Kaubamaja tegi uutmoodi turundust

Evelin Võigemast Kaubamaja reklaamikampaanias
Evelin Võigemast Kaubamaja reklaamikampaanias

Laupäeval toimunud „Eesti laulu“ finaalkontserdil esitas Evelin Võigemast Leslie Da Bassi uut singlit "Naine", mis on ühtlasi esmaspäeval alanud Tallinna Kaubamaja turunduskampaania tunnuslugu. Leslie Da Bass ehk Leslie Laasner on Kaubamaja loovagentuuri Utopia loovjuht.

Täna algas Kaubamaja reklaamikampaania, mille keskmes on just nimetatud lugu. Kaubamaja teavitas sellest oma täna levitatud pressiteates.

Laupäeval eetris olnud "Eesti laulu" saadet vaatas ETV vahendusel umbkaudu 250 000 inimest. Tänaseks on "Eesti laulu" korraldajad Evelin Võigemasti esituse YouTube'ist maha võtnud.

Evelin Võigemast "Eesti laulul"
Evelin Võigemast "Eesti laulul"

Meelis Oidsalu kirjutas seepeale Eesti Ekspressis, et Eesti Laul osutus Tallinna Kaubamaja reklaamiürituseks ja võrdles aktsiooni skandaalse "K-kohukese" juhtumiga.

„Eesti laulu“ produtsent Mart Normet kinnitas Postimehele, et laulu "Naine" pakuti „Eesti laulule“ kui sisuelementi, mitte kui reklaami, sisuturundust või muud kommertselementi. Talle tuli üllatusena, et sama lugu figureerib kaubamaja värskes kevadkampaanias. Loe lähemalt: „ERRi otse-eetris kõlas Kaubamaja reklaamilugu“.

Mida räägivad asjaosalised ise? Kommenteerib Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas:

„Kõik algas sellest, et meie kevadkampaania visioon ja nägemus langesid ühte Leslie Laasneri (kes on Kaubamaja kampaaniate loovjuht) ja Elastiknaise (Evelin Võigemast) looga „Naine“, mis on ka Leslie koheselt ilmuva uue plaadi singlilugu. Naiseks olemise argipäev oma rõõmude, kohustuste ja muredega on teemana pidevalt üleval, tahtsime sama teemat käsitleda positiivsemas valguses ja veidi läbi huumori.

Kaubamajal on olnud juba tükimat aega soov teha kampaania, mis teeks komplimendi kõikidele tänapäeva ägedatele naistele – nii meie klientidele kui töötajatele, kes on enamikus naised. Ja seda see lugu ja video ka teeb. Kaubamaja kampaania algas eelmisel nädalal, kui ilmus ka meie ajakiri Hooaeg, mille kaanel on Evelin Võigemast.

Telekampaania ja massimeediaga alustasime täna, kuna teadsime, et ERR ja artisti plaadifirma Universal sõlmisid eksklusiivsuskokkuleppe, et muusikaloo esmaesitluse saab „Eesti laul“. Viimasega pole Kaubamajal ühtegi kokkulepet ja meil on vaid rõõm, et selline lugu ja sõnum saab märksa laiemat kõlapinda ja loodame, et naised saavad sellest kõigest vaid powerit juurde.“

Seega „Eesti laulu“ korraldajad ei teadnud, et teil on sama loo ja näitlejaga kampaania tulemas?

„Nad teadsid, et lugu läheb kasutusse kampaanias, aga ei teadnud brändi. („Eesti laulu“ produtsent Mart Normet väidab, et see on vale: "Eesti Laulu meeskond ei teadnud, et see laul on seotud mõne kampaania või brändiga" - toim.) Seda ei teadnud keegi, et Kaubamaja kampaania tuleb „Naine“ temaatikal. Nii nagu turunduses ikka - kampaaniaga üllatatakse ja sellest ju ei räägita enne, kui kampaania aeg on käes!“

Kas reaktsioon oli ootuspärane? Seda te tahtsitegi?

