3 võimalust, kuidas muuta Facebooki postituse pilti ja tekste

Andrus Kiisküla
Andrus Kiisküla

Eelmise aasta suvel tegi Facebook paljusid häirinud muudatuse, eemaldades võimaluse muuta postituse (link-post) pilti ja tekste. See võimalus jäi osaliselt alles, lubades muuta pealkirja ja selle all olevat teksti, kui postitus salvestati mustandina ja seejärel asuti seda muutma. Tänaseks ei ole enam ka seda võimalust, mis aga ei ole üldse halb, sest paneb turundajaid mõtlema natuke kaugemale ja suuremalt.

Töötav Facebooki postitus näeb visuaalselt hea välja (ja on muidugi asjakohane) nii enda brändi lehe alt postitatuna kui ka siis, kui keegi teine jagab sinu toote/teenusega seotud linki oma isiklikul seinal, mõnes grupis või oma organisatsiooni lehel.

Täna on 3 võimalust, kuidas muuta link-postituse ehk jagatud url-iga kaasa tulevat pilti ja tekste.

1. Saada kohe Facebooki õige info ja sul ei ole vajadust seal hiljem midagi muuta!

Ideaalne on, kui vastava lingiga tuleb kohe kaasa Facebookile mõeldud pilt ja tekstid, sõltumata sellest, kes ja kus linki jagab.

On arusaadav, et kodulehel kuvame ühte pealkirja ja pilti ning Facebookis midagi muud, et oma lugu atraktiivsemalt rääkida.

Mõtle kohe näiteks e-poodi toodet sisestades või blogipostitust kirjutades, mis on see info, mida sa tahad Facebookile näidata.

Me ei taha keegi turundajana sellist olukorda:

Mõlemat linki jagas tavakasutaja. Esimene Facebooki gruppi, teine isiklikule seinale. Kuna Facebookile ei ole öeldud, mille ta vastavalt aadressilt peaks kaasa võtma, ei toeta kumbki postitus hästi postitajate eesmärki. Sama olukorda näeb tihti ka brändide enda Facebooki postituste puhul.

Vaatame näiteks Amazoni. Facebooki postitustele mõeldes on raamat ja ajakiri oma formaadilt minu jaoks alati olnud 1200*630 pixli suhtega suurusel pinnal kuvamiseks olnud ebameeldiv visuaal. Eriti, kui on tegemist ühe tootega, mitte näiteks multipakkumisega, kus on mitu raamatut. Kui ma täna jagaks Amazonist mõne raamatu linki, siis see tuleb sellisel kujul:

Amazon loob Facebooki jaoks täiesti eraldi pildi koos toetava pealkirjaga.

Kui sa soovid vaadata, mis info Facebook vastavalt aadressilt kaasa võtab, kasuta selleks Facebook debuggerit.

Tundub elementaarne, et iga meie koduleheküljel olev url on optimeeritud Google’ile mõeldes. Sama peaks tegema ka Facebookile mõeldes. Mõtle hoolega läbi, mis pildi, pealkirja ja selle all oleva kirjelduse sa soovid Facebooki saata, kui keegi jagab mõnda sinu ettevõtmisega seotud linki.

Kui kasutad WordPressi, siis selleks sobib hästi näiteks Yoast SEO plugin, mis võimaldab sul iga lehe jaoks eraldi pildi üles laadida, lisada eraldi pealkirja ja selle all oleva teksti. See pilt ei pea olema vastaval lehel üldse näha ja pealkiri võib olla hoopis teine kui lehe avalik pealkiri.

Näiteks selle sama blogi postituse jaoks saadan ma Facebooki teise pildi ja kirjelduse:

Kui kasutad Drupali, siis saad OG meta tagide kohta rohkem lugeda siit. Joomla puhul vaata siia.

Muude platvormide puhul räägi oma arendajaga. Kui need ei ole seal kohe olemas, siis nende lisamine ei tohiks keeruline olla. Siin üks lihtne näide, mitte just ühelt väga levinud platvormilt:

Samas, näiteks kodumaise Voog CMS platvormi puhul ma ei saanudki hiljuti neilt vastust, kas neil on need väljad üldse olemas või ei.

Kui sul on see punkt ilusasti kaetud, siis teoorias pole vaja edasi lugeda, aga teinekord on ikkagi soov oma organisatsiooni Facebooki lehele tehtava postituse pilti ja tekste muuta. See on endiselt täiesti võimalik ja selle võimekuse lisamine võtab paar minutit.

