Milline oli aasta meeldejäävaim turundustegu 2017? (II osa)

Heily Aavik
Heily Aavik

Paljudele, kelle käest arvamust küsin, meenuvad möödunud aastast pigem turundusämbrid. Ka selles loos ei saa neist möödalaskmistest üle ega ümber, kuid õnneks on häid näiteid rohkem. Arvamust avaldavad Heily Aavik (La Ecwador), Marek Tabur (Vestige Verdant), Urmas Villmann (Kontuur) ja Anu Art (Mindshare).

Best Marketing küsib traditsiooniliselt enne Aasta Turundustegu konkurssi erinevate turundusekspertide arvamusi. Tegemist on top-of-mind arvamustega, mis aitavad turundusaastat 2017 meelde tuletada.

Heily Aavik, agentuuri La Ecwador omanik

Kõige tugevamalt jäi eelmisel aastal silma Circle K rebränding. Nad alustasid uue brändi kommunikatsiooni just oma enda töötajatele ehk juuretasandilt. Kogu lansseerimine oli läbimõeldud ja intensiivne. Igast rebränditud teenindusjaamast tehti sündmus, mis eraldi kajastust sai. Tore oli, et meedias tekkis elav arutelu uue nime hääldamise üle, see kõik tuli ainult kasuks, et kinnistada Circle K brändi.

Teisena tooksin välja Tere Piimatööstuse uue tulemise. Neil on selja taga keerulised ajad, millest on positiivselt välja tuldud. Uued pakendid süstivad lootust ja edu brändi jätkamisele. Nende sotsiaalmeedia ja turunduskommunikatsioon tervikuna on kõvasti edasi arenenud.

Ei saa mainimata jätta ka tublisid väiksemaid ettevõtteid, kes turundavad ennast edukalt ja nutikalt just digi- ja sotsiaalmeedias. Näiteks Boost Yourself, Liina Stein ja EstateGuru, kes järjepidevalt postitavad kvaliteetset ja haaravat sisu. Nende reklaamid on väga hästi sihitud.

Marek Tabur
Marek Tabur

Marek Tabur, VESTIGE VERDANT brändijuht

Kuna tanklate, pankade ja kõige muu seesuguse taustal jääb kultuuri turundamise märkamine sageli tahaplaanile, siis on mul hea meel esile tõsta Rahvusooper Estonia, kelle sooritus väärib tähelepanu ja tunnustust. Neil on kandvad ideed, mis seisavad tugeval strateegial. Ühtlasi on tunda, et nende kommunikatsiooni sisu ja vorm tuginevad oskuslikul sihtgruppide määratlusel.

Kultuur, seda enam ooper ja ballett, ei ole tänapäeval teadagi lihtne kaup, mida tulemuslikult turundada. Kuid nende töö täidab eesmärke – seda kinnitab nii kõrge külastatavus kui see, et ooper ja ballett kutsuvad üha rohkem neid, kes varem sellele oma elus kohta ei näinud. See on valdkondadeülene meisterlikkus ja asjatundlikkus, oskus haarata tervikut ja tabada detaili.

Vaadates üldpilti, näen üha suuremat kitsaskohta teadmistes, kuidas kavandada turunduses ja reklaamis ka teist plaani, tabada pealisülesannet ning dialoogi olemust. Kui see ei muutu, kohtame aina enam ettevõtmisi, mis on teostatud lisaks vähestele teadmistele ka passiivselt ja tühja südamega.

Urmas Villmann
Urmas Villmann

Urmas Villmann, agentuur Kontuur

Kas teate, mis oli 2017. aastal Eesti maastikku ja Eesti linnade tänavapilti enim muutnud ettevõtmine?  Tumesinise värvi asendamine punasega ehk Statoili muutmine Circle K brändiks. Toimunu erilisus seisnes selles, et jaamad ise olid juba tanklatest täielikult poodideks saanud, nimevahetus oli vaid täpp i peal. Keeruliselt hääldatav uus nimi pakkus palju kõneainet, palju tähelepanu ning ka palju algmaterjali irvhammastele. Seda muutust oskas tootearenduslikult ja turunduslikult hästi enda heaks ära kasutada Olerex - Neste ja Alexela jäid selle taustal luuseriteks.

2017 jääb ajalukku kui massiivsete maineturundusämbrite ja destruktiivsete otsuste aasta. Ja seda just riigi tasandil. Suurim neist, millele ei oskagi muud nime anda kui hüüdnimi: rändrahn. Hea eesmärgiga täiesti läbikukkunud ettevõtmine.

Eesti Euroopa Liidu eesistumine. Hästi organiseeritud ja hästi bränditud sündmus, mille kvaliteedi tõmbasid alla meie eestkõnelejad: titaliku ja piinlikult punnitava kõnemaneeriga ministrid. Minule isiklikult oli negatiivne üllatus ka meie presidendi inglise keel – kaua Euroopas töötanud inimeselt oleks eeldanud paremat. Nojah, halvas inglise keeles pole ju tegelikult midagi halba, aga kui seda deklameerida nagu pioneer, punnitatult ja keeruliste päheõpitud sõnadega, on tulemus üpriski piinlik. Võiks võtta eeskuju soomlastelt, kes räägivad surmrahulikult oma ralli-ingliðit. Koosneb see küll umbes kahekümnest sõnast, aga sellega rikastatud jutus on alati sisu, mis kostab sõbralikult, inimlikult.

Aga kõige massiivsem eelmise aasta turundustegu tuleb destruktiivse poole pealt. Hea turundus on teatavasti see, millest kõik su sõbrad ja tuttavad räägivad, kas siis pärast trenni, aastavahetusel pidulauas või saunas. Ilma milleta ei möödu ükski koosviibimine või kokkusaamine. Mis ei pane inimesi ainult endast rääkima, vaid ka uutmoodi käituma. Nali naljaks, aga selleks on riiklikult organiseeritud võimas ostukäitumise muutmine ehk inimeste tendents Lätis alkoholi ja nüüd ka muud kaupa ostmas käia. Musternäide sellest, kuidas üks riik ise endale jalaga kuvandisse andis.

Anu Art
Anu Art

Anu Art, Mindshare'i tegevjuht

Kui tõsta esile vaid ühte tunnustust väärivat aktsiooni, siis arvan, et Eesti Euroopa Liidu eesistumine oli kindlasti turundusteo tasemel ettevõtmine, mis kinnistas meie riigi innovatiivset ja nooruslikku kuvandit kogu Euroopas. Korraldajate julged otsused, näiteks toimumiskoht ja ürituste tehnilised lahendused õigustasid end ja muutsid selle poliitilise sündmuse märksa laiemaks Eestit tutvustavaks ürituseks.

Tunned, et said ka ise möödunud aastal hakkama tõelise turundusteoga? Saada oma töö konkursile!

Ametliku Aasta Turundustegu 2017 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertþürii. Turundustegu 2017 finaliste näeb Password 2018 laval 28. märtsil Tallinnas Nordea Kontserdimajas. Turundustegu konkursile tööde esitamise tähtaeg on 28. veebruar 2018.

Tutvu ka Password 2018 programmiga ja registreeri end juba täna!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018

Liviko otsib ÜRITUSTURUNDUSE SPETSIALISTI

Liviko AS

21. veebruar 2018