Turundajate suurimad väljakutsed 2018. aastal

Briti juhtiva reklaamiportaali WARC aruanne Toolkit 2018 toob välja brändide peamised väljakutsed 2018. aastaks ning annab juhiseid, kuidas nendega toime tulla.

Toolkiti koostamisel viidi läbi eksklusiivne uuring, mille käigus jagas enam kui 600 turundajat nii agentuuri kui ka kliendi poolelt oma vaateid ja mõtteid aastaks 2018 – mis on prioriteedid, võimalused, piirangud ning peamised tööstuse murekohad.

Kliendikogemus on nüüdseks võtmetegur

Enam kui pooled WARCToolkit 2018 uuringu vastajatest tõdesid, et kliendikogemus (KK) nende jaoks käesoleva aasta prioriteet. See tähendab üha suuremat fookust klienditeekonna kaardistamisele ning järjest kasvavaid investeeringuid kogemuse optimeerimise tehnoloogiatesse. Kuna kliendikogemusest on saanud brändi juhtimise oluline komponent, tähendab see reklaamiagentuuride jaoks lõputult keerulisemaks muutuvaid väljakutseid.

Kliendikogemuse olulisuse kasv toob endaga kaasa struktuurilisi muudatusi nii brändide seas kui ka laiemalt üle kogu turundusteenuste tööstuse.

Turundajad mõistavad üha enam väärtust, mis peitub klienditeekonna optimeerimises. Antud teekonda mööda liikudes avastavad tarbijad nende brändi tooteid ja teenuseid, seejärel seovad end nendega ning viimaks ostavad. Siin on väljakutseks organisatsioonisisesed kommunikatsioonibarjäärid, mitmed brändid on nüüdseks moodustamas tiime kindlate klienditeekondade optimeerimiseks.  

Vajadus tervikliku kogemuse juhtimise järele on muutmas pikalt kestnud kliendi-agentuuri suhteid.

Konsultatsioonifirmad nagu Accenture, Deloitte ja IBM on asunud konkureerima traditsiooniliste reklaamiagentuuridega, pakkudes terviklahendusi, alustades disainist ja lõpetades andmeanalüüsi ning sisuloomega.

Tehisintellekt on muutumas laialtlevinuks ja möödapääsmatuks

Tehisintellekt (AI) on praeguseks suurema osa brändide jaoks prioriteet – enam kui 50% nii agentuuridest kui ka brändidest tõid seda välja kui üht tehnoloogiat, mis on nende jaoks 2018. aastal kõige olulisem.

AI areng on võimaldanud kasvada häälaktiveeritaval tehnoloogial. Amazon, Google, Microsoft, Siri, Baidu ja teised – kõik need on tulnud turule vastavate toodetega.

Peaaegu 1/4 (24%) WARC Toolkit 2018 uuringus osalenud brändi ja agentuuri esindajatest viitasid juba hääl-kasutajaliidesele kui 2018. aasta prioriteedile. Kuna tarbijate nõudlus antud seadmete järele kasvab, pööravad ka turundajad järjest enam oma pilgud selle valdkonna suunas.

Ligi pooled ülemaailmsetest nutitelefonide omanikest kasutavad häälaktiveeritavat tehnoloogiat vähemalt korra kuus, andes tõuke uue puutevaba kogemust pakkuva kasutajaliidese tekkele brändide ja tarbijate vahel.

Vaatamata sellele peitub siin turundajate jaoks oht. Kuidas tekitada audio-brändikogemust nii, et see ei tunduks liialt tehniline või isegi õudne?

Enamgi veel, kuidas saavad firmad vältida „brändipimeduse“ riski ning olukorra tekkimist, mil tarbijad paluvad oma assistentidel lisada korvidesse pigem lihtsalt „pesupulbrit“, kui et nimetavad seejuures kindlaid brände? See on väljakutse, millele turundajad P&G-st kuni Campbell's Soupini vastu seisavad, pakkudes tarbijatele lisaboonust, et nad nende brändist räägiks.