„Meie eesmärk oli teha väga hea kampaania, mida see ka on ja õnneks oleme lisaks „Eesti laulu“ esitlusele saanud juba palju positiivset tagasisidet - öeldakse, et pole ammu midagi nii kaasahaaravat märganud.

Me ei mõelnud kedagi solvata ega ära kasutada, vaid kasutasime oma sõnumi edastamiseks super lugu. Reklaamides kasutatakse head muusikat pidevalt.“

Leslie Laasner kinnitas Postimehele, et "Naine" on üks laul tema tänavu ilmuvalt plaadilt, kus ta musitseerib koos erinevate naislauljatega. "Tundus, et see on hästi lahe lugu ja sellest saab plaadi teine singel. Koos plaadifirmaga pakuti välja, et seda esitatakse «Eesti laulul», ja see sobis kõigile."

"Minu muusikaloomingut on kasutatud Eesti reklaamides telekomidest kuni panganduseni juba 20 aastat. Kuna kaubamaja kannab samu väärtusi, mis on selles loos, siis tekkis mõte pärast "Eesti laulu" kasutada seda Kaubamaja kampaanias," ütles Laasner. "See ei ole Kaubamaja reklaamlugu, see on minu albumil ilmuv minu singel. "Eesti lauluga" sõlmiti eksklusiivsuslepe, et laul "Naine" varem mitte kuskil ei ilmuks. Nõnda ka nii läks.

Laasner rääkis, et kunstnikuna on tema huvi oma loomingut võimalikult laialt levitada ning see, et lugu läheb ka muudesse kanalitesse peale "Eesti laulu". "Nüüd tuli see kõigi jaoks üllatusena, ilmselt läks vahepeal aega mööda ja kõik tegelesid oma asjadega. Selge, et Kaubamaja mõte tuli minu poolt. Sel aastal tuleb veel singleid, mis on seotud erinevate kaubamärkidega," ütles muusik. "Tänapäeval on see täiesti normaalne, et plaadifirma otsib lugudele väljundeid. Raadio pole tänapäeva muusikaäris enam mingi põhikanal, väljundiks võivad olla ka reklaamid, filmid või muud turunduslikud kanalid."

Vaata "Naine" videot:

Sõnad ja muusika: Leslie da Bass
Esitab: Elastiknaine ehk Evelin Võigemast

... ja laula kaasa:

Naine

Ma olen naine
Mõistus kaine, jalad maa peal
Põhjamaine
Mis ma veel oskan öelda?
Ma olen naine
Tasakaalukas ja vaikne
Vaevu raevukas, kui Läänemere laine

Ma olen naine
Ma hoolitsen su eest, kui oled haige
Helistan su bossile ja valetan
Hallo, ta naine siin
Ta on praegu väga-väga haige,
Kuid küll ta varsti terveks saab
Jaa, ütlen edasi, kõike head teile ka, tšau pakaa

Ma olen naine
Ma olen ingel, saatan ühes kehas, teen mis saan
Kui vaja päästan kasvõi terve maailma 

Ma olen naine
Mu väikesesse käekotti mahub terve Aafrika,
Vaid ise autovõtmed leian sealt, mitte keegi teine
Sest olen naine
Võin nutta lihtsalt ilma põhjuseta
Kuni päevast õhtu saab ja kuni hommikuni välja veel
Sest olen naine

Ma olen naine
Kui lapsed pestud, söödetud ja magavad
Siis korraks istun maas
Ja sinu jaoks, mu kallis, öösel alati kui fantaasiakaev, kui tuli kustub toas 
Kuid oota viivu, enne veel ma kogu elamise koristan

Ma olen naine
Ja mulle igavesti tunduma jääb
Et peegel valetab
Kui vaja, autol rehvi vahetan
Ja digiboksi telekaga ühendan
Ise samal ajal sünnitan
See on lihtne
See on nii lihtne

Sest olen naine

Ma olen naine
Ma olen ingel, saatan ühes kehas, teen mis saan
Kui vaja päästan kasvõi terve maailma

Evelin Võigemast Kaubamaja turunduskampaanias
Evelin Võigemast Kaubamaja turunduskampaanias

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018

IDEA otsib AD-d

Idea Group

25. november 2018