Tarbijad eelistavad postiga saabuvat reklaami e-postile

58% tarbijatest eelistavad otsepostiga saabunud reklaami e-postiga saadetud reklaamile, selgus Turu-uuringute AS-i detsembrikuisest Omnibuss1000 üle-eestilisest elanikkonna küsitlusest. Seejuures ootavad nii linna- kui maapiirkondade elanikud postkasti saabuvat reklaami võrreldes e-postiga rohkem.

Muuhulgas selgus ka uuringust, et erinevate vanusegruppide võrdluses ootavad nooremad personaalsemat ja vanemad tarbijad pigem masspostitusena saadetavat reklaami. Seejuures eelistavad üle 50-aastased vastajad otseposti märkimisväärselt rohkem.

Omniva postiäri juhi Mari Allese sõnul kannab Omniva siseriiklikult igal aastal laiali üle 200 miljoni reklaami. “Masspostitus on efektiivne ja soodne viis jõuda väga suure hulga klientideni, seevastu adresseeritud ja personaalne otsepost on ideaalne viis sihtida oma sõnumit väga täpselt valitud inimestele,” selgitas Allese otsepostituste populaarsust ettevõtete seas.

Küsimusele, kus paluti nimetada ettevõtteid, kelle pakkumisi soovitakse saada, olid kõige enam mainitud poeketid Maxima, Rimi, Selver, Coop, aga ka ehitus-ja elektroonikapoed, seejuures ka fotokaupade poed. Lisaks tuntakse huvi kaubanduskeskuste pakkumiste vastu nagu näiteks Stockmann, Kaubamaja, Põhjakeskus ning Vaala keskus. Nimetatud olid ka Rademar, Sportland, Hansapost, Kaup24 ja Koduekstra, riidekaupadest näiteks Denim Dream ja restoranidest ning toidukohtadest näiteks Subway.  

Kui naiste poevalikut mõjutab otsepost rohkem kui meeste poevalikut, siis kõikides vanusegruppides vastati, et postkasti jõudev reklaam mõjutab või mõjutab alati nende poe valikut.

Allese sõnul tõestavad otsepostitused end vastupidiselt levinud arusaamale jätkuvalt väga eduka reklaamkanalina. “Ka 2016. aasta juunikuus Turu-uuringute AS-i poolt tehtud küsitlus kinnitas, et otsepost mõjutab tarbijate poe valikut,” rääkis Allese.

Juunikuus poodide juures läbiviidud küsitluse käigus vastasid 85% poe külastajatest, et postkasti jõudev reklaam mõjutab nende poe valikut. Üllataval kombel valib ligi 1/3 ostjaskonnast sobiva toidupoe endale justnimelt nähtud sooduspakkumise tõttu, mis tõestab seda, miks otsepost on oluline kanal müügikäibe eesmärkide saavutamisel.

Turu-uuringute AS viib igal kuul läbi Omnibuss1000 küsitlust, mida sooritatakse silmast-silma meetodil vastajate kodudes. Uuringu käigus küsitletakse 1000 inimest.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICKMAN TRADE OÜ is looking for a JURA PRODUCT MANAGER

Rickman Trade OÜ

26. oktoober 2018