Brändid jätkavad digiteenuse pakkujate survestamist

Procter & Gamble’i turundusjuht alustas 2017. aastat hoiatuslasuga digimeedia ökosüsteemi vastu, mida ta kirjeldas oma kurikuulsaks saanud sõnadega „parimal juhul hägune, halvimal juhul petturlik“ (ingl. k. “murky at best, fraudulent at worst”). Tema nõue teha lõpp reklaamipettustele ning tuua mängu erinevad tegurid nagu brändi turvalisus, kolmanda osapoole hinnang, läbipaistvus ja nähtavus, on algatanud revolutsiooni digireklaami tööstuses – sellise, mis jätkub veel 2018. aastal. 

Mõningane progress on selles osas juba toimunud ning muuhulgas on suuremad teenusepakkujad internetis nagu Google ja Facebook sunnitud läbi tegema tõsisemat sorti auditid, et üle kontrollida oma teenused. JPMorgan Chase on tõestanud, et brändid võivad kärpida long-tail meedia ostmist drastiliselt, avaldades seejuures ainult väikest või mitte mingit mõju võtmenäitajatele.

Sellele vaatamata, nagu Toolkit 2018 uuring ka tõestab, püsib ärevuse tase antud teemade ümber kõrgel – nähtavust nimetati tööstuse number üks murekohaks. Aga samal ajal, kui tehnoloogia pakkujatel ja väljaandjatel lasub kohustus tekitatud segadus korda teha, on brändidel samuti oma roll täita – muuhulgas tuleb neil hinnata ja kokku leppida riski tase, mida nad on nõus online’is aktsepteerima, ning tunnistada, et odavamate reklaampindade eelistamisel võivad nad probleemi hullemaks muuta. 

Turundajad otsivad paremat kontrolli andmete üle

Toolkit 2018 uuring kinnitab meile seda, et andmetest – täpsemalt andmete juhtimisest – saab 2018 brändide peamine murekoht. aastaks. Procter & Gamble’i brändijuhi Marc Pritchardi järgi saab andmetest võti „massilisele üks-ühele turundusele“, mis omakorda annab hoogu järgmisele digitaalse kasvu lainele.

Toolkiti uuring kinnitab meile, kui oluliseks saab andmete strateegia brändide jaoks 2018. aastal. Andmeanalüüs ja andmete juhtimine ei ole mitte ainult kaks tegurit TOP kolme digitaalse innovatsiooni prioriteedi hulgas, vaid ühtlasi toetavad andmed ka paljusid teisi trende nimekirjas.

Sellest, mida varem vaadati kui ärilist edukust, saab peagi seaduses sätestatud küsimus, alustades 2018. aasta mais jõustuva EL-i Üldise Andmekaitse Määrusega (GDPR). Toolkit 2018 uuring paljastab kurjakuulutavalt tööstuse suuresti mittevalmisolekut GDPR-iks. Ainult väike osa vastajatest ütleb, et nad on muutuseks valmis.

Brändi eesmärgi ümbermõtestamine

Paljud brändid hakkavad 2018. aastal järgima eesmärgi strateegiaid. Uber – bränd, mille kasvule mõjus aasta 2017 hästi, kuid mainele halvasti – on võtnud plaani rakendada rohkem eesmärgipäraseid turundusstrateegiaid, et kriitikuid enda poolele võita. 2018. aastal saab läbi väljakutsete selgeks, millal (ja kuidas) saab eesmärk kasvatada müüki samavõrra kui sotsiaalset kasu. Mõned parimad lood brändidelt nagu Ariel ja Whirlpool näitavad, kuidas keskendumine pikaajalisusele, brändi sobivus ning künismist ülesaamise strateegia võivad aidata eesmärgil jõuda oma potentsiaalini.

Artikkel ilmus turundusuudiste ja -info portaalis WARC. Soovid veel WARCi lugusid lugeda? vormista endale proovitellimus: www.warc.com/demo

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018