Milline oli aasta meeldejäävaim turundustegu 2017? (I osa)

Tiina Tali
Tiina Tali

Uurisime, mida oma ala eksperdid möödunud turundusaasta kohta ütlevad. Arvamust avaldavad Coop Panga turundusjuht Tiina Tali, Sustinere strateeg Marko Siller, Balteco turundusdirektor Merje Sumberg ja Digiekraanid tegevjuht Priit Pedanik.

Best Marketing küsib traditsiooniliselt enne Aasta Turundustegu konkurssi erinevate turundusekspertide arvamusi. Tegemist on top-of-mind arvamustega, mis aitavad turundusaastat 2017 meelde tuletada.


Tiina Tali, Coop Panga turundusjuht

Kuna töötan ise finantsalal, siis jäid mulle silma justnimelt panganduses toimunud rebrändingud - Coop Pank ja Luminor. Tegemist on suurte muutustega, arvestades valdkonna konservatiivsust.  

Silma jäi ka Circle K turuletoomine, mis oli turundajate jaoks kindlasti paras pähkel. Armastatud bränd asendati uue ja varem Eestis täiesti tundmatu kaubamärgiga. Ja see läks üle ootuste sujuvalt. Lisaks paistsid tavapärasest enam välja avaliku sektori kampaaniad: näiteks Euroopa Liidu eesistumisega seotud kommunikatsioon ja Eesti brändi lansseerimine.

Siiski on aasta turundusteo nimetamise puhul oluline süveneda ka numbritesse ja eesmärkide täitmisesse, sest turunduse eesmärk ei saa olla pelgalt meelelahutuse pakkumine, vaid ikka äri toetamine.

Marko Siller
Marko Siller

Marko Siller, Sustinere partner ja strateeg

Näen, et aina enam oodatakse ärikommunikatsioonilt usutavust ja vastutustunnet. Mitu laiema avaliku debatini jõudnud prohmakat kinnitasid, kui olulised on avatud, kaasav ja hooliv suhtlemine.

Näiteks Rimi on toonud ühiskondlikke teemasid julgelt nii tegudesse kui turundusse. EASi poolt tunnustati neid ka aasta vastutustundliku ettevõtte tiitliga ning vastavad sildid iga kaupluse sissepääsus on kliendile tugev lubadus. Avalikult on nad välja öelnud, et aastaks 2020 on nad ettevõttena kliimaneutraalsed, samuti lubavad hakata müüma puurivabade kanade mune. Ettevõte kuulab huvigruppe.

Või siis La Muu ökojäätis, mille isikupärane kuvand tuleb paljude jaoks lisaks maheteemale ka jäägitust läbipaistvusest. Iga nende sotsiaalmeedia postitus on omaette lugemist väärt meistriteos. Pole palju neid brände, kes oleksid tarbijasuhtluses nii avatud olnud ning iseenda vigu tunnistades hästi selgeid lubadusi andnud.

Merje Sumberg
Merje Sumberg

Merje Sumberg, Balteco turundusdirektor

Kui aus olla, jäi mulle silma Best Marketingi enda "Password 2017"turunduskampaania. Ajas ikka naerma küll see Donald Trumpi silmad kinni muigelsui kullatud raami sees portree - jäi oma eheduses meelde. Eks ma olin ka sihtrühm, kelleni see jõudma pidi. Otsepostitusena super nutikas lähenemine, mitmed inimesed jagasid ka sotsiaalmeedias ennast koos pildiga. Isiklikult väga meeldis.

Teine, mille pärast isiklikult pidevalt südant valutan, on Vähiravifond. Ma ei tea, kui suur on praeguseks hetkeks püsiannetajate hulk, aga meie peres on juba kaks annetajat. Haigekassa tegemata töö tõstab inimeste ühtsustunnet, koos me ikkagi suudame aidata ja ka neid inimesi, kes on saanud vastuse: "üle jääb vaid surra". Olengi oma sõnastuses hetkel karm, aga kõik see näitab ära, kui rikkad või vaesed me tegelikult riigina oleme. Üksikindiviidina aga palju rikkamad. Ja mitte rahaliselt, vaid hingelt. Vähiravifond ongi minu jaoks aasta turundustegu, sotsiaalset närvi puudutav ning hinge kriipiv.

Tänases päevas hakkavad silma ikkagi need, kellel jagub julgust ja raha, kellel on mingi missioon või sügavam sõnum. Massist eristub "toote" või juba "brändina" Tommy Cash - ka mina kolme lapse emana tean, kes ta on ja mida teeb, kuigi ma absoluutselt ei ole tema sihtrühm.

Priit Pedanik
Priit Pedanik

Priit Pedanik, Digiekraanid OÜ tegevjuht

Minu meelest oli möödunud aasta erakordselt kidur turundusaasta. Siiski jäi silma sügisel lansseeritud “Ära põe” kampaania, milles erivajadustega inimesed jagasid soovitusi nendega suhtlemiseks. Sotsiaalministeeriumi algatus oli julge ja eristuv ning kaasas reaalseid erivajadustega inimesi. See kõnetas kõiki. Kahjuks on kampaania kajastus jäänud madalaks - ei teagi, kas kehvapoolse kanalite valiku või vähese eelarve tõttu. Aga idee ja sisuline teostus on väga head!

Tunned, et said ka ise möödunud aastal hakkama tõelise turundusteoga? Saada oma töö konkursile!

Ametliku Aasta Turundustegu 2017 valib konkursile esitatud tööde põhjal ekspertžürii. Turundustegu 2017 finaliste näeb Password 2018 laval 28. märtsil Tallinnas Nordea Kontserdimajas. Turundustegu konkursile tööde esitamise tähtaeg on 28. veebruar 2018.

Tutvu ka Password 2018 programmiga ja registreeri end juba täna!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICKMAN TRADE OÜ is looking for a JURA PRODUCT MANAGER

Rickman Trade OÜ

26. oktoober 2018