Eesti Laulu finaalis kõlanud muusikat on ennegi turunduses kasutatud

Kuvatõmmis Jüri Pootsmanni singli "Silmades" videost
Kuvatõmmis Jüri Pootsmanni singli "Silmades" videost

Miks Kaubamaja tänavune kampaania nii terava reaktsiooni tekitas, aga aastatagune Telia oma mitte? Kommenteerivad Universali Baltikumi müügijuht Margus Varusk ja Eesti Laulu peaprodutsent Mart Normet.

Eesti Laul 2016 võitja Jüri Pootsmann esitles Eesti Laul 2017 finaalkontserdil oma singlit "Silmades".

Kuu aega hiljem algas sama lauluga Telia kampaania, muusikat kasutati 3 erinevas reklaamklipis. Agentuur: Optimist.

Laupäeval toimunud Eesti Laulu finaalkontserdil esitas Evelin Võigemast Leslie Da Bassi uut singlit "Naine", mis on ühtlasi esmaspäeval alanud Tallinna Kaubamaja turunduskampaania tunnuslugu.

Miks Kaubamaja tänavune kampaania nii terava reaktsiooni tekitas, aga aastatagune Telia oma mitte? Ühel juhul oli finaalkontserdi ja kampaania alguse vahel 1 kuu, teisel juhul 1 päev. Kas ERRil oli Universaliga lepingus sätestatud, et laulu „Naine“ ei tohi pärast eksklusiivset esmaesitust mingi perioodi vältel kusagil mujal kasutada? 

„Meil oli kokkulepe Eesti Laulu esindajatega, et Leslie Da Bassi ja Elastiknaise lugu „Naine“ ei kasutata mitte kusagil enne Eesti Laulu finaali – ja nii ka tehti! Kasutati pärast. Ei lugu ise ega ka Eesti Laulu esitus ei viidanud mitte kuidagi Kaubamaja kampaaniale. Kuna meil ametlikku lepingut ei olnud ja kokkulepe oli aumehelik, millest me ka 100% kinni pidasime, siis ei mõista ma, millest nii suur probleem on tekkinud. See lugu ei kuulu ju ERR-ile. Tegemist on ju täiesti tavalise (muusika)ärimudeliga. Süüdi ei ole siin keegi, ei Normet, ERR, Leslie, Kaubamaja ega Universal Music,“ kommenteeris Universal Music Baltikumi müügijuht Margus Varusk.

„Olen Universalis ja Leslie Da Bassis pettunud. See ei teema ei taandu juriidikale, vaid eetikale. See on ühe tutvusringkonna sisene asi. Me väga austame Leslie tööd ja lootsime, et tema austab meie tööd ka. Nüüd aga osalesime oma meeskonnaga tahtmatult Kaubamaja kampaanias! Meie saadet ja platvormi kasutati meie teadmata ära. See on ebaeetiline käitumine eeskätt Universali poolt. Juriidikaga vehklev Universal tegi sellise käiguga karuteene kogu Eesti muusikale – kõigil läheb nüüd oma muusikaga ERR-i pääsemine palju raskemaks," ütles Eesti Laulu peaprodutsent Mart Normet

Miks te Pootsmanni ja Telia koostööle eelmisel aastal nii teravalt ei reageerinud?

„Ma ei teadnudki sellest midagi. Aga see ei puutunud asjasse, Telia turundukampaania ja Eesti Laulu vahel polnud nii tihedat seost. Kaubamaja reklaamikontseptsioon on "Naine". Selle keskmes on Evelin Võigemast. Antud juhul on kogu see laul ja kontseptsioon rakendatud täielikult Kaubamaja teenistusse,“ lisas Normet.

Loe ka: Kaubamaja tegi uutmoodi turundust

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Otsime TURUNDUSSPETSIALISTI

Rentest AS / Mobire Eesti AS

01. juuli 2018