Eesti ettevõtete Facebooki edulood, osa I

Brit Mesipuu uuris suurima Facebooki jälgijaskonnaga Eesti ettevõtete käest, mis on nende edu saladus ja kuidas nad oma lehel tegutsevad. Seekord vastavad küsimustele VisitEstonia ja AegaOn.

Visit Estonia

Jälgijate arv: 312 000+

1. Kui kaua olete oma ettevõtet Facebookis turundanud?
Visit Estonia erikeelsed Facebooki lehed loodi 2012. aastal, globaalsele lehele läksime üle 2015 kevadel.

2. Mis on Facebookis olemise peamine eesmärk?
Kasvatada Eesti kui (reisi)sihtkoha tuntust meie peamistes sihtriikides lõpptarbijate hulgas.

3. Mitu inimest lehel postitusi teevad?
Tänase seisuga on meil Facebook seitsmes keeles. Reeglina on igal lehel üks peamine sisuhaldur, kes postitusi teeb. Erinevate kampaaniate või koostööde raames võib neid vahel rohkem olla.

4. Kui tihti postitate?
Sõltuvalt lehest keskmiselt 4-5 postitust nädalas, vahel sagedamini.

5. Mis töötavad teie lehel kõige paremini – pildid, videod, lingid?
Kuna tegemist on turismiga, siis töötavad kõige paremini head videod.

6. Kas kasutate tasulist reklaami?
Jah, kasutame nii postituste võimendamist kui reklaame.

7. Milliste mõõdikutega hindate lehe edukust? (like, engagement, ROI vms)
Mõõdame igal lehel nii jälgijate arvu kui ka engagementi, samuti seda, kui palju liiklust tuleb Facebookist kodulehele visitestonia.com.

8. Kas teil on ka teisi sotsiaalmeedia kontosid?
Jah, meil on Instagram, Twitter, Pinterest, Flickr, Vimeo ja YouTube. Osa neist on sihtotstarbelises kasutuses ja neid igapäevaselt ei kasuta.

9. Kas usute, et olete ka ühe aasta pärast aktiivne Facebooki turundaja või olete vaadanud juba uusi keskkondi? Milliseid?
Aasta pärast turundame kindlasti veel Facebookis. Päris uut platvormi pole sel aastal plaanis kasutusele võtta. Kindlasti tahame teha rohkem ja paremat turundust ka Instagramis ja YouTube’is.

10. Mis oleks see üks nõuanne, mida soovitaksite teistele ettevõtetele, et saada sama tubliks nagu teie?
Riigi kui reisisihi turundamine on kahtlemata hoopis midagi muud kui ühe konkreetse toote või teenuse turundus. Visit Estonia taga peitub väga palju inimesi, kes igapäevaselt teevad tööd selle nimel, et luua Eesti kohta uut ja väärt sisu erinevates keeltes ning erinevatel platvormidel.

Katsetage, tehke koostööd influenceritega, kuulake teiste ideid. Sotsiaalmeedias võib mõni safe bet teinekord pettumuseks osutuda, samal ajal kui täiesti ootamatu postitus võtab tuule tiibadesse. On hea, kui on võimalus toota ise kvaliteetset sisu, aga veel parem, kui inspireerite ja motiveerite inimesi teie eest sisu tootma. Päeva lõpuks on oluline see, mis jõuab teie lehest kaugemale.

Mida veel sooviksite lisada?
Juba mõnda aega saab Facebookis jälgida ka Visit Estonia kaadritagust elu

Visit Estonia lõpptarbija Facebooki jõuab ainult väike osa sellest, mida igapäevaselt tehakse. Uus leht annab parema ülevaate, mida EASi turismiarenduskeskus teeb lisaks B2C turundusele. Messid, uuringud, üritused, näod Visit Estonia nime taga jne.

