Igor Rõtov: Sisuturundus on võimas tööriist igaühele

Igor Rõtov
Igor Rõtov

Ennustan, et 2018. aastal võiks „köitva loo loomine“ olla iga eduka turundusstrateegia vältimatu osa. Ja ka vastupidi, läbikukkumiste põhjuseks saab olema kas oskamatus või sisuturunduse tähtsuse alahindamine.

Tegemist on globaalse trendiga, kus USA liigub ees ja meie koos muu Euroopaga veidi järel, aga päeva lõpuks oleme kõik samas kohas. Viimastel andmetel kasutab sisuturundust juba rohkem kui 80% USA ettevõttetest. Eesti kohta täpseid andmeid pole, kuid tunnetuslikult hindan, et Eestis jääb see alla 50% ning süsteemset lähenemist on siin kordades vähem.

Sisuturunduse täpne defineerimine on üle maailma siiani üksjagu peavalu valmistanud. Oleme seda ühekülgselt pidanud näiteks reklaamartikliks meedias või ka tekstiliseks ülistuseks oma brändile või tootele.

Content Marketing Instutute pakub sisuturunduse täpsel defineerimisel järgmise fraasi: “Sisturundurundus on strateegilise turunduse osa, mis on fokuseeritud väärtusliku, relevantse ja järjepideva sisu loomisele ning levitamisele täpsele sihtgrupile – ainsa eesmärgiga – kutsuda esile klientide käitumine, mis tekitab sulle kasumit.“

USA väljaanne Forbes soovitab aastast 2018 keskenduda huvitava ja köitva sisu loomisele, mis puudutaks emotsionaalselt ja kaasaks sinu sihtgruppi. „Unusta rääkimine oma brändist, loo selline sisu, mida inimesed vajavad - olgu siis lugedes, kuulates või vaadates,“ kirjutab Forbes. Just aasta 2018 olevat õige aeg sisuturundusse investeerimiseks.

Sageli oletatakse ekslikult, et sisuturundus on üksnes suurte jõukate firmade pärusmaa, kes jaksavad palgata eksperte ning osta meediapinda. See pole nii. Põnevad lood, mida teistega jagada, on igas ühes meist alati olemas. Tuleb nad vaid loetavaks, kuulatavaks ja nähtavaks teha. Olen seda meelt, et loetava teksti suudab hea tahtmise korral luua igaüks. Mõnel see tuleb see kergemini, mõnel suurema pingutuse läbi, kuid midagi üleloomulikku siin pole. Veelgi enam, tänapäeval ei takista meid miski  tegemast põnevat fotot või köitvat videot ja seda sotsiaalmeedias jagamast.

Soovitan igal ettevõtjal endalt täna küsida, kas ta on sisuturundusse piisavalt panustanud?

Kutsun teid kevadel sisuturunduse kooli: Sisuturunduse meistriklass 2. lend. Kuidas mõjusalt turundades ettevõtte konkurentsieelist parandada?

Igor Rõtov, Äripäeva peadirektor

Best Marketing soovitab: Äripäeva Akadeemia korraldab kevadel SISUTURUNDUSE MEISTRIKLASSI - 5 osast koosneva koolituse, mille viivad läbi oma ala parimad profid:

  • Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu 
  • Äripäeva peadirektor Igor Rõtov
  • Äripäeva kolumnist Aivar Hundimägi 
  • Digitaalagentuuri Vurr kaasasutaja ja loovjuht Rauno Kutti
  • Teleajakirjanik ja ettevõtja Marko Reikop

Kui tahad olla oma äris edukas, pead suutma end kommunikeerida. See koolitus pole mitte lihtsalt nice-to-have, vaid tänases maailmas hädavajalik.

Koolituse periood: 16. märts - 23. mai 2018

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Salonplus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Salonplus Baltic OÜ

27. mai 2018