12 suurepärast branded content näidet möödunud aastast

The 67% Project
The 67% Project

Best Marketing toob teieni rahvusvahelise storytellingu auhinnakonkursi Adweek Arc Awards võidutööd 12 kategoorias koos lühikommentaaridega. Töid on USAst, Poolast, Venemaalt, Kanadast ja Islandilt.

Parim viraalturundus
#NuggsForCarter (tõlk. „Nagitsad Carterile“)
Agentuur: VML, Kansas, USA
Bränd: Wendy’s

Eelmise aasta aprillis sai 16-aastase Carter Wilkersoni säuts,milles ta küsis ketilt tasuta kananagitsaid, tänu Wendy’s hamburgeriketi tulikuumale sotsiaalmeedia tiimile ja VML agentuurile tõeliseks internetisentsatsiooniks. „Reaalajas tegutsemine ja kultuurse vestluse ohjes hoidmine on aidanud meil üles ehitada minule sobivat brändi tarbijate jaoks,“ ütles VML partnerkanalite juht Christina Miller.

#NuggsForCarter kujunes kõikide aegade kõige edastatumaks säutsuks (3,5 miljonit retweeti). Boonus: Wilkerson sai kutse Ellen showsse (Ellen DeGeneres oli eelmine rekordiomanik) ja loomulikult ka tasuta snäki terveks aastaks.

Statistika: #NuggsForCarter genereeris rohkem kui 2,5 miljardit meedia impressionit ligikaudu 1100 väljaandes.


Parim pika dokumentaalfilmi kasutus
“The Mirnavator”
Produtsent: Let Media 

Selleks, et muuta õues olemine „suurimaks võrdsete võimalustega alaks“, dokumenteeris spordikaupade jaekett REI Georgia aastal 2017 osariigi ultrajooksja Mirna Valerio esimest 50 km võistlust.

Minidokumentaalis “Mirnavator” pistis atleet rinda muda, kuumuse ja valuga, lisaks veel keha häbistamise ning ahistamisega. See lõi interneti kihama, saades üle 6 miljoni vaatamisega REI kõige populaarsemaks videoks ning muutes protsessi käigus Valerio teistele eeskujuks. Filmi edule tuginedes paiskas REI aasta jooksul turule veel 10 mini-videot selleks, et õues sportimise kõigile kättesaadavamaks ja sobivamaks muuta, sõltumata soost, rassist, keha suurusest või võimekusest. Et käia kampaanias propageeritud väärtustega ühte jalga, hakkas REI pakkuma laiemat rõivaste suuruse valikut oma poodides.

Statistika: 80% video vaatamistest tuli orgaaniliselt, eri kanalites jagamisi oli üle 50 000.

Parim pika filmi kasutus
“Common Ground”
(tõlk. „Ühised huvid“)
Agentuur: Zulu Alpha Kilo, Toronto
Bränd: Harley-Davidson Kanada

Zulu Alpha Kilo läks kummutama valearusaama sellest, et Harley-Davidson on ainult üle 50-aastaste valgete meeste bränd, luues 12-osalise dokumentaali, mis on olemuselt pooleldi reisifilm, pooleldi klassikaline kultuurivahetus, rääkis agentuuri tegevdirektor Zak Mroueh. Film näitab motomehi Kanadast, Uus-Meremaalt, Mehhikost ja Indiast, heites väljakutse stereotüüpsele arvamusele selle kohta, milline näeb inimeste arvates välja tüüpiline Harely-mees..

Tuginedes avastamisrõõmule, mida pakuvad maanteed, suutis 2017. aasta kampaania saavutada 8,7 miljonit vaatamist ja rohkem kui 47 miljonit media impressionit, ületades püstitatud eesmärke 200 protsendi võrra.

Statistika: Harley turuosa tõusis võrreldes lähima konkurendiga 1,9%, vaatamata tööstusharu langusele 3,8% samal ajal.

Parim otseülekanne/live-stream
“Holiday Wishes”
(tõlk. „Pühadesoovid“)
Agentuur: Red Tettemer O’Connell + Partners
Bränd: Reyka Vodka (William Grant & Sons), Island

Hüpnootilises slow TV-s palus islandipärase huumori ja “võluvalt ebahariliku iseloomuga“ Islandi Reyka Vodka ühel oma superfännil kõigile Islandi riigi elanikele – nimeliselt – häid pühi soovida (islandi keeles: gleoilega hatio).

Lõbus fakt: Islandil on 320 000 püsielanikku, kuid ainult 4512-l neist on autentsed Islandi nimed.

Fänn Frikki tervitas 2016. aasta lõpus oma kaasmaalasi Facebooki live videos, kusjuures tervitustele andis viimase lihvi veel rida eelnevalt planeeritud katkestusi: viikingikiivritega hõiskavad mehed, täistopitud lunn (lind) ja näha oli isegi Björki kurikuulsat luigekleiti. Skal! (islandi keeles: terviseks!)

