Milline oli aasta 2017 meeldejäävaim turundustegu? (III osa)

Märten Liinat
Märten Liinat

Kunagi varem pole turundusaastat meenutades tõstetud sotsiaalselt vastutustundlikke tegusid esile nii mitme vastaja poolt. Juba mitmendat korda tunnustatakse näiteks Rimit! See näitab, et teema on oluline, väärtushinnangud turul muutunud ja eeskujulik käitumine torkab silma. Turundusaastat meenutavad Märten Liinat, Ülla Veerg, Marko Saue, Maren Uibo, Leitti Mändmets, Elis Tootsman ja Andrija Arro.

Best Marketing küsib traditsiooniliselt enne Aasta Turundustegu konkurssi erinevate turundusekspertide arvamusi. Tegemist on top-of-mind arvamustega, mis aitavad turundusaastat 2017 meelde tuletada.

Märten Liinat, Idea AD juhatuse esimees

Möödunud aastal tehti ots lahti EV100 asjadega. Seda ei saaks nimetada üheks konkreetseks tegevuseks, vaid see näitab pigem seda, kuidas erinevad brändid ühise eesmärgi nimel seda ellu kutsuvad. Oleme isegi sinna mitmel rindel kenasti panustanud.

Eelmisel aastal osalesime ise ka ühes suurimas rebrändingus ja lansseerimises, milleks oli Luminor. Tegelikult päris kihvt oli selles sektoris ka Coop Panga sisenemine turule, sellega täideti finantsturul jällegi mingi tühimik.

Ülla Veerg
Ülla Veerg

Ülla Veerg, Rahvusooper Estonia avalike suhete ja turundusteenistuse juht
 
Esiteks tõstaks kindlasti esile meie enda visuaali uuenduse ja kampaania balletile "Tramm nimega Iha", mille käigus panime päris retrotrammi maja kõrvale ja korraldasime seal erinevaid üritusi. Oma kampaaniad teeme tavaliselt ideest teostuseni ise. Visuaali puhul aitas meid seekord Refleks.
 
Kui aga mainida teisi tegusid, siis kindlasti jäi silma Circle K rebränding - põhjalik, korralikult ja läbimõeldult tehtud. Jäin kliendiks!
 
Mõtteviisilt meeldib mulle Rimi - nende mänguline tegutsemine (näiteks terminal, loosiratas, kleepsud, lastel minimänguasjade kogumine), otsese rahalise väärtusega kupongid, puu- ja köögiviljareeded (inimesed valmistuvad nädalavahetuseks ja ostavad heal meelel, Rimi saab kiirestirikneva kauba müüdud), salati- ja suðiletid, püsivalt soodsad hinnad.

Ka Tallink torkab alati huvitavate lahendustega silma, helendava põhjapõdra ninaga bännerist ei saanud jõulude ajal naeratamata mööda.

Marko Saue
Marko Saue

Marko Saue, agentuuri Goal loovjuht

Esimese asjana toon välja meie enda tehtud PZU kampaania - esimest korda Eestis kasutati Facebooki Messengeri juturobotit kaskokindlustuse müümiseks. See oli uudne ja ka tulemustelt edukas.

Siis Tommy Cash, kes teeb facebookis enda turundamiseks imetrikke. Soovitan vaadata!  Agentuur Optimist tegi Estoverile väga ägeda MEME kampaania. Ja Tartu Mill tegi pastast Colosseumi.

Maren Uibo
Maren Uibo

Maren Uibo, Inchcape Motors Estonia turundusjuht

Möödunud turundusaastast jäi positiivselt silma Statoili brändi muutumine Circle K’ks. Nimevahetus ja uue brändi teavitus oli tehtud terviklikult ning pakkus üllatusmomente nii klientidele (teenindusjaamades toimunud päevased üritused) kui ka panustas oma töötajatesse. Hoolimata keerulisest ja võõramaisest nimekombinatsioonist on kliendid uue brändi ilusti vastu võtnud ja nagu heal lapsel ikka, on hääldusest tuletatud mitmekesiseid hüüdnimesid. Kokkuvõtvalt võib öelda, et väga hästi ja ilmselt ka tulemuslikult tehtud rebränding.
 