AEGAON Watches

Jälgijate arv: 81 500+ (Eesti 5200)

Küsimustele vastas: Kristjan Rabi,  AEGAON-i turundusjuht

1. Kui kaua olete oma ettevõtet Facebookis turundanud?
AEGAON on Facebookis olnud umbes 5 aastat.

2. Mis on Facebookis olemise peamine eesmärk?
Meie Facebookis olemise peamine eesmärk on olla seal, kus on meie kliendid. Facebook on olnud AEGAON-i põhiliseks reklaamikanaliks, võimaldades teha otse sihtrühmale suunatud kampaaniaid.

3. Mitu inimest lehel postitusi teevad?
Postitusi teeb 1 inimene.

4. Kui tihti postitate?
Facebook pole enam see, mis ta oli 5 aastat tagasi, siis kui lehe jälgijate arv reaalselt midagi ka tähendas. Täna on nii, et tavapostitus jõuab ilma boostimata heal juhul 5%-ni kogu jälgijaskonnast. Naturaalselt jõuavad kaugemale üksnes tag’imist ja jagamist nõudvad postitused. Kõige muu eest tuleb maksta, mis juba seabki postitamise sagedusele teatavad piirid. Pigem postitame ja boostime üksnes siis, kui on midagi olulist öelda. Muul ajal investeerime otse reklaami.

5. Mis töötavad teie lehel kõige paremini – pildid, videod, lingid?
Tuleb tõdeda, et kõige paremini töötab originaalne sisu. Viimane näide on AEGAON-i töökuulutus, mida jagati üle 130 korra ja mis jõudis 30 000 inimeseni. Seda naturaalselt ja ilma rahalise investeeringuta.

6. Kas kasutate tasulist reklaami?
Kasutame, kogu aeg.

7. Milliste mõõdikutega hindate lehe edukust? (like, engagement, ROI vms)
Tänases situatsioonis pigem juba ROI.

8. Kas teil on ka teisi sotsiaalmeedia kontosid?
AEGAON-il on ka Instagrami konto. Hetkel pole see kaugeltki nii populaarne kui meie Facebooki leht, kuid plaan on seda peatselt muuta.

9. Kas usute, et olete ka 1 aasta pärast aktiivne Facebooki turundaja või olete vaadanud juba uusi keskkondi? Milliseid?
Seoses sellega, et Facebook plaanib reklaamide kuvamise osakaalu oma keskkonnas veelgi vähendada, siis peame otsima ka muid võimalusi. Mis aasta pärast täpsemalt saab, sõltub juba sellest, mida see Facebooki-poolne muudatus reaalsuses tähendama hakkab ja kuidas see meie reklaamide hinda ja tasuvust mõjutama hakkab. Kuna oleme ikkagi väiketootja, kelle turg ei ole üksnes Eesti, siis seab see meile teatavad piirangud, mistõttu tuleb meil ikkagi online’i võimaluste juurde jääda. Vaatame üha rohkem Google Ads-i ja erinevate koostöö vormingute poole.

10. Mis oleks see üks nõuanne, mida soovitaksite teistele ettevõtetele, et saada sama tubliks nagu teie?
Suhtu oma klientidesse alati nii, nagu sa tahaksid, et sinusse suhtutaks.

Autor: Brit Mesipuu, Milos

Tule 19. aprillil sotsiaalmeedia seminarile “Sotsiaalmeedia tõehetk: Kus on raha?

Saad teada:

• Mida saab ja mida ei saa sotsiaalmeedia turunduse abil saavutada?
• Mida, kuidas ja miks mõõta?
• Kuidas arvutada sotsiaalmeedia turunduse tulemuslikkust (ROI)?
• Kuidas mõõta engagementi (kaasatust)?
• Kuidas mõõta sotsiaalmeedias kliendi rahulolu ja -meeleolusid?
• Kuidas sotsiaalmeedia abil rohkem müüa?
• Kuidas B2B ettevõtted saavad sotsiaalmeedia abil turundada ja müüa?
• Kuidas luua toimivaid sotsiaalmeedia kogukondi?

Tutvu programmiga ja pane ennast juba täna kirja, sest kohad täituvad kiirelt!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018

ENESEKINDLUSVABRIK OÜ otsib TURUNDUSPROFFI

Enesekindlusvabrik OÜ

04. oktoober 2018