Karl Pae: Lätlased ja leedukad teevad AdWordsi kasutamises eestlastele ära

Karl Pae
Karl Pae

“Eestis võidavad need, kes AdWordsist viimast võtavad. Kui konkurendid Google’is reklaami ei tee, siis oled sina oma reklaamidega kindlasti eelisseisus.” Intervjuus annab Karl Pae lihtsa nõuande, kuidas alustada AdWordsi optimeerimist. Lisaks räägib sellest, kuidas rakendada AdWordsis loovust ning kas Google's tasub olla esimesel kohal.

Kuidas sulle Eesti digiturunduse tase hetkel tundub? Mis on suurimad murekohad?

Kindlasti väiksus: andmeid on vähe, neid ei töödelda ega analüüsita, testitakse vähe. Maailm liigub aga paratamatult sinna, kus numbrid mängivad väga olulist rolli. Iga ettevõtja peaks aru saama, kuidas reklaam digimaailmas töötab, kellele ja mis alusel neid näidatakse ja kuidas on süsteemid üles ehitatud.

Praktiline murekoht on see, et ei mõõdeta tulemusi (müüke, päringuid) ja tehakse kampaaniat klikkide näitamiste põhjal. Paljud ütlevad, et nad pole e-pood ja ei müü ju otseselt midagi. Tegelikult on aga igal ettevõttel loodud koduleht ju mingil põhjusel ja reklaame tehakse kindla eesmärgiga. Kasvõi mõningane mõõtmine on oluliselt parem kui üldse mitte mõõta.

Lihtne nõuanne, kuidas saan müüke/päringuid Google AdWordsi kontos näha: määra oma Google Analyticsi kontos goal, milleks on sellesama lehe URL ning seejärel saad AdWordsi kontos paari klikiga selle sama goali importida. See ei eelda mingeid tehnilisi teadmisi.

Mida see mulle näitab? Näiteks seda, kust päringud tulevad, mis märksõnad toovad müüki, millisest kanalist liiklus tuleb, kas mobiil töötab paremini kui desktop, mis linnast, mis vanuses jne. See on kõige lihtsam viis AdWordsi optimeerimist alustada.

AdWordsi kasutama hakkamine on üsna lihtne, samas heal tasemel tegemine on juba palju keerukam. Kust jookseb see piir, kas teha ise põlve otsas või võtta professionaal tegema?

Minu soovitus on see, et kui oled proovinud, aga ei tulnud midagi välja, osta teenus sisse või tule AdWordsi koolitusele, et teada saada, kas asi oli äkki hoopis valesti seadistatud kampaanias. Ka agentuuride tase võib olla väga erinev, seetõttu ütlen alati, et baasarusaam AdWordsi toimimisest võiks olla igal ettevõtjal, et ta oskaks kasvõi agentuuri käest midagi nõuda.

Ettevõtjad tahavad olla Google’is esimesel kohal. Kas see pingutus tasub end ära?

Jah, paljudel on konkurentidele Google'is ärategemise mentaliteet. See pole aga alati äriliselt kasulik, vaid lihtsalt edev. Esimene ja teine koht saavad tegelikult klikke suhteliselt sarnaselt, aga esimene koht on märksa kallim kui teine või kolmas. Äriliselt võib olla kasulik ka seitsmes koht - piisavalt klikke ja odavam. Selline mõtteharjutus eelarvega on osa Google AdWordsis mängimise edust, et tulemust maksimeerida.

Loovus ja AdWords - kas ja kui palju saab olla loov? Üldiselt tundub, et AdWordsi reklaamides pannakse lihtsalt olulised märksõnad ritta ja ongi kõik (“Soodne rehvivahetus Tallinnas”).

Google piirab reklaamide puhul liigset loovust, muidu läheks asi laadaks kätte, kus igaüks üritaks tähelepanu võitmiseks midagi eriti kreisit välja mõelda. Sellepärast on ka Google’i reklaamid suhteliselt standardsed. Matemaatika ja analüüsi osa on AdWordsis tähtsamad, sest kui juba numbrite abil jõuad õige inimeseni enam-vähem õigem sõnumiga, siis ei pea uksest hakkama veel sisse murdma, uks on juba lahti.

Näide loovusest, mis nüüdseks on Google poolt keelatud lahendus:

Sixt reklaamid, mis tehtud nüüdseks Google poolt keelatud loovlahendusega
Sixt reklaamid, mis tehtud nüüdseks Google poolt keelatud loovlahendusega

Muidugi ei ütle ma seda, et reklaamid peaks olema igavad, tuleb testida erinevaid lahendusi ja mõelda nutikalt, et teiste seast ikkagi silma paista.

Näiteks hotell, mis asub lennujaama lähedal, saab kiire reageerimise korral suunata lennujaamas olevatele inimestele enda reklaami, kui lennud peaks mingil põhjusel mitte väljuma ja vajatakse öömaja.

Või märksõnade trend: mõnda sõna, mis on otsingus järsult populaarseks läinud, saad sobivuse korral enda kampaanias kasutada. Kui Kersti Kaljulaid sai presidendiks ja tema nime otsing järsult suurenes, tegime ühele autopesulale Google'i reklaami, kus ütlesime, et tõenäoliselt peseks Kaljulaid oma autot meie juures. Kui inimesed Kaljulaidi guugeldasid, nägid nad ka meie reklaami. Tasub märkida, et see trikk töötas lühikest aega ja mõnikord võib selliselt endale jalga tulistada kui sinu toode üldse märksõnaga seotud pole.

Mitmetes valdkondades kasutatakse Google AdWordsi veel üllatavalt vähe. Seda lihtsam on edu saavutada - kui konkurendid Google’is reklaami ei tee, siis oled sina oma reklaamidega kindlasti eelisseisus (ja pead konkurentsi vähesuse tõttu tulemuste eest vähem maksma).

Eestlased tahavad digiasjades alati naabritest paremad olla - tõsilugu on aga see, et Lätis ja Leedus kasutatakse AdWordsi palju aktiivsemalt kui meil.

 

Karl ütleb, et AdWordsi baashaldamisega saab hakkama igaüks, kes endale asja selgeks teeb.

Tule 27. märts Karl Pae koolitusele “Google AdWordsis reklaamimine algajale”.

Koolituse tulemusena osaleja
* oskab luua mahukamaid ja läbimõeldud turunduskampaaniaid;
* teab nippidest, kuidas kampaaniate loomist lihtsustada ning kuidas lisaks klikkidele reaalseid tulemusi mõõta;
* on võimeline sooritama Google AdWords Fundamentals eksami.

Täpsem info siit

Karl oli esimene eestlane, kes asus tööle Google’i Euroopa peakontoris 2008. aastal. Kuni 2013. aastani oli Karli igapäevatöö nii suurte kui väikeste reklaamijate ja agentuuride nõustamine. Selle aja jooksul nägi ta ära pea kõik võimalikud head ja vead, mis AdWordsi kontode haldamisel ette võivad tulla. Hetkel juhib koolitaja Google’i reklaamidele spetsialiseerunud Google Premier Partner agentuuri ePPC, mis haldab Eesti ja Soome suurimaid reklaamijaid ning mille turg ulatub üle 30 eri riigi.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

RICKMAN TRADE OÜ is looking for a JURA PRODUCT MANAGER

Rickman Trade OÜ

26. oktoober 2018

DEKOOR otsib TURUNDAJAT - DISAINERIT

Dekoor

17. oktoober 2018