Hanno Kindel: Meediaagentuuri roll on olla planeeringu- ja analüüsikeskus

Hanno Kindel
Hanno Kindel

OMD Eesti juht räägib, et meediaagentuuride äris on konkurents tihe ja meediahindade vahendusest kogu õhk välja lastud. Väljakutse on tõestada klientidele oma know-how väärtuslikkust.

Mille poolest on OMD eriline, mis eristab teda teistest Eesti meediaagentuuridest?

OMD Eesti on 90%-liselt OMD keti omaduses, samas kui enamik Eesti meediaagentuure on nn affiliate staatuses. Olen varasemalt töötanud affiliate agentuuris ja võin kinnitada, et erinevus on suur. OMD on maailmas nr 1 meediaagentuur ja meie oleme osa sellest, saame korralikku väljaõpet ja know-how’d.

Milline saab olema 2018. aasta fookus teie jaoks? 

Meediaagentuur peab erinevates distsipliinides ühtlaselt tugev olema.

Võib öelda, et meediamaastikul hargneb tee kaheks: esmatarbe/pakendikaupade reklaam on jätkuvalt väga TV-keskne. Samas igasuguste teenuste (näiteks panganduse) reklaam liigub järjest rohkem digikanalitesse. Seega on meediaagentuuril vaja olla tugev mõlemas valdkonnas.

Ka raadio ja välimeedia osatähtsus Eestis on väga tugev. Kliendid nõuavad meediaagentuurilt endiselt universaalsust. 

Omanikud eeldavalt igalt ettevõttelt pidevat kasvu. Millisena näed oma äri kasvuvõimalusi 2018. aastal?

Meediavahenduse osas on konkurents väga tihe ja siin on kasvuvõimalusi vähe – hindadest ja teenustasudest on kõik välja pigistatud ja marginaalid väga õhukesed.

Kogu meie äri  läheb väga know-how-keskseks. Võib julgelt väita, et näitekskliendi aastakoosolekuks ette valmistamine on üks know-how-rohkemaid töid kogu turunduses üldse.

Ärimahu ehk käibe kasv saab meil tulla ainult agentuuritöö mahu kasvu pealt. See on suur väljakutse – tõestada kliendile, et analüüsi- ja planeerimistööd on nii tööjõu- kui ka know-how-mahukad.

Meediaagentuuri peamine roll kliendi jaoks on turunduse planeeringu analüüs. Sisuliselt kogu turundust hoiabki agentuur oma analüüsidega üleval. Lühidalt: meediaagentuuri roll on olla planeeringu- ja analüüsikeskus.

Selleks, et pakkuda adekvaatset analüüsi, peame tegema märkimisväärseid invetseeringuid oskusteabesse. Näiteks me ostame rohkem kui 60 000 euro eest andmebaase erinevatelt uuringupakkujatelt.  Reklaami- ja muud agentuurid selliseid kulutusi tavaliselt ei tee.

Enne järjekordset Aasta Meediategu konkurssi intervjueerib Best Marketing suuremate meediaagentuuride juhte. Kus suunas liigub meediaagentuuride äri, millised on sel aastal plaanitavad uuendused?  

Osale konkursil: Aasta Meediategu 2017. Tööde esitamise tähtaeg: 2. märts 2018. Auhindamine: 28. märtsil 2018 turunduskonverentsi Password galal.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OCCO otsib säravat ja aktiivset TURUNDAJAT

SV Trading OÜ

05. oktoober 2018