Lisaks võib esile tuua ka Prisma jõulukampaania “Jälle sokid? Jälle raamat?”, mis mängis hea maitse piiril, samas märgatavuse ja tähelepanu osas oli kindlasti edukas. Kas see just turundusteo nominent võiks olla, on küsitav.
 
Ebaselge ja kiirustatud kommunikatsiooniga jäi meelde “rändrahnu” projekt.

Leitti Mändmets
Leitti Mändmets

Leitti Mändmets, Olerexi turundusjuht
 
Minule jäi eelmisest aastast kõige eredamalt meelde Coop Panga lansseerimiskampaania. Samale perioodile sattus ka teise suure panga lansseerimine, kuid Coop Pank eristus oma kommunikatsioonikeelega selgelt tavapanganduse reklaamidest. Nende kontseptsioon on olla lähedal kõikidele Eesti inimestele, see väljendus ka selges, eristuvas ja humoorikas avakampaanias.
 
Tooksin välja ka Olerexi erakliendi lojaalsusprogrammi lansseeringu “Täitsa plussis!”, mis oli eristuv ja mitmes mõttes meeldejääv kampaania.

Elis Tootsman
Elis Tootsman

Elis Tootsman, Viimsi vallavalitsuse kommunikatsioonijuht

Minu jaoks tegi meeldejääva turunduskampaania Rimi, kes on oma sihiliku sõnumiloomega kutsunud esile olulise paradigma muutuse. Ajal, mil riiklikul tasandil käib elav debatt alkoholiaktsiisi tõusu teemal ning Vabariigi sünnipäeva puhul korraldatakse protestimarss Lätti alkoholivarusid täiendama, kutsub Rimi üles vägijooki mõistlikult tarbima. Nende sõnumid on üles ehitatud teadmisel, et alkoholi liigtarvitamine ei kahjusta mitte ainult tarbija tervist, vaid on ka oluline julgeolekuoht kõrvalolijatele. Ja see ei ole sugugi mitte kõik. Rimi töötab selgelt selle nimel, et elanikkonna tervisekäitumist mõjutada. Nad mõistavad, et käskude-keeldude korraldused ei tekita soovitud efekti. Nii on saanud traditsiooniks näiteks puuvilja-reede. Lisaks sellele on Rimi kodulehel terviseveeb, kust leiab väärt nõuandeid. Ettevõte näitab selgelt, et positiivse efekti saavutamiseks ei ole vaja teha muud, kui luua negatiivsele harjumusele positiivne alternatiiv. Vaieldamatult parim sotsiaalselt vastutustundliku ettevõtte käitumise näide!

Andrija Arro
Andrija Arro

Andrija Arro, Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht

Kõige positiivsemalt jäi eelmisel aastal silma Statoili üleminek Circle K kaubamärgile. Minu hinnangul väga hästi korraldatud turundus ja kommunikatsioon. Ülesanne võib tunduda lihtne: vahetan katusel logo ja tehtud, ent see nõuab meeletut eeltööd ja valmisolekut ka ootamatusteks.

Pilku püüdsid eelmisel aastal ka mitmed sotsiaalkampaaniad nagu „Kasvage koos“ ja „Ära põe“. Vähenenud töövõimega inimeste kaasamine tööellu ja ka ühiskonda on oluline teema. Ka Rimi teeb samme selle suunas, et kaasata vähenenud töövõimega inimesi tööturule.

„Kasvage koos“ kampaania on oma ideelt väga tore. Lapse kasvamisest peaksid osa saama mõlemad vanemad ja miks mitte seda ilusat aega siis jagada. 

 

Olid möödunud aastal turunduses edukas? Saada oma töö konkursile!

Ametliku Aasta Turundustegu 2017 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertþürii. Turundustegu 2017 finaliste näeb Password 2018 laval 28. märtsil Tallinnas Nordea Kontserdimajas. Turundustegu konkursile tööde esitamise tähtaeg on 28. veebruar 2018.

Väärtushinnangute muutumisest ja sotsiaalsest vastutustundest tuleb juttu ka Passwordi konverentsil. Tule ja arutame koos!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICH Marketing Team is looking for a DIGITAL & MARKETING SPECIALIST

Rich International Creative Haircare OÜ

18. märts 2018

Hansapost otsib ONLINE KAMPAANIA JUHTI

Hansapost OÜ

07. märts 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018