii: „Sa oled lahe tüüp. Tee mu toode lahedaks, sest sa oled lahe.“

Lahendus? Shankari soovitusel tuleks mõjutajatele läheneda ja neid kohelda kui meediat. 
„Kui tahad olla lahe, siis pead nendega koos midagi lahedat tegema… nad annavad ise nõu, mis inimestele meeldib. Kooslooming on sotsiaalse mõju puhul suur asi,” lisab Shankar.

28. - 29. märtsil Tallinnas toimuval Eesti suurimal turunduskonverentsil Password 2018 tulevad influencer marketingi teemad käsitlemisele.

"Inluencer marketing kui uus turunduskultuur" ettekandega esinevad:

  • Audrey Scott, Uncornered Market blogija (UK)
  • Daniel Noll, reisiblogija (UK)
  • Mariann "Mallukas" Treimann, Eesti tuntuim blogija
  • Juhani Särglep, Instagrami staar

ja

"Staarid turunduses" teemal räägivad:

  • Tanel Padar Eesti laulja ja laulukirjutaja
  • Anu Saagim Õhtulehe loovjuht
  • Ivo Kallasmaa kommunikatsoonibüroo Dalton asutaja ning strateegiline konsultant
  • Rait Ratasepp ultratriatleet ja spordihull

Registreerimine kestab kuni 23. märtsini: www.password.ee 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Marsaana Communications Baltic otsib PROJEKTIJUHTI

Marsaana Communications OÜ

30. aprill 2018