Oliver Vilms (CMSPHD): Analüütikale tasuks kulutada 5% meediaeelarvest

Oliver Vilms
Oliver Vilms

CMSPHD on viimasel kolmel aastal järjest võitnud Aasta Meediategu Grand Prix auhinna. Intervjuus Hando Sinisalule räägib agentuuri juht Oliver Vilms sellest, et meediaagentuuri äri muutub ning et analüütika ja töö andmetega muutuvad järjest olulisemaks.

Mida plaanite teha aastal 2018 teha teistmoodi/uutmoodi?

Võrreldes varasemaga jagavad inimesed oma aega ja tähelepanu aina enamate meediate ja kanalite vahel. Seetõttu on tarbija kõnetamisel muutunud asendamatuks käitumisharjumuste analüüs, mistõttu kogutakse nii kodulehe-, kliendibaasi- kui ka teiste analüütikatööriistade abiga tarbijate kohta tohutul hulgal andmeid. Tarbijakäitumise mõistmise puhul pole aga peamine probleem mitte info puudumises, vaid selles, kuidas suurest big data kogumist välja sõeluda olulised nüansid, mille abiga kasvatada oma edu tiheda konkurentsiga turul.

Traditsiooniliselt otsib agentuur vastavalt kliendi briifile auditooriumi demograafilise profiili järgi. Aga kui tegelik auditoorium on mujal? Kuidas kõnetada lõpptarbijat õigel ajal ja kohas? Kuidas ära tunda õiged sõnumid ja see, millal on õige hetk oma pakkumine teha?

Viimase kümne aastaga on uuringufirma Nielsen andmetel kasvanud meediakasutuse osatähtsus müügiprotsessis 2,4 korda. See tähendab seda, et tugeva loovlahenduse kõrval on senisest kordades olulisemaks muutunud kontekst: kus, millal ja millises kanalis reklaami näidatakse.

Milles näed ärikasvu?

Iga-aastase orgaanilise kasvu aeg on läbi, meie äri muutub drastiliselt. Me loome oma tööga kliendile lisandväärtust, meie pakutud teenus toob kliendile raha tagasi, see on investeering, mitte kulu.

Klientidel tasuks analüütikale kulutada 5% oma meediaeelarvest, see annaks positiivset efekti. Täna kulutavad kliendid veel vähem, aga me harime kliente pidevalt ja loodame, et see number kasvab.

Tõsist analüütikat oleme arendanud 1,5 aastat. Meie teenus võimaldab kliendil meediakulutustelt kokku hoida.

Meediavahendus jääb, aga pole tulevikus kõige olulisem osa meie ärist. Kõik läheb numbrite/analüüside põhiseks, aga  analüüse tuleb osata ka lugeda ja tõlgendada ning see on meie tugevus.

Kui oluline on teie jaoks meediavahendus Google’isse ja Facebooki?

Me oleme Google business-taseme partner, me saame suhelda nende kliendihalduriga. Väikesed kliendid saavad asju ajada peamiselt vaid automatiseeritud klienditeeninduse ehk robotiga.

Aga traditsioonilise meediavahenduse mõttes siin hinnaerinevust ei ole – me ei saa Google’i teenuseid odavamalt, kui mõni väikeklient otse ostes.

Mille poolest on CMSPHD eriline, mis eristab teda teistest meediaagentuuridest?

CMSPHD-le on edu toonud nutikate, kliendi vajadustele keskenduvate tailor-made lahenduste loomine. Meil on unikaalne modelleerimise tarkvara, mis on loodud spetsiaalselt Eesti ja teiste Balti riikide turu väiksust ning eripärasid arvesse võttes. Tarkvara abiga saame ülima täpsusega ennustada erinevate meedialahenduste tulemuslikkust, analüüsides näiteks kliendi müügiandmeid. Ühendame need omakorda laia suure valiku erinevaist allikaist pärineva infoga – sh sotsiaalvõrgustike, kliendiuuringute, meediakasutuse ning konkurentide käitumise andmetega – tuvastades nii suurimad mõjurid ja parimad kasvukohad.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018

ENESEKINDLUSVABRIK OÜ otsib TURUNDUSPROFFI

Enesekindlusvabrik OÜ

04. oktoober 2018