Meelis Järvela: Meediaagentuuride kasvul on lagi ees

Inspired UM juht Meelis Järvela
Inspired UM juht Meelis Järvela

Eesti suurima meediaagentuuri Inspired UM juht Meelis Järvela võtab asju chillilt ning keskendub kvaliteedile ja pikaajalistele kliendisuhetele.

Inspired on käibe poolest suurim Eesti meediaagentuur. Kuidas olete selle saavutanud, mis on selle taga?

Inspired alustas oma tegevusega aastal 2005. Meediaagentuuride maastik oli sel ajal tihedalt täis konkurente, kelledest paljudel oli koostöölepe mõne rahvusvahelise ketiga. Meil ei olnud aga rahvusvahelist tuge ning seeläbi ei tekkinud ka palju võimalusi alustada koostööd rahvusvaheliste klientidega. Keskendusime kohalikule turule ning arendasime Eesti tingimustele sobivaid tööriistu. 

Esmavaatlusel nõrk stardipositsioon on tegelikult osutunud üheks meie tugevaimaks küljeks. Kohalike klientidega loodud usalduslikud suhted on aastate jooksult tugevnenud ning kohaliku turu väga hea tundmine võimaldab tegelikult olla parem agentuur ka rahvusvahelistele klientidele. Aastast 2009 on meil koostöölepe Universal McCann ketiga, kuid meie sidemed nendega on paidlikud ja mitte kammitsevad.

Teistest meedaagentuuridest eristab meid ka juhtide varasem taust. Enamik neist on enne agentuuri tulemist olnud seotud erinevate meediakanalitega, samas kui paljud teiste agentuuride inimesed on välja kasvanud loovagentuuride meediaosakondadest.

Me oleme ka julgenud ujuda vastuvoolu. Tegelesime investeeringutega majanduslanguse ajal, kui enamik ettevõtteid meie ümber otsis viise kokkuhoiuks.  

Kuidas on meediaagentuuride äri viimaste aastate jooksul muutunud?

Meediaagentuuri roll ei ole lihtsalt meediat planeerida, vaid saavutada klientide jaoks vajalikke tulemusi; piltlikult öeldes - me aitame neil kauba maha müüa. Üha rohkem liigub turunduse strateegilise nõustamise pool reklaamiagentuuridest meediaagentuuridesse, sest meil on lihtsalt rohkem infot ja andmeid. Kui ajalooliselt on reklaamiagentuurid olnud kliendile kõige lähemal, siis nüüd võtavad meediaagentuurid seda rolli üha rohkem üle. See omakorda on tingitud asjaolust, et kliendid pööravad rohkem tähelepanu reaalsetele tulemustele ja meediaagentuurides on analüütikasuutlikkus kõige parem.

Samas ei saa alahinnata koostööd meediaagentuuri ja reklaamiagentuuri vahel, me täiendame üksteist. Üks viimane näide Inspiredi igapäevast sündis koostöös La Ecwadoriga - viisime läbi isapuhkuse teavituskampaania. Kuna selleni oli piisavalt aega, siis saime teha loovlahenduste eeltestimise ja valisime välja kõige paremini töötavad loovlahendused. Täna tõdeme, et see oli tõeliselt edukas kampaania.

On väidetud, et nii väikesel turul nagu Eesti on odavam pisut huupi tulistada kui kulutada raha analüütika ja testimise peale.

Analüütika ei pruugi tegelikult olla liiga kallis, eriti, kui see panna konteksti sealt saadava sisendiga. Toon ühe näite: müügi modelleerimine sai Eesti turul reaalsuseks 5 aastat tagasi, kui tõime siia oma peakontori spetsialistid, kes pakkusid seda teenust ca 18 000 euro eest, sest töö tehti ära Londonis. Täna on meil omal modelleerimise kompetents olemas ja teeme sama tööd Eestis kohapeal ning 4 korda odavamalt.

Kus näed 2018-2019 oma äri kasvuvõimalusi?

Viimased 3 aastat on olnud Inspiredi kasvul lagi ees. Meie äri spetsiifika on selline, et agentuuridel on igast ärisektorist teenindada vaid üks klient. Me oleme oma olemasolevatele klientidele lojaalsed isegi siis, kui nad pole oma sektori suurimad. Meil on praegu pea igas ärisektoris klient olemas ja selles mõttes eriti kasvu ei paista.

Üks kasvusuund on riigihanked. Kiidan siinkohal hästi korraldatud EV100 hanget - žüriii ei teadnud, kes on töö esitaja ja tegi erapooletu otsuse. Samuti on kasvuvõimaluseks olemasolevatele klientidele uute teenuste (uuringud, äriarendus) pakkumine.

Aga üldises plaanis pole me orienteeritud kasvule, vaid kvaliteedile. Töötasin varem TV3-s ja tunnetan väga selget vahet. Meedias ootasid omanikud pidevat kasvu, pidime kogu aeg müüma-müüma-müüma ja see tekitas stressi.

Inspiredis tegutseme selle nimel, et klient oleks rahul. Küll siis tuleb ka kasv ja areng. Meil on kohalikud omanikud, kes seda filosoofiat toetavad. Uhked, kasvuvisioone täis pikitud presentatsioonid ning prognoositu mittetäitumine tekitavad ainult stressi. Aga edukad on õnnelikud ja rahulolevad inimesed. 

Enne järjekordset Aasta Meediategu konkurssi intervjueerib Best Marketing suuremate meediaagentuuride juhte. Kus suunas liigub meediaagentuuride äri, millised on sel aastal plaanitavad uuendused?  

Osale konkursil: Aasta Meediategu 2017. Tööde esitamise tähtaeg: 2. märts 2018. Auhindamine: 28. märtsil 2018 turunduskonverentsi Password galal.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

24. juuni 2018