Statistika: 533 869 inimest vaatasid live-ülekannet, 23 882 like’isid või kommenteerisid.

Parim mõjutaja kasutamine
“Music Liberates Music”
(tõlk. „Muusika vabastab muusika“)
Agentuur: BBDO New York, USA
Bränd: Bacardi

Bacardi ühines reggae-bändi Major Lazeri ning Spotify’ga, et pakkuda verisulis Kariibi artistidele tasuta stuudioaega, rõhutades seeläbi oma Kariibi juuri ja jättes endast jälje kaasaja popmuusikasse. Eelmise suve kampaania andis fännidele võimaluse „teha seda, mida nad tavaliselt teevad, kuulata muusikat, mida nad armastavad ja aidata tõusvaid Kariibi artiste, kes mõjutavad palju praegu edetabelite tipus olevat muusikat,“ seletavad kampaania loonud agentuuri BBDO loovjuhid Danilo Boer ja Marcos Kotlhar. Stuudioaega said kaheksa artisti kuuelt saarelt. Nende lood avaldati Spotify playlistis ning ka kogu teenitud kasutustasu jäi muusikutele.

Parim sponsorsisu
„The 67% Project“
Meediaettevõte: Refinery29
Brändid: Lane Bryant ja Aerie

67% USA naistest on pluss-suuruses, aga meedias kujutatakse neid vaid 2% kõigist avaldatud piltidest.

„The 67% Project“ püüab seda muuta. Populaarne elustiiliportaal Refinery29 esitles 2016.a sügisel oma veergudel väga erinevaid naisi, lõi realistlike kehadega Getty Images pildipanga ning nimetas TV-staarid Chrissy Metz’i („This Is Us“) ja Danielle Brooks’i („Orange Is the New Black“) ning blogger-disaineri Gabi Gregg’i oma kampaania saadikuteks, väljendades sellega seisukohta, kuidas meedia peaks tegelikku elu kujutades välja nägema.

Statistika: #SeeThe67 pälvis 266 miljonit sotsiaalmeediakajastust ning 773 miljonit trükimeediakajastust; Danielle Brooks’i instagramipostitus kampaanias osalemise kohta sai 373 000 vaatamist.

Parim VR kasutus
„The Missed Spaceflight“
Agentuur : VML Poland
Bränd: Samsung Poland

Neli kümnendit pärast treeninguid Soyuz 30 missiooniks pääses Poola kosmonaut Tadeusz Kuziora viimaks kosmosesse, ehkki virtuaalselt, tänu Samsung Galaxy S8 ja VR-prillidele. Osana #DoWhatYouCant kampaaniast täitis „The Missed Spaceflight“ Kuziora ammuse unistuse (virtuaalselt) kosmosekõndi teha ning Maa kohal päikesetõusu imetleda.

„Me tahtsime tõestada, et miski pole võimatu,“ ütles Olaf Krynicki Samsung Electronics Polandist viieminutilise dokfilmi kohta. „See edu sõltub ainult meie püsivusest ja visadusest. Ma loodan, et „The Missed Spaceflightist“ saab ajend isegi kõige ebatõenäolisemate unistuste poole püüdlemiseks.“

Statistika: rohkem kui 500 000 vaatamist (Poola versioon) kahe nädala jooksul.

Parim lühiseriaal
“The Disappearing Girl: Reinventing Romcoms for the Social Media Generation”
(tõlk. Kaduv tüdruk: Romkomide (romantiliste komöödiate) taasleiutamine sotsiaalmeedia generatsioonile)
Produtsent: Fullscreen
Bränd: AT&T

Mustkunstnik ja YouTube’i staar Collins Key oli lummatud tumedapäisest kaunitarist, keda ta kohtas ühel oma fännikogunemisel. Kuid müstiline naine jättis endast lahkudes maha vaid oma instagrami kasutajanime. Kes ta oli?

AT&T Hello Lab ning Fullscreen kasutasid seda sissejuhatavat stsenaariumit, et luua noortele romkomist ja digijahtimisest kombineerutud seiklus „The Disappearing Girl“, milles tarbijad mängivad kaheksa päeva jooksul sotsiaalset jäljekütti. 2016.a lõpus käivitatud tagasihoidlikult bränditud projekt on loodud eelkõige millennialitele ja Z-generatsioonile, kes eeldavad isiklikku suhet oma meediaga.

Statistika: esimese 72 tunniga saavutas algne video rohkem kui 1,7 miljonit vaatamist; fännid hakkasid koheselt otsima vihjeid Instagramist, YouTube’st, Facebookist, Twitterist ja Snapchatist.