2. Lisa oma kodulehe domeen Facebooki “verified” domeenide listi

Sügisest on võimalik lisada oma domeen Facebook business manageris “domains” alla ja see seal ka ära kinnitada (verify) ning sellele lisada erinevad Facebooki lehed või partnerid külge.

“People & assets” alt vali Domains ja lisa uus domeen.

Seejärel on sul kaks võimalust, et vastav domeen kinnitada. Kas DNS kinnitus või HTML faili üleslaadimine.

Kui sa oled neist ühe ära teinud, on domeen “verified” staatusega.

Seejärel saad sellele domeenile juurde lisada seotud Facebooki lehe või lehed, eeldusel, et sul on selleks ka õigused. Samuti saad lisada partnereid.

Selle tulemusena saame kohe postitust luues muuta selle lingiga kaasa tulevat infot:

Kui sa muudad lisaks tekstidele ka pilti, siis tee seda esimesena, sest muidu tulevad pärast pildi muutmist esialgsed tekstid tagasi.

Pildi muutmisel tasub meeles pidada seda, et Facebook ei näita seda seal sellises formaadis koos tekstidega nagu on lõpptulemus. Igaks juhuks salvesta see postitus mustandiks ja vaata kõik üle. Mustandis kahjuks muudatusi enam teha ei saa, nii et vajadusel loo uus postitus.

*Kui kasutad karusselli formaati, siis saad täna endiselt lisada ja muuta pilte ning iga pildiga seotud pealkirja. Selle formaadi puhul ära unusta vajadusel muuta ka aadressi, kui soovid, et pildid viitavad erinevatesse kohtadesse.

3. Kasuta reklaamihaldurit, et luua sobiva pildi ja tekstidega orgaaniline postitus

Soovid oma organisatsiooni Facebooki lehel jagada kolmanda osapoole linki, millele sul ei ole ligipääsu, et muuta Facebooki väljasid ja see domeen (kinnitatud staatusega) ei ole seotud ka sinu Facebooki lehega?

Esimesed kaks punkti sind ei aita, küll aga aitab sind reklaamihaldur (ads manager).

Loo uus reklaam, mis ajasta näiteks homsesse päeva.

Kui reklaam on valmis, siis mine Business Manageris “Page posts” alla ja leiad “Ads Posts” alt sellesama reklaami. Pane linnuke selle reklaami ette ja vajuta publish (avalda) ja see ilmub mittemakstult otse sinu lehe seinale.

Reklaam, mille ajastasid homseks, pane soovi korral seisma. Kui hiljem ikkagi soovid seda postitust raha eest võimendada, siis valid reklaamihalduris pärast sihtgruppide ja eelarve valikut “existing post” ja tee kasvõi 100 erinevat reklaami sellele postitusele.

Artikli autor on Äripäeva digitaalse turunduse üksuse juht Andrus Kiisküla

Artikli allikas: andrus.digital/3-voimalust-muuta-facebooki-postituse-pilti-ja-tekste 


Head katsetamist! 

Tahad Facebookis paremini turundada?

Tule 8. märtsil Andruse koolitusele „Turundamine Facebookis ja Instagramis algajale“. Sellele järgneb edasijõudnute koolitus, mis toimub 12. aprillil.

Koolitused annavad:

  • uued teadmised läbi praktilise tegevuse, kuidas Facebookis ja Instagramis paremini oma sihtgruppideni jõuda,
  • värske arusaamise erinevatest võimalustest ja trendidest,
  • teadmised, kuidas luua erinevaid Facebooki ja Instagrami postitusi ja kampaaniaid, mis jõuavad suurema sihtgrupini.

Koolitaja Andrus Kiisküla on lõpetanud EBSi turunduse erialal. Praegu töötab ta Äripäevas digitoodete analüütiku ja turundajana. Eelnev arengut soosiv kogemus tuleb töötamisest Ekspress Grupis digitoodete projektijuhina. Alates 2009. aastast on Andrus tegutsenud ka eraettevõtjana, juhtides mitmeid projekte digiturunduse valdkonnas ja pakkudes konsultatsioone ning koolitusi erinevatele ettevõtetele. Andrus on aidanud arendada paljude kodumaiste ning välismaiste ettevõttete turundust, fookusega sisuturundusel ja sotsiaalmeedial, turismiettevõtetest professionaalsete droonitootjateni välja.

Aastate jooksul on Andrus koolitanud inimesi väga erinevatest valdkondadest, alates NATO struktuuridest luksusautode müüjateni välja, seejuures püsides ise alati ka õpilase rollis, et õppida igast küsimusest ja kokkupuutest, luues uusi seoseid ja praktilisi teadmisi, mis töötab ja mis ei tööta.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused