Kuidas olla edukas sisuturundaja? Mine trenni!

Sisuturundus on hetkel väga “kuum” teema nii Eestis kui mujal maailmas. Paljud ettevõtted tegelevad sellega, aga paraku on paljud ka selles pettunud.

Pettumuse allikaid on peamiselt kaks: esiteks tekitab nördimust see, et sinu loodud sisu ei taha keegi lugeda/vaadata/kuulata (ja eriti kadedaks teeb see, kui võrrelda ennast näiteks youtuberitega). Teiseks tekitab pettumust asjaolu, et sisuturunduse tagajärjel müük koheselt ei kasva.

Olen koolitanud turundajaid sisuturunduse valdkonnas nii Eestis kui välismaal (erinevates kohtades nagu Sloveenia, Sri Lanka ja LAV) ja julgen üldistada, et sisuturundusega seotud probleemid ja nende lahendused on maailma eri paigus väga sarnased.

  1. Sisuturundus ei ole kampaania, vaid järjepidev tegevus. Ühekordne artikli või video avaldamine üldjuhul tulemusi ei anna. Võrdleksin seda näiteks jõusaalis käimisega – ühest trennist pole musklite kasvatamisel palju abi. Tulemusi on näha pärast pikaajalist ja järjepidevat tegutsemist. Nii et trennis käimisest oleks sisuturundajal mitmes mõttes kasu.

  2. Mõtle oma kliendi vajadustele. Turundajad on oma toodetest enamasti vaimustuses ja tahavad seda entusiasmi kohe ka oma klientidega jagada. Paraku ei huvita klienti sinu toode, sest tal on muud mured, vajadused, huvid. Muruniiduki müüjal on suur kiusatus rääkida oma masina tehnilistest parameetritest, klienti aga huvitab hoopis ilus ja korras aed.

  3. Sisuturundus üksi ei toimi. Sisuturundus loob müügiks soodsa õhkkonna, aga otseselt müügitulemusi annab harva. Seetõttu on oluline sisuturundus ja müügitegevused omavahel kokku siduda. Näiteks kuvada sinu loodud sisu vaatajatele retargeting-reklaami või saata neile müügipakkumisi.

  4. Sinu loodud sisu peab olema usutav. Reklaamimaailm on ideaalne, ilusate inimeste peale paistab igavene päike. Sisuturundus on erinev, see on nagu ajakirjandus: hea lugu on tasakaalustatud ja aus. Kerge kriitika või negatiivsete omaduste väljatoomine lisab sisuturunduse loole usaldusväärsust ja näitab ka sinu enesekindlust.

  5. Vaata oma tootele distantsilt. Väga sageli näevad inimesed väljastpoolt – sinu kliendid, partnerid, konsultandid – sinu toote häid omadusi sinust paremini. Kui oled hommikust õhtuni oma “asja sees”, siis tundub kõik tavaline ja igapäevane. Samas näevad eemaltvaatajad tihti sinu tootega seotud huvitavaid nüansse paremini kui sina ise.

Best Marketingi rajaja ja konverentside programmijuhi Hando Sinisalu sisuturunduse koolitused toimuvad 16. märtsil ja 6. aprillil 2018. Koolitused aitavad teil paremini aru saada sisuturunduse olemusest, et eelpooltoodud probleeme vältida. Samuti on koolitus väga praktiline – osalejad lahkuvad koolituselt konkreetsete sisuturunduse ideedega.

Lisainfo ja registreerimine: Sisuturunduse meistriklass 2018 

Meistriklassi korraldab Äripäeva Akadeemia koostöös Best Marketingiga.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Sotsiaaldemokraatlik Erakond otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Sotsiaaldemokraatlik Erakond

21. mai 2018