Parim sotsiaalmeedia kasutus
“#1917Live: What If Twitter Existed 100 Years Ago?”
(tõlk. “Mis oleks, kui Twitter oleks eksisteerinud 100 aastat tagasi?”)
Bränd: RT Moscowlive

Kui bolševikel oleks olnud juurdepääs sotsiaalmeediale, oleks tsaar Nikolai II nähtavasti säutsunud oma troonist loobumise kohta ning Lenin oleks ilmselt teinud oma pikkadest kõnedest kokkuvõtteid. See oli telekanali RT (Russia Today) kampaania „#1917Live: What If Twitter Existed 100 Years Ago?“ mõte.

Eelmisel aastal käivitatud kampaaniaga loodi RT teisik Russian Telegraph, kes avas Twitteris ajalooliselt kuulsate isikute kontod ning kutsus selles digitaalses ajamasinas kasutajaid üles virtuaalsele rollimängule. Aasta jooksul tõi see „tagasi tulevikku“ #1917 kampaania endaga kaasa 120 000 säutsu ning ligi 100 000 jälgijat.

Statistika: osaliste poolt loodi rohkem kui 100 Twitteri kasutajakontot; #1917Live genereeris rohkem kui 25 miljonit kajastust; fännide hulgas on menuautor Paulo Coelho, ajaloolane Helen Rappaport, mitmed Oxfordi õppejõud, poliitikud ja ajakirjanikud.


Parim pikk seriaal
“GE Podcast Theater Presents Life.Af/ter”
(tõlk. GE Podcast teater esitleb: Life.Af/ter)
Agentuur: BBDO New York, USA
Bränd: GE

Pärast seda kui General Electric (GE) murdis ennast 2015. aastal podcasti žanrisse oma auhinnatud põnevikuga „The Message“, tõstis elektriseadmete hiiglane latti veelgi kõrgemale „Life.Af/ter“ kampaaniaga – tehisintellekti seiklusega, mis kasutab elemente filmidest „Her“ ja „Ex Machina“ ning tutvustab ettevõtte teadus- ja tehnoloogiasaavutusi.

10-osaline väljamõeldud draama analüüsib sotsiaalmeedia liigjagamise kultuuri ning isikliku elu eksponeerimisega seotud ohtusid. Seriaali, mida on 1,8 miljonit korda alla laetud, fännab ka astrofüüsik Neil deGrasse Tyson. GE juht Andy Goldberg peab seda kampaaniat heaks viisiks erinevate sõnumitega inimesteni jõuda, eriti just GE digilõimumist arvestades.

Statistika: 524 350 000 alla laetud minutit, mis teeb sellest aasta enim allalaetud podcasti; partnerid lõid muuhulgas VoiceTree, väljamõeldud sotsiaalmeedia portaali, kus fännid saavad Life.Af/ter alternatiivreaalsuses veel sügavamale minna.

Parim lühimängufilmi kasutus
“The Talk” (tõlk. „Üks jutt“)
Agentuur: BBDO New York, USA
Bränd: P&G

See kaheminutiline lühifilm, mis kujutab kahte mustanahalist lapsevanemat läbi aastate oma lastele „ühte juttu“ (ingl k tähendab “The Talk” olukorda, kui vanemad peavad oma lapsele esimest korda selgitama, kust lapsed tulevad)  rääkimas, keskendub rassismile, ühiskondlikele eelarvamustele ning ellujäämisele (kuid mitte kurejutule).

Olgugi, et mitte mõeldud poliitilise avaldusena, ütles ProcterjaGamble’i (P&G) brändiesindaja Verna Coleman-Hagler, et nad uskusid, et neil on võimalus heita valgust sellele, kuidas eelarvamus meid kõiki mõjutab.

Pärast augustikuist debüüti meelitas „The Talk“ rohkem kui 7 miljonit vaatamist.

Statistika: 86% positiivset tagasisidet; 200 000 jagamist; 858 miljonit teenitud meediakajastust.

Parim live-sündmuse kajastus
“Probably TEDx”
Agentuur: Happiness/An FCB Alliance, Brüssel
Bränd: Carlsberg

Kuigi pärandibrändid on varemgi oma asutajaid nostalgilistes kampaaniates ära kasutanud, oli Carlsberg esimene, kes sõna otsese mõttes äratas oma asutaja surnust üles.

Pärast ettevõtte arhiivi läbikammimist kasutas 170-aastane Taani õllebränd oma surnud asutaja J.C. Jacobseni hologrammi, et jagada elutarkusi ja nõuandeid oma 17-minutilises TEDx kõnes Kopenhaagenis eelmisel sügisel. Agentuuri partnerid soovisid luua sisu, mis sulataks kokku ettevõtte pärandi uue brändiga ja mis kõnetaks tänapäeva tarbijaid.

Statistika: tiim veetis kaheksa kuud Carlsbergi arhiivides ja Jacobseni käsikirjades; kõne jagati üheminutilisteks „filmiampsudeks“; sisu jõudis enam kui 3 miljoni inimeseni (endiselt kasutuses veel kaheksas Euroopa riigis); Jacobsen on olnud ainus postuumne TEDx esineja.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused