Kert Kangert, Idea Media juht: Vaja on reaalajas reklaami­monitooringut

Kert Kangert
Kert Kangert

Enne järjekordset Aasta Meediategu konkurssi intervjueerib Best Marketing suuremate meediaagentuuride juhte. Kus suunas liigub meediaagentuuride äri, millised on sel aastal plaanitavad uuendused?

Esimesena vastab küsimustele Idea Media juht Kert Kangert.

Mis teie jaoks aastal 2018 teismoodi saab olema, millele rohkem ja millele vähem rõhku panete?

Järjest rohkem on võimalusi oma otsuseid põhjendada, seda nii klientidele kui meediakanalitele, sest andmete temaatika trügib järjest jõulisemalt ärisse sisse. Positiivne on see, andmed on üldiselt kättesaadavad. Paar aastat on juba räägitud, kuidas andmetepõhiselt otsuseid langetada, aga nüüdseks on tekkinud reaalsed võimalused räägitut ära teha ja katsetada, mis töötab, mis mitte.

Andmetepõhine lähenemine puudutab vist rohkem digimeediat? Prindis, välimeedias või ka telemeedias väga revolutsioonilisi uuendusi nähtavasti pole?

Ma päris nii skeptiline poleks. Me oleme tegelikult käinud juba ka välimeedia uksele koputamas, et kasvõi nendelt digiekraanidelt saada reaalajas andmeid, sama kehtib raadio kohta.

Uuringufirmade kaudu saame välimeedia ja raadio andmed alles kuu aega hiljem ja see on meie jaoks siiani probleem - puudub ülevaade, mida konkurendid teevad.

Me saame kanaleid survestada, et nad meile reaalajas andmeid annaksid.

Meil ei ole näiteks reaalajas ülevaadet ka digikanalite kohta. Delfi ja Eesti Meedia andmed jõuavad reklaamiuuringusse kuu lõpus. Oma kliendi andmete põhjal muidugi näeme, mis toimib ja mis mitte, aga me ei näe konkurentide mõju.

Seega võib öelda, et lähitulevikus tuleb kiirem andmevahetus ja andmeanalüüs?

Jah, andmeid oleks ikkagi vaja reaalajas. Kui reklaamitegevus toimub 24/7, siis järjest rohkem oleks vaja vaadata kohe, mis toimub, mitte tagantjärgi.

Meil on enda agentuuri põhiselt dashboard, kuhu on kõik andmed kokku tõmmatud, aga me tegelikult otsime seda koostöövõimalust nii kanalite kui uuringufirmadega, et saada andmeid veel rohkem laivi – näiteks kui mõni jaekett soovib teha mingile tootele eripakkumist, siis oleks hea teada, kas mõnel konkurendil on äkki sarnane pakkumine. Jah, käsitööna  on ju võimalik seda näiteks telekanalitest  otsida, aga see on suur töö. On vaja reaalajas reklaamimonitooringut.

See on oluline, et anda kliendile paremat hinnangut, kas kampaania oli erakordne seetõttu, et konkurendid midagi ei teinud, või oli hoopis oodatust kehvem, sest ka konkurentidel oli agressiivne müügipakkumine.

Kui lugeda välismeediat, siis Procter & Gamble ning teised suured reklaamijad on väljendanud pettumust digis:  kuigi kõik on hästi mõõdetav ja sihitav, hakkab vaimustus üle minema. Kas seda on ka Eestis tunda?

Kui me räägime Eesti kontekstis programmaatikast (programmatic advertising), siis võrreldes muu maailmaga on meie mahud väga väikesed.

Kohalikud online kanalid ei ole olnud väga avatud reklaamivõrgustikele, mistõttu programmaticu maht Eesti turu kontekstis ei ole väga suur.

Kohalikud kanalid teevad tegelikult tublit tööd, müüvad täpsemini sihitult kõiki segmente ja ka agentuurid ise koguvad andmeid. Lisaks on võimalik kasutada ka reklaamitehnoloogia firma Stuudio Binaar poolt kogutud andmeid. Kõiki olemasolevaid andmeid saab omavahel kombineerida, näiteks Eesti Meediast ja Delfist kogutud andmeid saab kombineerida ja kasutada reklaamimiseks. Miinuseks on aga see, et Eesti turg on nii väike.

Kui näiteks Saksamaal on taksojuhid märkimisväärne segment, siis Eestis sellise sihtgrupi peale äri üles ei ehita. Üldiselt tuleb kasutada talupojamõistust, st kas peenhäälestamine ja selleks kuluv aeg ja raha on seda väärt või mitte. See on ka üks arutelupunkt meie klientidega, kas selline täpseks ajamine on vajalik või alati majanduslikult mõistlik.

Intervjueeris: Hando Sinisalu, Best Marketing International

Aasta Meediategu 2017 konkurss on avatud! Konkursile tööde esitamise tähtaeg on 2. märts 2018. Kutsume üles konkursile esitama mitte üksikuid kampaaniad, vaid pikaajalist (kogu 2017. aasta kestnud) turundustegevust meedias!

Lisainfo: Aasta Meediategu 2017

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Sotsiaaldemokraatlik Erakond otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Sotsiaaldemokraatlik Erakond

21. mai 2018