Madis Ots: Alkoholiseadusele näib olevat antud mitteametlik luba olla segane ja vigane

Madis Ots
Madis Ots

17. jaanuari Eesti Ekspress tutvustas mu eelmisel aastal kaitstud bakalaureusetööd “Seadusandlike piirangute mõju reklaamiagentuuride loovtööle alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu 381 SE näitel”. Mis töö kirjutamise ja kaitsmise hetkel oli veel eelnõu, on vahepeal mõned muudatused läbinud ning saanud eeloleval suvel jõustuvaks seaduseks.

Ekspressi artikkel "Spetsialist õpetab: kuidas alkoholi- ja reklaamiseadus üle kavaldada" käsitles eelkõige töö kõige meelelahutuslikumat osa – näiteid, mis tõestasid, et seadus on n-ö auke täis, ning et vähegi loominguliselt mõelda viitsides on paljudest sätetest võimalik mööda jalutada.

Mulle aga pakkus suurimat huvi väike kastike artikli juures – sotsiaalministeeriumi anonüümseks jäänud esindaja kommentaar, täpsemalt viimane lause. Alustuseks tehti paar patroniseerivat etteheidet, mida ei olnud keeruline ümber lükata, ja siis kirss tordil: “Töö oli siiski väga huvitav ja kasulik, kuna andis ettekujutuse, millised küsimused võivad tekkida ja millele seaduse rakendamisel tähelepanu pöörata.”

Alles siis tekkis ettekujutus, millised küsimused võivad tekkida? Ja tähelepanu pööratakse neile alles seaduse rakendamisel? Mitte ettevalmistamisel?

Võiks ju loota, et äkki oli tegemist mingi eksituse või sõnavääratusega, aga näib, et mitte. Kui seaduse õigusselgusetusele viidati Riigikogu majanduskomisjoni selleteemalisel avalikul istungil, vastas sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse: “Kindlasti ka meil seaduse vastuvõtmisel ja rakendamise käigus tekib vaidlusi. Tekib ka, võimalik, et kohtuasju, aga need toovad ju ainult siis õigusselgust lõpuks kaasa. Nii et ei peaks kartma.” Alates 1:43:15:

Tiina Hiob (TLÜ reklaam ja imagoloogia, Tarbijakaitseameti reklaaminõukoda) kinnitab: “Kusjuures sm [sotsiaalministeerium] oli teadlik võimalikest loovlahendustest, st aukudest, mida see eelnõu siiski lappida ei suutnud. Kui palju nad aga sellest teadvustasid – iseküsimus. Tean, sest käisin ise nende kutsel sel teemal mõtteid vahetamas.”

Sellele (ma loodan, et ainult sellele) seadusele näib olevat antud mitteametlik luba olla segane ja vigane – las minna, küll kohtud pärast klaarivad.

Samal ajal langeb alkoholitarbimine ilma selle aukliku seadusetagi jõudsalt eesmärgi suunas, mille alkoholipoliitika roheline raamat välja pakkunud on. Loodame, et langus jätkub ja mõõdukus saab normiks, aga raske öelda, kas see sõltub rohkem Eesti või juba Läti alkoholipoliitikast.

Madis Ots, Creative Union

Tutvu Madis Otsa bakalaureusetööga: “Seadusandlike piirangute mõju reklaamiagentuuride loovtööle alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu 381 SE näitel”.  

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICKMAN TRADE OÜ is looking for a JURA PRODUCT MANAGER

Rickman Trade OÜ

26. oktoober 2018

OKO RESTORANID OÜ otsib MÜÜGIJUHTI

OKO Restoranid OÜ

01. november 2018