Sotsiaalselt vastutus­tundlikud brändid meeldivad meediale, tarbijatele ja tööotsijatele

Cannes Lions 2017. aasta Cyber Grand Prix võitis väikese Ahvenamaa panga Alandsbanken projekt Aland Index. Alandsbanken töötas välja unikaalse indeksi, mis mõõdab tarbimisega kaasnevat ökoloogilist jalajälge – iga krediitkaardi kasutaja saab igakuise väljavõtte nii oma rahakasutuse kui ökoloogilise jalajälje kohta.

Projekti välja töötanud Rootsi agentuuri RBK projektijuht Johanna Lindberg ja digiarenduse suunajuht  Nico Bonassi tulevad esinema Passwordile ja räägivad sellest suurepärasest tööst lähemalt.

Hando Sinisalu uuris neilt, miks ettevõtted üldse peaks tegelema selliste maailmaparanduslike projektidega ja kuidas see äri edule kaasa aitab.

Miks peaksid ettevõtted olema sotsiaalselt vastutustundlikud? Kuidas see aitab kaasa nende äri kasvule?

Johanna:Tänapäeva tarbijad arvestavad tooteid ja teenuseid tarbides ka brändide väärtusi. Nad tahavad olla veendunud, et asjad või teenused, mida nad ostavad ja kasutavad, ei mõju maailmale negatiivselt.

Sama kehtib ka töötajate kohta - paljud tahavad töötada kohas, kus tehakse midagi head ja millel on hea avalik kuvand. Kui ettevõte need tingimused tagab, siis töötajad räägivad oma töökohast palju parema meelega ja on uhked selle ettevõtte üle, mida nad esindavad. Neist saavad brändile head „saadikud“.

Nico: Loomulikult kajastab meedia selliseid asju hea meelega ja selle taustal saab ettevõte ka muid sõnumeid kommunikeerida.

Johanna: Alandsbanken sai Aland Index projekti puhul nii suure meediakajastuse, mida muidu ilmselt poleks juhtunud. Nad said tarbijale edastada, milliste väärtuste eest nad seisavad.

Johanna Lindberg
Johanna Lindberg

Kuidas sellise tegevuse tulemuslikkust mõõta ja millised on mõõdikud?

Johanna: Alandsbanken on mõõtnud meediakajastust ja seda, kui palju uusi kliente on selle tulemusel lisandunud.

Nico: Meil on globaalse meedia reach üle 350 miljoni ja läbi selle tõusis bränditeadlikkus 308%.

Johanna: Tavaliselt tehakse enne sellist projekti uuring, mida ja kui palju inimesed selle brändi kohta teavad. Bränditeadlikkuse kasv ja uued kliendid ongi see, mille järgi saab projekti tulemuslikkust mõõta.

Kas CSR tegevusi tehakse puhtalt hea tegemise soovist või on kaugem eesmärk siiski äri kasv? Kummale poole Alandsbanken selles osas kaldub?

Nico: Tarbijad võtavad arvesse brändi väärtusi ja seda, milliste eesmärkide nimel ettevõte töötab. See mõjutab kindlasti tarbijate otsuseid ja mõjub positiivselt ka äri kasvule.

Johanna: Meie puhul on nii, et natuke on mõlemas tõtt. Tegime head - ootamata midagi vastu ja see tõi meile ka kasu, aga me ei teinud seda kindlasti ainult selle pärast, et tulu teenida.

Alandsbankenil olid oma põhiväärtused, mille meie järgmisele tasandile viisime, suurendades seeläbi nende brändi väärtust.

Nico Bonassi
Nico Bonassi

Väikeselt saarelt tuleva väikese panga kohta olid selle projekti mõõtmed üllatavalt suured, suutsite saavutada meediatähelepanu globaalsel tasandil. Samas on panga turud vaid Soome ja Rootsi. Mis kasu on kohaliku ettevõtte puhul globaalse haardega kampaaniast?

Johanna: Peamiselt seepärast, et Läänemere reostuse probleem on globaalne. Läänemere probleemi saab laiendada mistahes merele või ookeanile kogu maailmas.

Nico: Meri ei puuduta ainult Ahvenamaad, see läheb riigipiire ületades edasi. On teada, et Läänemere põhi on halvas seisus ning fauna on kadumas. Nagu öeldud, sarnane probleem meredega on ka igal pool mujal.

Johanna: Alandi pank oleks võinud seda innovaatilist projekti ka endale hoida, aga soov oli sellega maailma muuta, mistõttu loodi indeks kogu maailmale kasutamiseks. Mastercard saab seda indeksit rakendada 2,2 miljardile kaardile, nii et kõik teised pangad kogu maailmas, kes tahavad seda indeksit kasutada, saavad seda ka teha.

RBK Swedeni projektijuht Johanna Lindberg ja digiarenduse suunajuht Nico Bonassi teevad 28. märtsil Passwordil ettekande „Alandsbanken: pank, mis hoiab Läänemerd puhtana“.

Pankade äri huvides on see, et nende kliendid võimalikult palju raha liigutaks. Aga vahel võib olla edukas ka täiesti vastupidises suunas liikudes. RBK Swedeni ettekanne on lugu sellest, kuidas Ahvenamaa pank kutsus oma kliente üles tarbimist piirama ja sellega hoopis oma äri kasvatas.

Tule osalema: www.password.ee

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018